Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het emotie-effect

Creatieve leiderslessen uit een leven bij Nike

Paperback Nederlands 2022 9789402711165
Verkooppositie 1442Hoogste positie: 230
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Creativiteit kun je leren: marketinglessen uit een leven bij Nike. Voor lezers van Shoe Dog.
Veel mensen denken dat creativiteit een talent is dat alleen voor de lucky few is weggelegd. Maar niets is minder waar. In Het emotie-effect laat Greg Hoffman zien dat door het creëren van emotie elk mens creatiever kan worden.

Als Chief Marketing Officer van Nike was Hoffman verantwoordelijk voor het opzetten van de meest iconische campagnes van het bedrijf, zoals voor Cristiano Ronaldo, Serena Williams, de Olympische Spelen en het WK. Aan de hand van fascinerende anekdotes vertelt hij hoe hij, door sterke emotionele banden te creëren, het bekende merk op de kaart zette.

Het emotie-effect viert vindingrijkheid en bewijst dat creativiteit een vaardigheid is die iedereen kan leren.

Een merk is geen logo, het is een verhaal. Dit boek laat zien hoe toewijding aan onze creativiteit elk verhaal beter kan maken. - Seth Godin, auteur van This is Marketing

Het emotie-effect biedt niet alleen een aangrijpend inzicht in hoe de meest iconische campagnes in de geschiedenis zijn bedacht, maar is ook een liefdesbrief aan de kracht van zingeving en doelstellingen in ons werk. - Bruce Daisley, auteur van Plezier in je werk

emotie-effect staat vol opmerkelijke verhalen uit Greg Hoffmans tijd bij Nike. Een echte aanrader. - Professor Jonah Berger, auteur van Buzz

Specificaties

ISBN13:9789402711165
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:302
Druk:1
Verschijningsdatum:16-11-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Het emotie effect - Een marketeer aan het woord
Rudy Kor | 20 januari 2023
Een merk dat een sterke emotionele band heeft met zijn klanten, levert de organisatie een voordeel op op zijn concurrenten. Dat is de stelling van Greg Hoffman in Het emotie effect.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Greg Hoffman

Toen Greg Hoffman in 1992 als stagiair bij Nike begon, had hij zich niet kunnen voorstellen dat hij bijna 30 jaar later CMO zou zijn van een van de bekendste merken ter wereld. Tijdens zijn loopbaan was hij verantwoordelijk voor de meest spraakmakende campagnes. Door Business Insider werd hij benoemd tot een van de toonaangevendste creatievelingen van de Verenigde Staten.

Andere boeken door Greg Hoffman

Inhoudsopgave

Inleiding: De kunst van sport 9

Hoofdstuk 1: Mijn reis naar het strijdperk 20
Hoofdstuk 2: Creativiteit is teamsport 43
Hoofdstuk 3: Nooit op zeker spelen, speel om te winnen 80
Hoofdstuk 4: Neutrale blik voor grootheid 110
Hoofdstuk 5: Durf herinnerd te worden 141
Hoofdstuk 6: Niet proberen om cool te zijn 168
Hoofdstuk 7: Begin een beweging 201
Hoofdstuk 8: Verklein de afstand 236
Hoofdstuk 9: Laat een erfenis na, niet slechts een herinnering 268

Dankwoord 283
Eindnoten 289
Register 291

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het emotie-effect