Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het innovatiedilemma

Het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789047008293
Direct te downloaden

Samenvatting

Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn.

Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen – voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden.

Bedenker Clayton Christensen legt uit hoe dit kan gebeuren, en wat een bedrijf kan doen om hetzelfde lot te ontlopen. Het innovatiedilemma is 'een waarschuwing voor ondernemers die zich onverslaanbaar achten – en een bron van inspiratie voor hen die klaarstaan om ze te verslaan'.

'De bijbel van Silicon Valley.' – Bloomberg Businessweek

'Beschrijft een probleem dat bijna alle succesvolle bedrijven zullen krijgen. Glashelder, scherp geanalyseerd – en griezelig.' – Andrew Grove, oprichter van Intel

'Een meesterwerk… het beste boek ooit over innovatie.' – Gilder Technology Report

Specificaties

ISBN13:9789047008293
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:320
Druk:1
Verschijningsdatum:25-2-2015

Expertrecensies (2)

Longread: Het innovatiedilemma
Justin van Lopik | 9 september 2015
Innovatie is ‘hot’. Bedrijven moeten veranderen, vernieuwen en innoveren om te kunnen overleven. Maar innoveren is moeilijk. Zo mislukt het merendeel van alle nieuwe producten en diensten.
Lees verder
Het innovatiedilemma
Theo Sikkema | 1 juli 2015
Het titelblad van ‘Het innovatiedilemma’ lijkt een heilsboodschap uit te dragen: stellen dat een boek jouw strategie voorgoed verandert is nogal wat. Of het boek daadwerkelijk zo’n impact met zich mee brengt zal mijn carrière uitwijzen. Een aantal goede lessen over innovatie en vernieuwing die ik mijn leven lang mee kan nemen bevat het boek zeker.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Clayton Christensen

Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.

Andere boeken door Clayton Christensen

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: WAAROM DE BESTE BEDRIJVEN SOMS FALEN
1. Hoe komt het dat de beste bedrijven soms falen? Inzicht in de sector diskdrives voor harde schijven
2. Waardenetwerken en de prikkel om te innoveren
3. Ontwrichtende technologische verandering en mechanische graafmachines
4. Wat stijgt, kan niet dalen

Deel 2: OMGAAN MET ONTWRICHTENDE TECHNOLOGISCHE VERANDERINGEN
5. Geef de verantwoordelijkheid voor ontwrichtende technologieën aan organisaties met klanten die ze nodig hebben
6. Pas de grootte van de organisatie aan de grootte van de markt aan
7. Het ontdekken van nieuwe en opkomende markten
8. De capaciteiten en handicaps van je organisatie beoordelen
9. Geleverde prestatie, marktvraag en de levenscyclus van een product
10. Het omgaan met ontwrichtende technologische veranderingen: een casestudie
11. De dilemma's van innovatie: een samenvatting

Woord van dank
Leeswijzer bij dit boek
Noten
Over de auteur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het innovatiedilemma