Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 9789492493897
Verkooppositie 264636 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen dat het helemaal geen boek is (disruptie). En dan hebben we nog maar 7 van de 33 technieken genoemd die in dit boek beschreven worden en waarmee je gedrag en gedachten kunt beïnvloeden.

In dit boek worden de 33 krachtigste psychologische beïnvloedingstechnieken uitgelegd aan de hand van succesvolle reclamecampagnes. De auteurs, drie wetenschappers met ervaring in de reclamewereld, laten precies zien hoe gedrag op bewust en onbewust niveau wordt beïnvloed. En je leert hoe je deze wetenschappelijk bewezen technieken ook zelf toe kunt passen. Dit boek opent je de ogen voor de wondere kunst van het overtuigen. Gegarandeerd.

Specificaties

ISBN13:9789492493897
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:208
Druk:2
Verschijningsdatum:20-3-2020

Expertrecensies (1)

Seks, humor en het beloofde land - 'Een heerlijk boek'
Ger van den Buijs | 7 november 2018
Seks, humor en het Beloofde Land is een heerlijk boek. Compacte stukjes die lekker weg lezen, praktisch uitgewerkt, met goede voorbeelden, grafisch materiaal en cijfermatige onderbouwing. De titel van dit boek is verrassend. Niet alleen voor preuts Nederland.Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
8 stemmen
5
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marc Andrews

Marc Andrews is a psychologist, art director and designer. He holds a master’s degree in Behavioural Science and a Master of Arts in Graphical/Editorial Design. In Design, he earned his master's degree (with honours) by exploring the rhetorical, semiotical, and psychological dimensions of visual argumentation. Since 2008, he has been a partner of andrews:degen (andrewsdegen.com), a creative agency for visual communication in Amsterdam. In addition, he teaches Design Psychology and Design Theory in The Netherlands, and has provided lectures and workshops on social design at several international design academies

Andere boeken door Marc Andrews

Over Rick van Baaren

Prof. dr. Rick van Baaren is hoogleraar gedragsverandering en maatschappij aan de Radboud Universiteit Nijmegen en eigenaar van D&B, een adviesbureau gespecialiseerd in de sturing van menselijk gedrag.

Andere boeken door Rick van Baaren

Over Matthijs van Leeuwen

Dr. Matthijs van Leeuwen is coördinator van de master gedragsverandering aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast is hij oprichter van de Behavior Change Group en wetenschappelijk adviseur bij D&B.

Andere boeken door Matthijs van Leeuwen

Inhoudsopgave

Inleiding
Drie basisbehoeften
Hoe werkt dit boek?

Weerstand erkennen
Klare taal
Foot-in-the-door
Het beloofde land
Zelfoverreding
Altercasting
Sociale bewijskracht
Garantie
Aantrekkelijkheid
Humor
Schaarste
De klik
Lokaas
That’s not all
Mere exposure
Anchoring
Astroturfing
Antromorfisme
Betrouwbaarheid
Disrupt & reframe
Metaforen
Implementatie intenties
Reciprociteit
God terms
Seks
Autoriteit
Winst- verliesframing
Het recency en primacy-effect
Appelleren aan angst
Doublespeak
Projectie
Door-in-the-face
Subliminaal

Over de auteurs
Bibliografie
Verantwoording illustraties
Aanbevolen literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame