Lees verder
Dr. Maurits Kaptein is wetenschapper en ondernemer, Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en Stanford University met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen.
Meer over Maurits KapteinDigitale verleiding
Hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z'n kop zetten
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789047005452Samenvatting
Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!
Waar online winkels al blij zijn als 5 procent van de bezoekers ook echt iets koopt, haalt een gemiddelde boekhandel gemakkelijk 25 procent. Wat mist de internethandel dat de traditionele handel wel heeft? Het antwoord is: de manier waarop een verkoper kan inspelen op individuele voorkeuren en behoeften.
Maurits Kaptein ontwikkelde een techniek om ook online bezoekers individueel te benaderen met behulp van zogenaamde beïnvloedingsprofielen. De intuïtie van de rasverkoper - komt deze klant voor kwaliteit? Voor een koopje? Omdat hij 'erbij wil horen'? - kan daarmee digitaal gesimuleerd worden, zodat u voor elke bezoeker de beste verleidingsstrategie kunt inzetten. Kaptein voert de lezer mee langs alle aspecten van zijn onderzoek, van de psychologie achter verkopen en de werking van onze hersenen tot de huidige technologische mogelijkheden en de ethische vragen die het werken met beïnvloedingsprofielen oproept.
Het resultaat is een levendige en heldere inleiding voor iedereen, koper of verkoper, die wil weten hoe hij of zij op internet wordt verleid.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Maurits Kaptein
Inhoudsopgave
1. Waarom dit boek?
2. Steeds meer mensen bereiken
3. Eerst maar eens gevonden worden
4. Aanbevelingen - de eerste poging tot beinvloeden
5. Hoe werkt ons brein?
6. De zes wapens van psychologische beinvloeding
7. Meer is minder
8. Een voor allen of allen voor een?
9. De uitvinding van beinvloedingsprofielen
10. Beinvloedingsprofielen in de praktijk
11. De toekomst van beinvloedingsprofielen
Bronnen
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan