Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Reclame en verkoop Inkoop voor Verkopers
Inkoop voor Verkopers
Inkoop voor Verkopers
Anton Rutgers Anton Rutgers heeft 25 jaar inkoopervaring opgedaan in internationale directie- en managementfuncties in het bedrijfsleven. Meer over Anton Rutgers
Lees het volledige artikel
Anton Rutgers

Inkoop voor Verkopers

Begrijp eindelijk hoe inkopers werken en denken! Maak kennis met de prijskoper! Dus dat is zijn inkoopstrategie!

Paperback Nederlands 2015 9789082349306
4 beoordelingen
Verkooppositie 1134
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen
24,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Uit onderzoek onder 800 verkopers en accountmanagers blijkt dat het voor 75% van de verkopers onduidelijk is hoe een inkoper werkt. Terwijl 80% in zijn dagelijkse werkzaamheden wel eens met inkopers te maken krijgt. Verkopers hebben het gevoel dat in een groot deel van de gevallen de inkopers zelfs een negatieve invloed hebben op de kwaliteit van het product of de dienst die ze leveren.

Reden genoeg om ons af te vragen wie die inkoper nu eigenlijk is. Inkopers zijn inmiddels gemeengoed geworden. Elke zichzelf respecterende organisatie heeft wel een inkoopafdeling. Waarom is het dan zo onduidelijk?

Inkoop is complexer dan verkoop. Er zijn universitaire titels te behalen in inkoop, er zijn inmiddels vele inkoopprofessoren en je kunt op inkoop promoveren. Inkopers zijn tegenwoordig veel beter opgeleid dan verkopers. Een groot deel van de inkopers heeft een universitaire opleiding. Daarnaast hebben inkopers vaak een andere persoonlijkheid dan verkopers. Dat is ook heel verklaarbaar. En deze twee persoonlijkheden worden geacht tot een, voor beide partijen, optimaal resultaat te komen; best een uitdaging …!

Toch is het niet zo ingewikkeld. Als we goed kijken dan kunnen we ze ontdekken: de Verwerver, de Prijskoper, de Pionier en de Tacticus. Vier verschillende inkooptypes met ieder hun eigen aanpak en werkwijze.

Dit boek beschrijft de strategieën en onderhandelingstactieken van deze inkopers en geeft de verkoper praktische tips en trucks over hoe hiermee om te gaan. De theorie wordt geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en inzichten van verkopers. Daarnaast bevat het boek een overzicht van inkooptactieken en voor een soepele communicatie met de inkoper: een inkoopwoordenboek.

Specificaties

ISBN13:9789082349306
Trefwoorden:verkopen, inkoop
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:104
Uitgever:+CLICK! training + coaching
Druk:2
Verschijningsdatum:30-5-2015
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Anton Rutgers

Anton Rutgers heeft 25 jaar inkoopervaring opgedaan in internationale directie- en managementfuncties in het bedrijfsleven. In deze periode heeft hij vaak gezien hoe onbegrip tussen inkopende en verkopende partij kan leiden tot onnodig lange in- en verkooptrajecten, disputen en het niet bereiken van de voor beide partijen optimale oplossing. Anton zit hier als trainer en coach van inkopers en verkopers vaak tussenin en probeert een betere samenwerking tussen inkopende en verkopende partij tot stand te brengen door verkopers inzicht te geven in de inkoopprocessen, strategieën en de werk- en handelswijze van de inkoper.

Andere boeken door Anton Rutgers

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Preview: Ontdek de inkooptypes©
1.1 De inkooptypes©
1.2 De inkoopstrategie
1.3 De verkooptypes©
1.4 Beter aansluiten op inkoop

2. Wat is Inkoop?
2.1 Het ontstaan van inkoop
2.2 Directe en indirecte inkoop
2.3 De inkooporganisatie
2.4 De volwassenheid van inkoop
2.5 Volwassenheidsfasen

3. Het inkoopproces
3.1 De inkoopstrategie
3.1.1 Interne en externe marktanalyse
3.1.2 Portfolioanalyse
3.1.3 Analyse van de eigen aantrekkelijkheid als klant
3.1.4 Analyse van de onderhandelingspositie
3.2 Het tactische inkoopproces
3.2.1 Behoefte bepalen
3.2.2 Evalueren en selecteren van leverancier
3.2.3 Onderhandelen en contracteren
3.3 Het operationele inkoopproces
3.3.1 Implementeren en bestellen
3.3.2 Bewaken van de prestatie
3.3.3 Evalueren en verbeteren

4. De inkooptypes©
4.1 Identificeren van de verschillende soorten inkopers
4.1.1 Moment van betrokkenheid in het inkoopproces
4.1.2 Mate van integratie in de organisatie
4.2 De Verwerver
4.3 De Prijskoper
4.4 De Pionier
4.5 De Tacticus

5. De verkooptypes©
5.1 Identificeren van de verschillende soorten verkopers
5.1.1 Moment van betrokkenheid in het verkoopproces
5.1.2 Mate van integratie in de organisatie
5.2 De Dealmaker
5.3 De Sales Manager
5.4 De Vertegenwoordiger
5.5 De Product Manager

6. Beter aansluiten op inkoop©
6.1 Analyseren van de inkoopsituatie
6.2 Inkooporganisatie, inkoopstrategie en inkooptypes®
6.2.1 Volwassenheidsfase transactionele inkoop
6.2.2 Volwassenheidsfase projectmatige inkoop
6.2.3 Volwassenheidsfase procesmatige inkoop
6.2.4 Volwassenheidsfase geïntegreerde inkoop
6.3 De match

7. Bijlagen
Bijlage 1: Literatuur en Links
Bijlage 2: Afwegingen die inkopers maken tijdens de portfolio analyse
Bijlage 3: Strategieën en tactieken
Bijlage 4: Afwegingen die inkopers maken bij de analyse van de eigen aantrekkelijkheid als klant
Bijlage 5: Verklarende Woordenlijst
Bijlage 6: Kenmerken per Inkooptype© per inkoopstap
Bijlage 7: Onderhandelingstactieken
Bijlage 8: YM Design
Bijlage 9: Professionele Sales Loont

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Slim onderhandelen over prijzen
    Michel Hoetmer
    Slim onderhandelen over prijzen
    € 15,95
  • Sales vanuit je Hart
    Richard van Kray
    Sales vanuit je Hart
    € 20,00
  • Basisboek Sales
    Robin van der Werf
    Basisboek Sales
    € 59,95
  • Professioneel verkopen
    H.E. Wijnberg
    Professioneel verkopen
    € 42,50
  • Geef nooit korting!
    Jos Burgers
    Geef nooit korting!
    € 19,95
  • De Par5 methode
    Harro Willemsen
    De Par5 methode
    € 27,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Inkoop voor Verkopers

        Inkoop voor Verkopers
        Anton Rutgers
        /