Lees verder
Herman Toch is Purpose- en transitiestrateeg. Hij begeleidt organisaties bij het ontwikkelen van een toekomstbestendige positionering en waarde(n)-model. Herman schreef de succesvolle boeken Transformeren om te overleven, Happy Profit en The Positive Sum Game.
Meer over Herman TochHappy profit
Ga voor winst en wees er trots op
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789401413534Samenvatting
'Happy Profit' wil de negatieve spanning rond winst en groei wegnemen en ziet de uitdagingen van de wereld als een enorme opportuniteit voor succesvolle merken en bedrijven. Als CEO’s en marketeers erin slagen om anders te leren kijken naar de wereld om ons heen, dan dienen er zich ongelooflijke groeimogelijkheden aan om winst ook duurzaam te maken.
"Een echte aanrader voor al wie innoverend ondernemerschap en inspirerend leiderschap een warm hart toedraagt!" - Eric Van Zele, CEO Barco, Manager van het jaar 2012
"Marketeers moeten mensen doen dromen. In het verleden waren die dromen vooral luchtkastelen. Herman Toch wil zijn dromen illustreren met geslaagde voorbeelden van mensen die hun dromen baseerden op trends, ideeën, en overtuigingen." - Geert Noels, econoom en medeoprichter Econopolis
"Happy Profit schudt je als lezer wakker en dwingt je om grensverleggend te denken. Je moet zelf bepalen hoe ver je durft te gaan." - Roel Van Neerbos, CEO Maxeda
"'Het is maar hoe je het bekijkt' is een dooddoener van jewelste. Toch blaast 'Happy Profit' deze gedachte met succes nieuw leven in. Wie dit boek leest, wordt beloond met een nieuwe kijk op organisaties." - Frank Van Massenhove, Voorzitter FOD Sociale Zekerheid
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Herman Toch
Inhoudsopgave
Inleiding
Dankwoord
1. Dreams4impact®
-1. Oorlog en rock-’n-roll
-2. Transformatie naar een nieuwe wereld
-3. Opportuniteiten voor een nieuwe generatie bedrijfsleiders, marketeers en investeerders
-4. Ondernemers en marketeers moeten weer dromen
-5. De slag om de markt van morgen
-6. Streven naar groei is goed
-7. The wheel of happy fortune
-8. Het happy profit transformatieproces
2. In contact met jouw kern
-1. De dromen van de oprichter
-2. Wat zouden de mensen missen?
-3. Ons vakmanschap
-4. Welke relaties hebben we met klanten en consumenten?
3. Transformeren is anders leren kijken
-1. Anders kijken naar mensen: een sterk ik in een sterk wij
A. Een hoger bewustzijnsniveau
B. Mensen bouwen een nieuwe, gezonde identiteit
C. Het denkkader: een sterk ik in een sterk wij
-2. Anders kijken naar onze bedrijfswereld: vijf transformerende paradigma’s
A. Op weg naar een nieuw systeem
B. Vijf nieuwe paradigma’s creëren een totaal nieuwe bedrijfswereld
C. De nieuwe grote economische denkrichtingen
-3. Anders kijken naar winst: happy profit
A. The purpose of business
B. Winst is een beloning, geen doel
C. Happy profit creëert een nieuw duurzaam systeem
D. Hoe verhoudt happy profit zich tot non-profitorganisaties?
E. Happy profit: immateriële waarde drijft materiële waarde
-4. Anders kijken naar marketing en merken: transformationele marketing
A. Het individu/de groep is de held
B. Transformationele marketing
C. Een sterk merk is een groeiplatform
D. De transformationele marketingladder
-5. Re-imagine the world you are in
A. Van: what business are we in? naar: what world are we in?
B. See the future first!
4. Het merk in zijn kracht zetten
-1. Een merk in zijn kracht
-2. What are your dreams for impact?
-3. Brand purpose
-4. Brand vision
-5. Brand principles
-6. Brand personality
-7. Visual brand identity
-8. Wat wil je meenemen in je rugzak? en wat wil je loslaten?
-9. Ook leiders moeten in hun kracht komen
5. Negen happy profit highways
-1. Het merk, ons merk, mijn merk
-2. Happy profit highways op het niveau van het merk
A. Proof of purpose
B. Impactful innovations
C. Craftsmanship 3.0
-3. Happy profit highways op het niveau van ons merk
A. 360° collaboration
B. Like minded peers
C. Peer-to-peer partnering
-4. Happy profit highways op het niveau van mijn merk
A. Personal relationships
B. Trusted friend
C. The innovators’ choice
-5. 13 nieuwe businessmodellen
6. Doen
-1. Transitiemanagement
-2. De verschillende talen van het merk
Bibliografie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan