
Lees verder
Hendrik Jan van Es is bedrijfseconoom en filosoof, en altijd als ondernemer actief geweest met de vraag hoe het beter kan. De systematiek van Conscious Capitalism liet voor het eerst zien dat het mogelijk is meer winst te maken en het tegelijkertijd goed te doen voor al je stakeholders. De Amerikaanse invulling is nu herzien naar de Nederlandse realiteit.
Meer over Hendrik Jan van EsWat als winst maken hand in hand gaat met het creëren van waarde voor álle betrokkenen? Wat als bedrijven niet alleen succesvol zijn, maar tegelijk ook een betere wereld helpen bouwen?
In dit baanbrekende boek onthult Hendrik Jan van Es een vernieuwend businessmodel dat de economie stap voor stap fundamenteel kan veranderen. Aan de hand van inspirerende Nederlandse praktijkvoorbeelden – van Auping tot Mitsubishi – laat hij zien hoe bedrijven hun hogere doel ontdekken, bewust leiderschap ontwikkelen en een cultuur bouwen die werkelijk iedereen ten goede komt.
Conscious Business biedt een concreet stappenplan om jouw organisatie te transformeren tot een bedrijf dat economisch én maatschappelijk winstgevend is. Met praktische tools, diepgaande inzichten en een heldere methodiek die direct toepasbaar is.
Ontdek waarom bedrijven die opereren vanuit hun hogere doel aantoonbaar beter presteren, veerkrachtiger zijn in crisistijd en meer waarde creëren – voor alle stakeholders, waaronder de aandeelhouders. Een essentieel boek voor iedereen die gelooft dat we economisch succes en maatschappelijke impact kunnen combineren.
De meeste boeken gaan over (zelf)leiderschap, cultuur, organisatie of stakeholders. Conscious Business geeft het systemische model dat deze onderdelen integraal verbindt.
Conscious Business is de Morele Ambitie (Rutger Bregman) van bedrijven. Conscious business is niet alleen het juiste om te doen, het brengt je ook het meest!
conscious business duurzaamheid stakeholder-inclusie higher purpose organisatiecultuur leiderschap duurzaam ondernemen businessmodel transformatie waardecreatie circulaire economie bedrijfsethiek persoonlijk leiderschap organisatie strategie maatschappelijke verantwoordelijkheid innovatie cultuur ondernemerschap milieu holistisch bedrijfsmodel luisteren stakeholdermanagement bewustzijn verandering werknemersbetrokkenheid maatschappelijke impact economisch succes duurzame waardecreatie implementatie
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books