Lees verder
Donald Miller is de CEO van Business Made Simple.com, een online platform dat zakelijke professionals alles leert wat ze moeten weten om een bedrijf te laten groeien en hun persoonlijke waarde op de open markt te vergroten.
Meer over de auteursMarketing made simple
Hoe een simpel marketingplan je bedrijf laat groeien
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789089657404Samenvatting
Elke dag loopt je bedrijf omzet mis omdat je geen duidelijk plan hebt om nieuwe klanten aan te trekken. En jij bent niet de enige. Het onvermogen om nieuwe klanten aan te trekken en te converteren kost ondernemers en managers veel geld en belemmert grote en kleine bedrijven om de verkoop te realiseren die cruciaal is voor hun voortbestaan.
Gebaseerd op de bewezen principes van zijn wereldwijde bestseller Building a StoryBrand helpt Donald Miller je in zijn nieuwste boek Marketing Made Simple een sales funnel te creëren en implementeren die de traffic naar je site wel verhoogt en je verkoop stimuleert.
Hij leert je:
-wat de drie stadia van klantrelaties zijn
-hoe je dat ene marketingplan maakt en implementeert waar je nooit spijt van zult krijgen
-hoe je een verkooptrechter ontwikkelt die de juiste klanten naar je bedrijf trekt
-hoe je (e-mail)campagnes maakt die resulteren in een grotere merkbekendheid
-hoe je een website bouwt die de aandacht trekt en conversies genereert.
Kortom, 'Marketing Made Simple' is hét boek om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Donald Miller
Over Daan Schmidt
Inhoudsopgave
Inleiding 11
Verspil je geld niet aan marketing die niet werkt 12
Betalen voor marketing die niet werkt is verkeerd 13
DEEL I 15
DE DRIE STADIA VAN EEN RELATIE
1 Het enige marketingplan waar je nooit spijt van zult hebben 17
Het vijfstappenmarketingplan dat werkt 18
Dit plan zal je uit de put halen 18
2 De verschillende stadia van een relatie 21
Waarom mensen nieuwsgierig en geïnformeerd moeten worden voordat ze zich zullen verbinden
De reis die elke klant maakt 22
3 Een introductie tot de Marketing Made Simple-checklist 35
Wees niet onzichtbaar 36
Marketing Made Simple zal mensen jouw aanbod laten onthouden 37
De Marketing Made Simple-checklist 38
Uitvoering is de sleutel 39
DEEL II 43
CREËER JE MARKETING MADE SIMPLE-SALES FUNNEL
4 Creëer je eigen oneliner 45
Die ene magische zin die je bedrijf laat groeien
Woorden scheppen werelden 45
Woorden openen sloten 46
De woorden die deuren openen 47
Dit is hoe je je oneliner schrijft 47
Wat te doen met de oneliner? 57
5 Een wireframed website die werkt 59
Het zit hem allemaal in de woorden 59
Een website maken die werkt 60
Begin met een wireframe 61
Hoe je een website wireframet 61
Laten we een website samenstellen die werkt 106
6 Leadgenerator 109
Geef ze een reden om jou hun e-mailadres te geven, anders doen ze het niet
Mensen willen met jou in contact blijven als je interessant bent en hen kunt helpen overleven 109
Gratis waarde leidt tot vertrouwen 110
Wat moet een leadgenerator bereiken? 111
Welke soorten lead-genererende pdf’s kun je maken? 113
Blijf altijd denken aan leadgeneratoren 120
Laten we nu jouw lead-genererende pdf maken: hier is een stap-voor-stapgids 121
Wat doe je met je leadgenerator? 126
Promoot je leadgenerator 127
Tips voor goed schrijven 127
Test je methoden en pas ze zo nodig aan 128
7 De kracht van e-mail 129
Hoe je een plek verdient in iemands inbox
Belangrijke vragen over e-mailcampagnes 129
Laten we wat e-mails schrijven! 131
8 Nurture-e-mailcampagnes 133
Laten we nu de relatie voeden!
Blijf in het spel 133
Mensen kopen wanneer ze er klaar voor zijn, maar alleen als jij er nog bent 134
Nurture-e-mails zijn een geweldige manier om in te spelen op de lange termijn 135
Hoe zit het met de uitschrijvers? 135
Wat moet een e-mail bereiken? 136
De structuur van een eenvoudige nurture-sequentie 137
Begin langzaam en geniet van het proces 147
Waar kan ik ideeën voor e-mails vinden? 147
9 E-mailverkoopcampagnes 149
De deal sluiten
Geef klanten iets om te accepteren of af te wijzen 149
Niet iedereen is bereid om zich te binden 150
Wat komt eerst, de nurture-campagne of de verkoopcampagne? 150
Laten we de campagne creëren 152
10 Hoe je de Marketing Made Simple-sales funnel uitvoert 155
Een stap-voor-stapgids
Uitvoering is van het grootste belang 155
Plan nu zes vergaderingen zodat je zeker bent dat je goed eindigt 155
Conclusie 169
Index 170
Over de auteurs 174
Business Made Simple kan jou en je hele team helpen ontwikkelen 175
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan