Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantgericht leiderschap

8 principes voor een klantgerichte cultuur

Gebonden Nederlands 2018 9789089653932
1
Voormalig Nr. 1Totaal 1 dag
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 452Hoogste positie: 1
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Elke organisatie is zich bewust van het belang van klantgerichtheid. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Daarbij worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap.

In dit boek legt Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Hij zoomt daarbij in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk voor het creëren van een cultuur die stimuleert dat iedereen het belang van de klant inziet. Wat moet een leider doen om klantgerichtheid in een organisatie op de kaart te zetten, te faciliteren en te stimuleren? Aan de hand van inspirerende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk neemt Sydney je mee langs acht principes die leiders zullen helpen bij het bouwen van een klantgerichte cultuur.

Een cultuur die zorgt voor enthousiaste klanten én medewerkers. Met inspirerende leiders aan het woord, zoals Bas van der Veldt (AFAS), Bas Hoogland (Landal Greenparks), Malcolm Ross (Disney) en Michael Levie (citizenM).

Specificaties

ISBN13:9789089653932
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:200
Druk:1
Verschijningsdatum:12-12-2018
ISSN:

Expertrecensies (2)

Klantgericht leiderschap - 'Een genot om te lezen'
Maarten Fijnaut | 15 juni 2018
Klantgerichte organisaties zijn er voldoende. Tenminste, als je de veelbelovende kreten mag geloven. In de praktijk valt het echter behoorlijk tegen en maken weinig bedrijven de beloftes waar.
Lees verder
Klantgericht leiderschap - 'een compact en vlotgeschreven boek'
Sjors van Leeuwen | 18 april 2018
Organisaties moeten klantgericht zijn om te kunnen overleven. Ze investeren daarin ook steeds meer maar vergeten een belangrijk punt.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
11 stemmen
11
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Sydney Brouwer: ‘Bedrijven met een klantgerichte cultuur doen niet aan briljante jerks’
Bas Hakker 26 april 2018 Sydney Brouwer schreef Klantgericht leiderschap en dat is precies waar het boek over gaat. CEO’s moeten het voorbeeld geven in de focus op klanten zodat er een klantgerichte bedrijfscultuur ontstaat.
preview
Klantgericht leiderschap - 8 principes voor een klantgerichte cultuur
Sydney Brouwer 29 maart 2018 Meer klanten die terugkomen en je aanbevelen. Elke organisatie kent de kracht daarvan en veel bedrijven investeren dan ook in een betere klantbeleving.

Over Sydney Brouwer

Sydney Brouwer is auteur en veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en klantbeleving. Hij inspireert organisaties om fans te maken van klanten en medewerkers. Dit doet hij met zijn boeken, zijn podcast en de ruim 75 inspiratiesessies die hij per jaar geeft.

Andere boeken door Sydney Brouwer

Inhoudsopgave

Voorwoord
Wat vooraf ging
Bringing Humanity Back to Business
Bedankt!
Zo haal je de meeste waarde uit dit boek
Hoe is dit boek opgebouwd?
Niet alleen voor de ceo
Verdieping in de podcast Over Klanten Gesproken

1. Klantgericht leiderschap: de sleutel tot een legendarische klantbeleving
1.1 De betekenis van leiderschap
1.2 Wat houdt klantgerichtheid in?
1.3 Cultuur: wat we doen als niemand kijkt
1.4 Jouw rol als klantgericht leider

2. Principe 1: Klantgerichtheid doe je niet voor het geld
2.1 Redenen om klantgerichter te worden
2.2 De motivatieparadox
2.3 Jouw rol als klantgericht leider

3. Principe 2: Durf te kiezen voor de klant
3.1 Keuzes maken is de kern van leiderschap
3.2 De kracht van een verklaring
3.3 Ga staan voor je keuzes, ook als het even pijn doet
3.4 Jouw rol als klantgericht leider

4. Principe 3: Wees een icoon van klantgerichtheid
4.1 Voorbeeldgedrag vertoon je, een icoon ben je
4.2 Drie uitingen van een icoon
4.3 Jouw rol als klantgericht leider

5. Principe 4: Vind en vorm het DNA
5.1 Het zit in ons dna
5.2 Vind de waarden van de organisatie
5.3 Codificeer de cultuur
5.4 Een klantbeleving die past bij de waarden van het bedrijf
5.5 Jouw rol als klantgericht leider

6. Principe 5: Bouw een klantgericht team
6.1 Mensen maken het verschil
6.2 Een klantgericht team bouwen in twee stappen
6.3 Jouw rol als klantgericht leider

7. Principe 6: Keer de piramide om
7.1 De aloude managementpiramide
7.2 Wijs de dansvloer, speel de muziek
7.3 Ruim blokkades voor een goede klantbeleving uit de weg
7.4 Jouw rol als klantgericht leider

8. Principe 7: Gebruik verhalen, rituelen en symbolen
8.1 Verhalen: breng de waarden tot leven
8.2 Rituelen: breng ritme in de cultuur
8.3 Symbolen: tekens die waarden uitbeelden
8.4 Jouw rol als klantgericht leider

9. Principe 8: Meet wat het verschil maakt
9.1 We moeten het even over nps hebben …
9.2 Medewerkersbetrokkenheid
9.3 Beoordeling koppelen aan de gewenste cultuur
9.4 Jouw rol als klantgericht leider

10. Voordat je aan de slag gaat
10.1 De toekomst van klantgerichtheid is cultuur
10.2 Het bouwen van een klantgerichte cultuur is hard werken
10.3 Reis zonder einde
10.4 Opvolging
10.5 Tot slot

Dankwoord
Geraadpleegde literatuur
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klantgericht leiderschap