Het OZ- principe
Beter presteren door een cultuur van accountability
Paperback Nederlands 2017 9789047010029Samenvatting
'Het Oz-principe' is het nummer 1 boek over accountability op de werkplek. Accountability gaat over eigenaarschap – als mensen zich persoonlijk verantwoordelijk voelen voor hun eigen presteren en het bereiken van de organisatiedoelen, zijn ze veel meer betrokken en wint iedereen. Dankzij deze praktische en bewezen filosofie hebben honderdduizenden mensen geleerd hoe belangrijk persoonlijk en organisatorisch eigenaarschap kan zijn voor een bedrijf.
Dit boek legt haarfijn uit waarom en hoe je het principe van Accountability onderdeel maakt van de bedrijfscultuur om optimaal te presteren. Het Oz principe is een verwijzing naar het boek en de film The Wizard of Oz, waarin Dorothy, een vogelverschrikker, een blikken man en een leeuw op zoek gaan naar de tovenaar van Oz in de hoop dat hij hun kan helpen. Echter, ze komen er uiteindelijk achter dat ze zonder toverkracht heel goed in staat zijn zélf hun problemen op te lossen.
Dit boek inspireert met herkenbare voorbeelden om een nieuwe manier van denken te adopteren en zaken anders aan te pakken. En dat is precies wat nodig is in dit tijdperk van snelle verandering.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: Het Oz-principe: reslutaat behalen dankzij accountability
1. Op weg naar de tovenaar
2. Het gele pad
3. Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens
Deel 2: De kracht van persoonlijke accountability: breng jezelf Boven de Lijn
4. De leeuw: de moed om het te zien
5. Eigen het toe
6. Lost het op
7. Doe het
Deel 3: Resultaten behalen door samen accountable te zijn: Breng je organisatie Boven de Lijn
8. De goede heks Glinda: Boven de Lijn leiden
9. De Smaragden Stad en daarna: Breng je volledige organisatie Boven de Lijn
10. Voorbij de regenboog
The Accountability Way - The Dutch Way: Ownpower Nederland BV
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan