Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het innovatiedilemma

Het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789047008293
Verkooppositie 1579810 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn.

Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen – voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden.

Bedenker Clayton Christensen legt uit hoe dit kan gebeuren, en wat een bedrijf kan doen om hetzelfde lot te ontlopen. Het innovatiedilemma is 'een waarschuwing voor ondernemers die zich onverslaanbaar achten – en een bron van inspiratie voor hen die klaarstaan om ze te verslaan'.

'De bijbel van Silicon Valley.' – Bloomberg Businessweek

'Beschrijft een probleem dat bijna alle succesvolle bedrijven zullen krijgen. Glashelder, scherp geanalyseerd – en griezelig.' – Andrew Grove, oprichter van Intel

'Een meesterwerk… het beste boek ooit over innovatie.' – Gilder Technology Report

Specificaties

ISBN13:9789047008293
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:320
Druk:1
Verschijningsdatum:25-2-2015

Expertrecensies (4)

Longread: Het innovatiedilemma
Justin van Lopik | 9 september 2015
Innovatie is ‘hot’. Bedrijven moeten veranderen, vernieuwen en innoveren om te kunnen overleven. Maar innoveren is moeilijk. Zo mislukt het merendeel van alle nieuwe producten en diensten. Het merendeel van alle nieuwe producten en diensten is uit de winkelschappen verdwenen voordat u er erg in hebt.Lees verder
Theo Sikkema | 1 juli 2015
Het titelblad van ‘Het innovatiedilemma’ lijkt een heilsboodschap uit te dragen: stellen dat een boek jouw strategie voorgoed verandert is nogal wat. Of het boek daadwerkelijk zo’n impact met zich mee brengt zal mijn carrière uitwijzen. Een aantal goede lessen over innovatie en vernieuwing die ik mijn leven lang mee kan nemen bevat het boek zeker.Lees verder
Friso van Abbema | 13 oktober 2008
Hoe is het mogelijk dat topbedrijven belangrijke technologische innovaties konden negeren of te laat aanhaakten? Clayton Christensen, professor en innovatiegoeroe van Harvard Business School, geeft hier een verklaring voor in 'The Innovator's Dilemma' (voor het eerst gepubliceerd in 1997).Lees verder
Jeroen Kemperman | 17 mei 1999
In dit boek bestudeert Christensen één van de meest fascinerende paradoxen in het bedrijfsleven: Hoe komt het dat 'excellente' en door managers, goeroes en beleggers bewonderde ondernemingen het leiderschap in hun branche bij baanbrekende innovaties vaak verliezen aan veel minder goed geëquipeerde nieuwe toetreders?Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (5)

nieuws
Nooit af, indeed
Bertrand Weegenaar 13 oktober 2017 Het boek Nooit af van Martijn Aslander en Erwin Witteveen was in 2016 een groot succes. Goede omzet, veel publiciteit, de groei van een mooie beweging en een meer dan verdiende plek op de Shortlist voor het Managementboek van het Jaar. Het boek werd opgevolgd met een kleine samenvatting, Een beetje Nooit af en een belofte voor een vervolg. Dat boek is nu aanstaande: Nooit Af in het Onderwijs. Schrijf- en denkmaatje van Martijn en Erwin is nu Annette Dölle.
nieuws
Harvest - November 2016
Jeroen Ansink 3 november 2016 Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
nieuws
Dag Blackberry
Bertrand Weegenaar 8 juli 2015 In 2010 verscheen van de hand van auteur William Powers een filosofisch boek over de smartphone en ons menselijk gedrag met de ondertitel ‘A practical philosophy for building a good life in the digital age’.
nieuws
The Bold & The Future
Bertrand Weegenaar 19 mei 2015 Dat de jury van het Managementboek van het Jaar 2015 gekozen heeft voor een boek dat een zeer actueel probleem analyseert en oplossingen biedt, Omnichannel in de retail, is logisch en verstandig. Toch moeten de retail ondernemers ook het boek De ontdekking van de toekomst van futuroloog Wim de Ridder ter hand nemen. Niet geheel toevallig ook genomineerd.
nieuws
Oude boeken in nieuw jasje
Bertrand Weegenaar 24 maart 2015 Een trend of een toevalligheid? Drie zeer succesvolle titels die (ruim) tien jaar geleden hun eerste druk zagen, zijn onlangs heruitgegeven. Scaling up, The art of the Start 2.0, en een herziene druk van Blue Ocean Strategy zouden samen met Lean Startup en Business Model Generatie de complete boekenlijst van start-ups en venture capitalists kunnen vormen.
Alle interviews en artikelen (5)

Over Clayton Christensen

Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.

Andere boeken door Clayton Christensen

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: WAAROM DE BESTE BEDRIJVEN SOMS FALEN
1. Hoe komt het dat de beste bedrijven soms falen? Inzicht in de sector diskdrives voor harde schijven
2. Waardenetwerken en de prikkel om te innoveren
3. Ontwrichtende technologische verandering en mechanische graafmachines
4. Wat stijgt, kan niet dalen

Deel 2: OMGAAN MET ONTWRICHTENDE TECHNOLOGISCHE VERANDERINGEN
5. Geef de verantwoordelijkheid voor ontwrichtende technologieën aan organisaties met klanten die ze nodig hebben
6. Pas de grootte van de organisatie aan de grootte van de markt aan
7. Het ontdekken van nieuwe en opkomende markten
8. De capaciteiten en handicaps van je organisatie beoordelen
9. Geleverde prestatie, marktvraag en de levenscyclus van een product
10. Het omgaan met ontwrichtende technologische veranderingen: een casestudie
11. De dilemma's van innovatie: een samenvatting

Woord van dank
Leeswijzer bij dit boek
Noten
Over de auteur
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het innovatiedilemma