Lees verder
Mr Mirella Visser is oprichter van het Centre for Inclusive Leadership, dat adviseert over strategische leiderschapsvraagstukken, en is een veelgevraagd spreker op internationale managementconferenties.
Meer over Mirella VisserDe zijderoute naar de top
Strategisch leiderschap voor vrouwen
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047002604Samenvatting
Het best bewaarde geheim in het bedrijfsleven is de verdwijntruc van vrouwen op weg naar de top; ondanks alle aandacht voor dit probleem blijft het aantal vrouwen in topposities gering. Wat kunnen vrouwen zelf doen om onder de huidige omstandigheden meer uit hun carrière te halen?
Dit boek is gebaseerd op vragen die Mirella Visser vaak van vrouwen kreeg tijdens lezingen en workshops over het onderwerp 'Vrouwen en leiderschap'. Aan de hand van praktijkcases worden situaties geanalyseerd en strategieën aangereikt. Visser beantwoordt onder meer de volgende vragen:
- Waarom krijg ik die promotie niet terwijl ik de beste kandidaat ben?
- Waarom vragen ze me steeds voor die ondersteunende functies?
- Hoe word ik commissaris of toezichthouder?
- Hoe reageer ik als ze me weer eens voor secretaresse aanzien?
- Hoe zorg ik ervoor dat ik betaald krijg wat ik verdien?
- Zijn er specifieke vrouwelijke leiderschapskenmerken die mij naar managementfuncties helpen?
Dit boek is gericht op vrouwen die actief hun (leiderschaps)positie in het bedrijfsleven willen verbeteren.
Dit boek stond op de shortlist van Managementboek van het Jaar 2010.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (6)
Over Mirella Visser
Inhoudsopgave
Deel 1: De zijderoute naar de top
1. De zijderoute
2. De FAQ's
3. Leidraad voor het leiden
4. De kracht van kaders
5. Cultuur
6. Geen macht, wel invloed
7. Het patroon van power, performance en promotie
Deel 2: Cases en strategieën
8. Kaders en cultuur
9. Macht en politiek
10. Carrière
11. Vaardigheden
12. Netwerken
Samenvatting
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan