Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Basisboek contentmarketing en community building

met MyLab NL toegangscode

Paperback Nederlands 2023 9789043039925
Verkooppositie 2756Hoogste positie: 2756
Nog niet verschenen, verwacht op 15‑02‑2023
39,95

Samenvatting

Consumenten van nu bepalen zelf welke content zij wanneer tot zich nemen en bij welke communities zij zich aansluiten. Via diverse social media en communities produceren zij content en reageren zij op berichten van anderen. Hierdoor verandert de rol van communicatieprofessionals en de manier waarop zij communiceren met hun doelgroep. Steeds meer merken richten zich op het ontwikkelen van relevante content en het aangaan van een gelijkwaardige wederkerige relatie met hun publiek. Het belang van owned, rented, shared en earned media neemt toe.

Basisboek contentmarketing en community building gaat over het aantrekken, engagen, activeren en vasthouden van publiek en is het eerste boek met een planningsmodel voor contentmarketing en community building op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Het nieuw ontwikkelde CPP-model (content- en community-planningsproces) beschrijft in acht heldere stappen hoe je van analyse en strategie tot creatieve uitwerking komt.

Aan iedere stap is een apart hoofdstuk gewijd, waardoor het boek overzichtelijk, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is. Tientallen praktijkcases, actuele voorbeelden, afbeeldingen en QR-codes brengen de theorie tot leven. Bovendien is er aandacht voor de nieuwste trends, waaronder: augmented reality, virtual reality, gaming, e-sports, artificial intelligence, livestreaming video en audio.
MyLab

Op MyLab hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal, waaronder:
• Interactieve eText
• Toetsvragen
• Video’s
• Actuele cijfers en trends
• Antwoorden op de casevragen in het boek
• Verdiepingsstof
• Begrippentrainer

Studeren waar en wanneer jij wilt? MyLab is ook beschikbaar in de LearningPlace-app.

Specificaties

ISBN13:9789043039925
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:344
Druk:1
Verschijningsdatum:15-2-2023
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Over Irma Machielse

Drs. Irma Machielse is als docent contentmarketing verbonden aan Hogeschool Utrecht, Hogeschool Leiden en Beeckestijn Business School. Daarnaast helpt ze merken en organisaties om succesvol te zijn met contentmarketing en community building. Voor de community Cultuurmarketing ontwikkelde ze de meerdaagse leergang ‘Contentmarketing’ die jaarlijks wordt gegeven voor communicatieprofessionals uit de kunst- en cultuursector.

Andere boeken door Irma Machielse

Inhoudsopgave

FASE 1 ANALYSE CONTENTMARKETING
Hoofdstuk 1 Interne randvoorwaarden
Hoofdstuk 2 Situatieanalyse

FASE II STRATEGISCH PLAN CONTENTMARKETING
Hoofdstuk 3 Inzicht in publiek en doelgroep
Hoofdstuk 4 Strategie

FASE III TACTISCH PLAN CONTENTMARKETING
Hoofdstuk 5 Contentmix en planning

FASE IV OPERATIONELE UITWERKING CONTENTMARKETING
Hoofdstuk 6 Creatieve ontwikkeling
Hoofdstuk 7 Testen en meten
Hoofdstuk 8 Activatie

FASE I T/M IV COMMUNITY BUILDING
(IN RELATIE TOT CONTENTMARKETING)
Hoofdstuk 9 Het community-planningsproces

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek contentmarketing en community building