Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
e.a.

Happy profit

Ga voor winst en wees er trots op

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789401413534
Direct te downloaden

Samenvatting

'Happy Profit' wil de negatieve spanning rond winst en groei wegnemen en ziet de uitdagingen van de wereld als een enorme opportuniteit voor succesvolle merken en bedrijven. Als CEO’s en marketeers erin slagen om anders te leren kijken naar de wereld om ons heen, dan dienen er zich ongelooflijke groeimogelijkheden aan om winst ook duurzaam te maken.

"Een echte aanrader voor al wie innoverend ondernemerschap en inspirerend leiderschap een warm hart toedraagt!" - Eric Van Zele, CEO Barco, Manager van het jaar 2012

"Marketeers moeten mensen doen dromen. In het verleden waren die dromen vooral luchtkastelen. Herman Toch wil zijn dromen illustreren met geslaagde voorbeelden van mensen die hun dromen baseerden op trends, ideeën, en overtuigingen." - Geert Noels, econoom en medeoprichter Econopolis

"Happy Profit schudt je als lezer wakker en dwingt je om grensverleggend te denken. Je moet zelf bepalen hoe ver je durft te gaan." - Roel Van Neerbos, CEO Maxeda

"'Het is maar hoe je het bekijkt' is een dooddoener van jewelste. Toch blaast 'Happy Profit' deze gedachte met succes nieuw leven in. Wie dit boek leest, wordt beloond met een nieuwe kijk op organisaties." - Frank Van Massenhove, Voorzitter FOD Sociale Zekerheid

Specificaties

ISBN13:9789401413534
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:200
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:3-7-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Happy profit
Johan Bel RM | 5 december 2014
Met zijn nieuwste boek toont Herman Toch weer eens zijn fantastische gevoel voor de tijdgeest aan. ‘Happy Profit’ is een vervolg op de bestseller ‘Transformeren om te overleven’.
Lees verder
recensie
Anders kijken naar groei en winst
Pierre Spaninks | 29 september 2014
We moeten onze bedrijven zo gaan inrichten dat niet meer de winst voorop staat maar de maatschappelijk waarde die we creëren, zegt marketeer Herman Toch. Happy profit is geen doel op zich maar de beloning die we krijgen als we met onze producten de wereld een beetje beter maken.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Herman Toch: ‘Ga voor winst en wees er trots op’
Pierre Spaninks 10 oktober 2014 In Happy profit houdt marketeer Herman Toch een pleidooi voor bedrijven en merken die èn duurzaam èn succesvol zijn. Het geld dat we daarmee verdienen is de beloning die we krijgen als we de wereld een beetje beter maken.

Over Herman Toch

Herman Toch is Purpose- en transitiestrateeg. Hij begeleidt organisaties bij het ontwikkelen van een toekomstbestendige positionering en waarde(n)-model. Herman schreef de succesvolle boeken Transformeren om te overleven, Happy Profit en The Positive Sum Game.

Andere boeken door Herman Toch

Inhoudsopgave

Voorwoord door Jef Colruyt
Inleiding
Dankwoord

1. Dreams4impact®
-1. Oorlog en rock-’n-roll
-2. Transformatie naar een nieuwe wereld
-3. Opportuniteiten voor een nieuwe generatie bedrijfsleiders, marketeers en investeerders
-4. Ondernemers en marketeers moeten weer dromen
-5. De slag om de markt van morgen
-6. Streven naar groei is goed
-7. The wheel of happy fortune
-8. Het happy profit transformatieproces

2. In contact met jouw kern
-1. De dromen van de oprichter
-2. Wat zouden de mensen missen?
-3. Ons vakmanschap
-4. Welke relaties hebben we met klanten en consumenten?

3. Transformeren is anders leren kijken
-1. Anders kijken naar mensen: een sterk ik in een sterk wij
A. Een hoger bewustzijnsniveau
B. Mensen bouwen een nieuwe, gezonde identiteit
C. Het denkkader: een sterk ik in een sterk wij
-2. Anders kijken naar onze bedrijfswereld: vijf transformerende paradigma’s
A. Op weg naar een nieuw systeem
B. Vijf nieuwe paradigma’s creëren een totaal nieuwe bedrijfswereld
C. De nieuwe grote economische denkrichtingen
-3. Anders kijken naar winst: happy profit
A. The purpose of business
B. Winst is een beloning, geen doel
C. Happy profit creëert een nieuw duurzaam systeem
D. Hoe verhoudt happy profit zich tot non-profitorganisaties?
E. Happy profit: immateriële waarde drijft materiële waarde
-4. Anders kijken naar marketing en merken: transformationele marketing
A. Het individu/de groep is de held
B. Transformationele marketing
C. Een sterk merk is een groeiplatform
D. De transformationele marketingladder
-5. Re-imagine the world you are in
A. Van: what business are we in? naar: what world are we in?
B. See the future first!

4. Het merk in zijn kracht zetten
-1. Een merk in zijn kracht
-2. What are your dreams for impact?
-3. Brand purpose
-4. Brand vision
-5. Brand principles
-6. Brand personality
-7. Visual brand identity
-8. Wat wil je meenemen in je rugzak? en wat wil je loslaten?
-9. Ook leiders moeten in hun kracht komen

5. Negen happy profit highways
-1. Het merk, ons merk, mijn merk
-2. Happy profit highways op het niveau van het merk
A. Proof of purpose
B. Impactful innovations
C. Craftsmanship 3.0
-3. Happy profit highways op het niveau van ons merk
A. 360° collaboration
B. Like minded peers
C. Peer-to-peer partnering
-4. Happy profit highways op het niveau van mijn merk
A. Personal relationships
B. Trusted friend
C. The innovators’ choice
-5. 13 nieuwe businessmodellen

6. Doen
-1. Transitiemanagement
-2. De verschillende talen van het merk

Bibliografie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Happy profit