Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing De complete marketingmethode NIMA A-B-C
De complete marketingmethode NIMA A-B-C
William Van Vessem

ik ben marketingstrateeg en begeleidt al vele jaren als consultant vele organisaties met hun strategische vraagstukken.Daarnaast ben bij SRM al ruim 30 jaar NIMA-A, NIMA-B en NIMA-C-docent en ontwikkel ik het hiervoor besteemde lesmateriaal. Dat gaf mij de inspiratie om een boek te schrijven, genaamd De Complete Marketingmethode NIMA-A-B-C, waar ook een online leeromgeving aan gekoppeld is.

Meer over de auteurs
De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C Patrick Kooij 26 september 2024 ‘De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C’ is ontwikkeld door 3 auteurs, die zeer veel ervaring hebben in het bedrijfsleven maar ook zeer deskundig zijn op het gebied van marketingtrainingen en -opleidingen op alle niveau’s. Lees het volledige artikel
William Van Vessem, Patrick Kooij, Irene Grotendorst

De complete marketingmethode NIMA A-B-C

Voor studenten, professionals en opleiders; Praktijk- en diplomagericht (Inclusief online omgeving)

Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789055163540
14 stemmen
Verkooppositie 883Hoogste positie: 536
Paperback | NL € 97,50 E-book | NL € 65,00
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
97,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur

Samenvatting

Deze methode bestaat uit een boek en een online omgeving. In deze online omgeving vind je extra relevante content zoals Powerpoints, video's, en extra voorbeelden. Deze online omgeving zit inbegrepen bij het aanschaffen van het boek.

'De Complete Marketing Methode NIMA A-B-C' is met zeer veel aandacht ontwikkeld voor zowel studenten, professionals als opleiders die hun inzicht in het marketingvak willen verdiepen, zowel voor het heden als voor de toekomst. Het idee voor deze baanbrekende, toegankelijke methode is bedacht door William van Vessem, docent marketing NIMA A-B-C en strategisch marketingadviseur. Terwijl hij bezig was met onderwijsontwikkeling voor SRM NIMA A-B-C, kwam William tot de conclusie dat er talloze boeken nodig waren om deze lessen voor te bereiden.

Met deze bestaande boeken ontbrak het ook nog aan voldoende specifieke inhoud voor alle lessen op NIMA A-B-C-examenniveau. Zijn vrouw suggereerde toen: 'Waarom schrijf je zelf geen boek?' Zo is het idee geboren om één allesomvattende marketingmethode te creëren die zowel studenten, professionals en opleiders in het marketingvak kan ondersteunen, nu en in de toekomst. Kort daarna ontmoette William tijdens een gezamenlijk webinar zijn oud-NIMA-C-student Patrick Kooij, auteur en docent marketing. In goed overleg werd besloten dat Patrick met zijn expertise mede-auteur voor deze nieuwe marketingmethode zou worden.

Irene Grotendorst, NIMA-examendeskundige, onderzoeker en docent marketing, beschikkend over veel toegepaste kennis, sloot zich, geïnspireerd door het concept-idee, aan bij het team. Zo is een driemanschap van gepassioneerde marketingexperts tot stand gekomen, met als doel de marketingvakgenoten permanent te blijven voorzien van relevante theorie- en praktijkvoorbeelden.

Of je nu studeert op MBO-, HBO- of masterniveau, of je je voorbereidt op marketingexamens NIMA A-B-C, deze complete marketingmethode (een boek plus een online-omgeving) is de ultieme gids. Het biedt diepgaand inzicht in marketingonderwerpen, theorieën en analysemethoden en geeft je de kans om je kennis te testen en te oefenen.

Kortom, “De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C” helpt je om het marketingvak met alle bijbehorende kennis, inzichten en voorbeelden te begrijpen, te beheersen en in de praktijk toe te passen.

Trefwoorden

marketing   marketingstrategie   nima   marketingplanning   marketingplan   marketinganalyse   swot-analyse   operationele marketing   marketingmix   doelgroepbepaling   marktonderzoek   segmentatie   positionering   marketingonderzoek   klantwaarde   omgevingsanalyse   concurrentieanalyse   marketingimplementatie   marketingdoelstellingen   customer journey   marktanalyse   business model canvas   groeistrategieën   porter   strategische analyse   implementatie   marktafbakening   destep-analyse   marktsegmentatie   strategisch management  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789055163540
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Uitgever:Concept uitgeefgroep
Druk:1
Verschijningsdatum:24-9-2024
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.9 van de 5
14 stemmen
13
1
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C
Patrick Kooij 26 september 2024 ‘De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C’ is ontwikkeld door 3 auteurs, die zeer veel ervaring hebben in het bedrijfsleven maar ook zeer deskundig zijn op het gebied van marketingtrainingen en -opleidingen op alle niveau’s.
Artikel lezen

Over William Van Vessem

ik ben marketingstrateeg en begeleidt al vele jaren als consultant vele organisaties met hun strategische vraagstukken.Daarnaast ben bij SRM al ruim 30 jaar NIMA-A, NIMA-B en NIMA-C-docent en ontwikkel ik het hiervoor besteemde lesmateriaal. Dat gaf mij de inspiratie om een boek te schrijven, genaamd De Complete Marketingmethode NIMA-A-B-C, waar ook een online leeromgeving aan gekoppeld is.

Andere boeken door William Van Vessem

Bekijk alle boeken

Over Patrick Kooij

Patrick studeerde Technische Bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht, Master of Business Administration (MBA) aan de Business School Nederland en Marketing NIMA C. Hij is als parttimedocent en trainer verbonden aan de Hogeschool Utrecht, opleidingsinstituut SRM, het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), het Erasmus Marketing Institute (EMI) en Essenzo Business School. Patrick publiceert regelmatig blogs en columns over strategie, marketing en diverse innovatieonderwerpen.

Andere boeken door Patrick Kooij

Bekijk alle boeken

Over Irene Grotendorst

Afgestudeerd in Diëtetiek met eindscriptie Voorlichting: Gezondheid & voeding, startte Irene haar carrière in het het farmaceutisch bedrijfsleven. Hoewel  de studie  veel know-how had opgeleverd van psychologie, sociologie en communicatie, werd haar verzocht zich te bekwamen in marketing. Zodoende haalde ze haar NIMA Marketing A-, B- en C-diploma. Tegelijkertijd was haar liefde voor het marketingvak geboren. Wat is er mooier om als ‘mensenmens’ een baan te hebben waar het gaat om gedrag van mensen en hun wensen en behoeften te leren begrijpen en daaraan tegemoet te komen met producten en diensten. In de jaren die achter haar liggen heeft ze bij diverse bedrijven in sales-, communicatie-, marketing- & managementfuncties mogen werken. Later als ondernemer was haar focus op marketingadvies en vooral onderzoek gericht. Marketing was en is niet alleen haar werk, maar ook haar hobby. Als docent heeft ze vele lessen NIMA-ABC verzorgd. Ook nu nog is ze als docent actief bij HBO en Post-HBO marketing- en communicatie-opleidingen. Daarnaast is ze sinds het behalen van de  NIMA- C-scriptieprijs betrokken bij de NIMA-beroepsvereniging, vooral bij NIMA-examens. Wat haar drijft is plezier in het vak marketing, en dat delen met iedereen die wil groeien  in het marketingvak en daarin betekenisvol wil zijn.   Samen met William van Vessem en Patrick Kooij werkt ze aan De Complete Marketingmethode NIMA  A-B-C. Haar doel: bijdragen aan marketeers die goed zijn en nog beter willen worden in hun vak, er plezier aan beleven en weten hoe te werken aan tevreden en loyale klanten en stakeholders.

Andere boeken door Irene Grotendorst

Bekijk alle boeken

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Marketing Kernstof - Opgaven
    John Smal
    Marketing Kernstof - Opgaven
    € 60,95
  • Supervisie
    Erik de Haan
    Supervisie
    € 30,00
  • Basisboek Sales
    Robin van der Werf
    Basisboek Sales
    € 67,95
  • De 8 coachcompetenties
    Annemarie van der Meer
    De 8 coachcompetenties
    € 28,95
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De complete marketingmethode NIMA A-B-C

        De complete marketingmethode NIMA A-B-C
        William Van Vessem , Patrick Kooij , Irene Grotendorst
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De complete marketingmethode NIMA A-B-C

        Verwijder uw beoordeling