Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Connect! Herziene editie

De impact van sociale netwerken op organisaties en leiderschap

Gebonden Nederlands 2012 9789047004936
1
Voormalig Nr. 1Totaal 156 dagen
Evergreen788 dagen in de Top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

Winnaar van Managementboek van het Jaar 2011- met nieuwe cases

Menno Lanting bereikte met Connect! de eversellerstatus door als eerste in Nederland de state of the art op het gebied van sociale media vast te leggen - en de relevantie ervan voor ondernemers en managers in allerlei organisaties inzichtelijk te maken. Deze herziene editie is aangevuld met nieuwe cases, nieuw toepassingen en verscherpte inzichten.

Zoals het een boek van deze allure betaamt, komt Lanting nu met een update ervan. De ontwikkelingen op het gebied van sociale media en connectedness vereisen een update van cases, nieuwe toepassingen, en verscherpte inzichten.

Over de eerste editie:
'Lanting richt zich goed gedocumenteerd met strategisch advies en praktische tips op managers en beslissers.' - Volkskrant Banen

'Managers zullen een antwoord moeten hebben op wat sociale netwerken betekenen voor de eigen organisatie. De jury denkt dat dit boek helpt bij het vinden van dat antwoord.' - juryrapport managementboek van het jaar 2011

'Ieder die diep in zijn hart nog steeds denkt dat sociale netwerken niets meer dan broeinesten zijn voor digitale hangjongeren doet er goed aan Connect! te lezen. (...) Daarbij heeft hij een nuchtere kijk op zaken en geeft goede tips.' - Tijdschrift voor Marketing

'Een rake introductie in de wereld van sociale netwerken en de invloed daarvan op organisaties.' - Perry Oostrum, Managementboek.nl

'Eindelijk een auteur die praktiseert wat hij preekt. Met de hoge kwaliteit van dit boek wordt in ieder geval ondubbelzinnig bewezen dat je met het mobiliseren van sociale netwerken grote krachten los kunt maken.' - de Limburger

Specificaties

ISBN13:9789047004936
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:224
Druk:2
Verschijningsdatum:28-4-2012
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (6)

Klassiekers herlezen - Connect! van Menno Lanting
Elly Stroo Cloeck | 2 maart 2020
Regelmatig (her)lees ik oudere boeken, meestal de bekende klassiekers, nu de eerdere winnaars van Managementboek van het Jaar, om mijn jury-vaardigheden aan te scherpen. Deze week was dat de winnaar van #mgtboek2011: Connect! van Menno Lanting.
Lees verder
Connect!
Louis Thorig | 17 mei 2011
In 'Connect!' beschrijft Menno Lanting de impact van sociale netwerken op organisaties. Dit boek is tijdens het jaarlijkse Managementboekengala verkozen tot Managementboek van het Jaar 2011. En terecht. Het is inmiddels een bestseller. In Connect! legt Lanting de lezers de vele voordelen uit van sociale media aan de hand van gedegen kennis opgedaan uit de literatuur, vele gesprekken met CEO's van bedrijven, praktijkvoorbeelden en discussies hoe organisaties kunnen aansluiten op de toepassingen van sociale media. Organisaties moeten zich open, authentiek en verbonden opstellen. Het is een overlevingsstrategie, aldus Lanting.
Lees verder
Connect!
Wendela Sanders | 26 april 2011
Een nuchtere brede blik op veranderingen als gevolg sociale netwerken is wat Menno Lanting biedt in 'Connect!'. Hij helpt managers om sociale netwerken dagelijks toepasbaar te maken in hun bedrijfsvoering. Het boek is makkelijk leesbaar en doordat hij zoveel managers heeft geïnterviewd, zijn alle voorbeelden een aaneenrijging van ervaringen met social media. De lezer maakt een soort reis door social medialand. Het is herkenbaar dat leiders veelal via hun eigen kinderen (generatie Y) de social media oppikken en dat meenemen naar hun werk. Zij stellen zich daar de vraag: 'Wat betekent dit voor onze bedrijfsvoering?' Menno Lanting geeft hierop antwoord.
Lees verder
Connect!
Ben Kuiken | 26 februari 2010
In het boek Connect! beschrijft Menno Lanting de impact van sociale netwerken voor organisaties. Dat doet hij op een enthousiaste en overtuigende manier, hoewel enig utopisch denken hem niet helemaal vreemd is.
Lees verder
Connect!
Perry Oostrum | 12 februari 2010
LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Hyves: miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden. Het woord virtueel lijkt ook een heel andere betekenis te krijgen. We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker, als ze niets doen. Binnen organisaties moet dan ook een omslag plaatsvinden: van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden. Menno Lanting, auteur van 'Connect!', is verbonden aan De Baak Managementcentrum VNO-NCW en is gespecialiseerd in het gebruik van sociale media door organisaties. Met dit boek maakt hij inzichtelijk welke stappen nodig zijn om de omslag te kunnen maken. 'Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf.'
Lees verder
Menno Lanting: ‘Sociale netwerken vragen om een ander leiderschap’
Hans van der Klis | 17 december 2009
Een debutant die al een maand lang in de top-10 van Managementboek.nl staat, terwijl het boek pas begin februari verschijnt: daar moet iets aan de hand zijn. Menno Lanting, director of education bij De Baak, is de schrijver van het boek, Connect! De impact van sociale netwerken op organisaties en leiderschap. Hij is verrast door de massale belangstelling, maar kan haar wel verklaren: ‘Ik heb geprobeerd het gedachtegoed dat ik in het boek beschrijf, over de manier waarop je online sociale netwerken met en voor jou kan laten werken, zelf in de praktijk te brengen.’
Lees verder
Alle expertrecensies (6)

Lezersrecensies

4.3 van de 5
107 stemmen
53
40
9
3
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (7)

interview
Menno Lanting: ‘Toen FB nog in de kinderschoenen stond zaten wij al massaal op Hyves’
Pierre Spaninks 15 juni 2020 Als er iets een enorm vlucht heeft genomen de afgelopen 25 jaar, dan is het wel de informatie- en communicatietechnologie. Dat heeft grote gevolgen gehad voor management en organisatie. Daarvan getuigt ook een enorm aanbod aan boeken, van The rise of the network society van Emmanuel Castells uit 1996 tot The big nine van Amy Webb uit 2019. Strateeg en innovator Menno Lanting maakt de tussenstand op, en vraagt zich af waar de online revolutie per saldo toe zal leiden. Weten we al die nieuwe mogelijkheden ten goede aan te wenden, of worden we er de slaven van?
interview
Menno Lanting: ‘Richting geven aan leven en werk in een veranderende wereld’
Pierre Spaninks 14 mei 2018 Een neus voor technologische innovaties, oog voor de organisatorische en maatschappelijke gevolgen, een netwerk om u tegen te zeggen, en een soepele pen. Zie daar de bouwstenen van het succes van Menno Lanting.
nieuws
Connect! van Menno Lanting Managementboek van het Jaar
Hans van der Klis 21 maart 2011 Met de keuze van Connect! van Menno Lanting tot Managementboek van het Jaar 2011 is in zekere zin tegelijk de doorbraak van de sociale media bekroond. ‘Connect!’ is een boek dat duidelijk maakt dat sociale netwerken meer zijn dan ‘broeinesten voor digitale hangjongeren’, zo prees juryvoorzitter Rudy Kor de winnaar. ‘Het boek slaagt erin om op bevlogen wijze duidelijk te maken dat sociale netwerken niet alleen relevant zijn voor onze kinderen die dag en nacht op Hyves, Facebook, Twitter en Blogs met de wereld aan het communiceren zijn. Het is een managementvraagstuk.’ Een verslag van een verrassende avond.
nieuws
Een shortlist voor leergierige managers
Hans van der Klis 26 januari 2011 Een shortlist voor een literatuurprijs vangen in een eenduidige beschrijving is een heikele opdracht. De titels zijn divers, de onderwerpen uiteenlopend. Om toch een poging te wagen: de shortlist voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2011 is er één voor nieuwsgierige en leergierige managers.
interview
De boekenkast van Menno Lanting, inspirerende connector
Joep Schrijvers 28 december 2010 Zijn volgers op Twitter weten het al. Zijn boek komt er. Hij stelt er vragen, vertelt over zijn schrijfproces en laat mensen meedenken over de titel. Hij voldoet prefect aan de managementwijsheid practice what you preach. Zijn boek gaat dan ook over sociale media en hun invloed op organisaties: Connect! Het is een groot succes. Dit keer bij de boekenkast de ‘jongste’ managementboekenschrijver van eigen bodem: Menno Lanting.
podcast
Menno Lanting over sociale netwerken
Ben Kuiken 11 maart 2010 Steeds meer bedrijven begeven zich in sociale netwerken. ‘We staan nog maar aan het begin’, vindt Menno Lanting. In Connect! beschrijft hij de mogelijkheden van sociale netwerken voor organisaties. Lanting schetst M&L enkele mogelijkheden en gaat in op de rol van leiderschap: ‘Het belang van leiderschap zal toenemen, het belang van management zal sterk dalen.’
interview
Menno Lanting: ‘Sociale media overschat en onderschat tegelijk’
Pierre Spaninks 1 maart 2010 De aandacht voor online sociale netwerken als LinkedIn, Facebook en Hyves neigt naar een hype. In zijn bestseller Connect! De impact van sociale netwerken op organisaties en leiderschap betoogt Menno Lanting dat we ons blindstaren op een handvol voorbeelden van geslaagde marketingcampagnes en personeelswervingsacties met sociale media. Tegelijkertijd kan de huidige generatie managers en ondernemers de werkelijke impact op organisaties en op leiderschap nog maar moeilijk vatten. Daarvoor moeten ze eerst meer vertrouwd raken met de techniek. Maar hoe doe je dat, als ‘digital immigrant’? M&L vroeg het Lanting.

Over Menno Lanting

Menno Lanting ondersteunt organisaties om aangesloten te blijven op de snel veranderende wereld. Hij onderzoekt doorlopend hoe organisaties van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden kunnen transformeren. En hij beantwoordt de vraag welke organisatievormen, leiderschapskwaliteiten en business modellen daarbij nodig zijn. Menno Lanting schreef ‘Connect!’, dat in 2011 tot Managementboek van het Jaar werd verkozen. Daarnaast schreef hij ’Iedereen CEO’, ‘De slimme organisatie’, ‘Lead with a Tweet', ‘Olietankers en speedboten’, 'De disruptieparadox' en 'Het geheim van disruptie'.

Andere boeken door Menno Lanting

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Van piramide naar schijnbare chaos
2. De geschiedenis en toekomst van sociale netwerken
3. De digitale generatiekloof
4. Kenmerken van een Connectedorganisatie
5. Connectedleiderschap: benodigde strategie en leiderschapsstijl
6. Connectstrategie
7. Connectedbusiness: sociale netwerken en businessmodellen
8. Collectieve passie: sociale netwerken en product- en dienstontwikkeling
9. Sociale netwerken en hrm
10. Sociale netwerken en marketing
11. Sociale netwerken en klantenservice

Bijlage Ondernemers en professionals actief in sociale netwerken

Postscriptum
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Connect! Herziene editie