Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , , , , , , , , , e.a.

Never waste a good crisis

De 10 wetten van crisismanagement

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789461263803
10
Voormalig top 10Totaal 42 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe kun je het tij keren als je geconfronteerd wordt met een crisis? En hoe kun je voorkomen dat je nog een keer getroffen wordt? In dit boek beschrijven tien deskundigen welke maatregelen je vandaag kunt nemen om morgen te overleven.

Vroeg of laat wordt je bedrijf geconfronteerd met een crisis. Of het nou een financiële crisis is, een pandemie of de opkomst van een concurrent, zwaar weer is onvermijdelijk. Gelukkig zijn er manieren om een crisis te overleven, en te voorkomen dat je de volgende keer weer in de problemen komt.

Dit boek is geschreven voor iedereen die zijn zakelijke overlevingskansen tijdens en na een crisis wil vergroten, van de zelfstandige consultant tot de topmanager.

Specificaties

ISBN13:9789461263803
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:16-4-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Met Never waste a good crisis krijg én houd je enige houvast
Christel Deckers | 1 mei 2020
Twaalf auteurs als de 12 apostelen voor de 10 (plus een) geboden in tijden van crisis. In heldere taal opgeschreven in, om in de beeldspraak te blijven, hun ‘bijbel', getiteld Never waste a good crisis.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
35 stemmen
32
1
0
0
2

Interviews en artikelen (2)

column
NWAGC
Erwin Wijman 25 mei 2020 Zoveel mensen zoveel meningen. Zoveel auteurs, zoveel uitgesproken meningen. Elf auteurs en elf ongelooflijk eigenwijze meningen. Kortom: Never waste a good crisis! Elf gesprekken in drie vragen: waarom, wat, en wie?
preview
Never waste a good crisis - De 10 wetten van crisismanagement
Erwin Wijman 17 april 2020 Hoe kun je het tij keren als je geconfronteerd wordt met een crisis? En hoe kun je voorkomen dat je nog een keer getroffen wordt? In Never waste a good crisis beschrijven tien deskundigen welke maatregelen je vandaag kunt nemen om morgen te overleven. Een preview.

Over Jan Adriaanse

Prof. dr. Jan Adriaanse (1972) is als hoogleraar Turnaround Management verbonden aan de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Universiteit Leiden. Daarbinnen is hij onder meer actief binnen Turnaround, Rescue & Insolvency Leiden (TRI-Leiden), een interdisciplinair onderzoeksteam dat zich bezighoudt met vraagstukken op het gebied van ondernemingen in zwaar weer. Daarnaast is hij oprichter en directeur van trainingsinstituut en adviesbureau Turnaround PowerHouse(r). Jan studeerde bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit en rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Hij promoveerde in 2005 op een onderzoek gericht op succes- en faalfactoren van herstructureringen in het kader van Bijzonder beheer. In 2007 participeerde hij in een entrepreneurship colloquium aan Harvard Business School. Op 23 november 2012 sprak hij in Leiden zijn oratie uit met als titel 'Moeten we ondernemingen in crisis redden? Een bedrijfswetenschappelijke benadering van het insolventierecht aan de hand van de casus General Motors'. Jan is opgegroeid in een typisch ondernemersgezin en schreef tientallen academische en managementartikelen. Als adviseur en energiek spreker werkt hij voor familiebedrijven, multinationals en internationaal bekende merken. Hij staat bekend als een vooruitstrevende non-conformist op het gebied van turnaroundmanagement die het altijd aandurft om stelling te nemen.

Andere boeken door Jan Adriaanse

Over Gijs Weenink

Gijs Weenink is al meer dan 25 jaar een voorloper op het gebied van debatteren in Nederland en Europa. Hij leidde vijfentwintighonderd Lagerhuisdebatten met tweehonderdvijftigduizend deelnemers in twintig landen van Europa en hij gaf vijfentwintighonderd trainingen aan vijfentwintigduizend deelnemers. Daarnaast treedt hij geregeld op als dagvoorzitter, spreker en debatleider op congressen; het Lagerhuisdebat is daar altijd het hoogst gewaardeerde onderdeel. In zijn studententijd ontdekte Gijs de wedstrijdsport debatteren in debatclubs en debattoernooien. Hij kwam er vrij snel achter dat je met debatteren onderwerpen goed kunt analyseren en snel tot duurzame oplossingen kunt komen. Het duurde dan ook niet lang voordat hij politici aan het trainen was en uitgenodigd werd door bedrijven en overheden om debatten te organiseren om allerlei organisatieproblemen en de oplossingen daarvoor met de medewerkers te bespreken. Ook belde de VARA omdat de omroep een debatprogramma op televisie wilde brengen, Het Lagerhuis. Samen met de redactie heeft Gijs het format vormgegeven en de beste debaters van Nederland aangeleverd om deel te nemen aan het programma. Naast het leiden van debatten en het geven van trainingen transformeert Gijs organisaties en bedrijven in één dag met zijn nieuwe bedrijf One Day Change. Het gaat dan om het terugbrengen van de integriteit in de organisatie, het versterken van het leiderschap en van het management of het wegnemen van weerstand en onvrede bij de medewerkers. Neem contact op met Gijs via DebatAcademie.nl.

Andere boeken door Gijs Weenink

Over Elja Daae

Socialemediapionier Elja Daae is consultant, trainer en auteur van de bestseller Bloggen als een pro. Elja helpt ondernemingen om de cultuuromslag naar een open organisatie te maken, socialemediastrategieën te ontwikkelen en de sociale media te kiezen die bij hen passen.

Andere boeken door Elja Daae

Over Erik in 't Groen

Erik in 't Groen MSc. RV (1983) is actief als adviseur en investeerder. Daarnaast is hij parttime actief als CFO van een advocatenkantoor, RvC-lid van een zorgorganisatie en ontwikkelaar van (zorg)vastgoed. Hij werkte in het verleden voor onder meer PwC en Rabobank. Hij heeft in 2018 de specialisatieopleiding tot waarderingsdeskundige (Register Valuator) afgerond aan de Erasmus Universiteit. Sinds 2019 is hij geregistreerd bij het Landelijk Register van Gerechtelijke Deskundigen (LRGD). In 2017 werd hij door Europese concullega’s van de Europese Turnaround Management Association verkozen tot 'Rising Star' in het turnaround vak.  Tot 2015 is Erik werkzaam geweest voor de Rabobank, waar hij vanaf 2010 vanuit de afdeling Bijzonder Beheer betrokken is geweest bij ondernemingen die ernstige liquiditeits- en rentabiliteitsproblemen ondervonden. Vervolgens is hij als herstructureringsspecialist actief geweest bij Kruger, een boetiek gericht op het begeleiden van ondernemingen in complexe financiële situaties. Naar aanleiding van zijn ervaringen met ondernemers in zwaar weer heeft hij in 2015 het boek: ‘Zwaar weer ondernemen - de overlevingsgids voor ondernemers in Bijzonder Beheer’ uitgebracht. Dit boek is samen geschreven met hoogleraar Turnaround management Jan Adriaanse.

Andere boeken door Erik in 't Groen

Over Gert-Jan Hospers

Als beroepsgeograaf in Twente en Nijmegen is hoogleraar Gert-Jan Hospers (1974) gefascineerd door plekken, of het gaat om regio's, steden of dorpen. Hij benadert ze op ooghoogte en probeert te achterhalen wat een plek nu zo bijzonder maakt. Over die P-factor spreekt en schrijft hij veel. Tot in de verste uithoek houdt hij lezingen, workshops én walkshops. Eerder verschenen van zijn hand onder meer 'Het Ruhrgebied voor romantici' (2010), 'Er gaat niets boven citymarketing' (2011), 'Geografie en gevoel: wat plekken met ons doen' (2013) en 'Zee+land: de kracht van kustregio's' (2014). Zijn vrije tijd brengt Gert-Jan graag fietsend, wandelend en filosoferend door, bij voorkeur in Oost-Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden.

Andere boeken door Gert-Jan Hospers

Over Jacques Pijl

Jacques Pijl (1968) werkt al ruim twintig jaar intensief samen met bestuurders en teams van toonaangevende organisaties om kritische vraagstukken van strategie-executie en innovatie op te lossen. Hij begeleidt grootschalige transformaties en chirurgische interventies in de private en de (semi-)publieke sector. Jacques is directeur van adviesbureau Turner, thoughtleader en veelgevraagd spreker over strategie-executie en innovatie. Eerder schreef hij de bestseller Het nieuwe normaal.

Andere boeken door Jacques Pijl

Over Bart Stofberg

Bart Stofberg is zelfstandig strategisch adviseur en organisatieveranderaar bij Out of the rabbit hole, met speciale aandacht voor digitale transformatie. Bart is een zeer gewaardeerd visionair en trusted advisor voor veel organisaties. Hij schrijft zoals hij praat: bevlogen, kritisch, lichtvoetig en altijd constructief. Hij gelooft in het goede van de mens en van de mens die samenwerkt … op basis van vertrouwen.

Andere boeken door Bart Stofberg

Over Gonny Vink

Gonny Vink is oprichter en chief happiness officer van work21 en auteur van verschillende boeken. Samen met haar collega's helpt ze mensen en organisaties wendbaarder te worden in deze digitale tijd. Technologie is daarin een middel. Door technologie zijn we in staat het werk op een andere manier te organiseren. De mens staat daarin altijd centraal. We leven in een tijd met grote uitdagingen. Het vraagt een nieuwe kijk op hoe we organisaties en werk organiseren, en ook wat dit betekent op vlak van onderwijs, zodat kinderen worden voorbereid op hun toekomstige baan. 

Andere boeken door Gonny Vink

Over Marcel van Wiggen

Marcel van Wiggen is eigenaar van trainings- en adviesbureau PER4MANCE. Na een carrière als manager in het bedrijfsleven ontdekte hij zijn talent als trainer en coach. Samen met zijn collega's helpt hij leidinggevenden, teams en individuen om meer uit zichzelf te halen.

Andere boeken door Marcel van Wiggen

Over Erwin Wijman

Erwin Wijman, door marketing-organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers 'Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt', 'De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt' en 'Blinder in de boksring, over challengermerken. Wilfred Genee kenschetste hem als de ‘Johan Cruijff van de marketing'. Schreef ook boeken over naamgeving (De bedrijfsnamenfabriek) en de psychologie van de auto: Wat je rijdt ben je zelf (2011), Succes met je grote auto (2013) en De geluksmachine (2017). Hij treedt als marketingdeskundige en autopsycholoog geregeld op in de media - Christien Meindertsma van het NTR-televisieprogramma Voor de vorm (NPO2) waarin Wijman optrad, noemt hem ‘Freud van het asfalt’. Daarnaast is Wijman journalist die schrijft en schreef voor NRC, de Volkskrant, Adformatie, Het Parool, Quote en uiteenlopende vakbladen.   

Andere boeken door Erwin Wijman

Over Arjan Yspeert

Arjan Yspeert geeft presentaties en trainingen over succesvol adviseren. Hij begeleidt individuele adviseurs bij het opzetten van een succesvolle praktijk. Als marketingadviseur helpt hij mkb-ondernemingen en begeleidt hij startups bij het organiseren en financieren van hun bedrijf.

Andere boeken door Arjan Yspeert

Over Jan Bletz

Jan Bletz is journalist en auteur. Hij schrijft vooral over financiën en ICT, onder andere voor Computable, Management Team en Sprout. Hij was hoofdredacteur van CFO magazine, eYe, Respons!, SecondSight en AccountantWeek. Hij schreef de boeken Denken als Mark Zuckerberg en Denken als Marcel Boekhoorn.

Andere boeken door Jan Bletz

Inhoudsopgave

Voorwoord
Never waste a good crisis

Strategie
Introductie: Durf in te grijpen
Overlevers: ICE

Financieel
Wet 1: Word financieel immuun
Overlevers: Richard Branson

Globalisering
Wet 2: Verover de wereld vanuit je achtertuin
Overlevers: Swatch

Turnaroundmanagement
Wet 3: Blijf vechten tegen de onzichtbare vijand
Overlevers: Drukwerkdeal

Online samenwerken
Wet 4: Geef vertrouwen als je vertrouwen wilt krijgen
Overlevers: Heijmans

Innovatie
Wet 5: Zorg voor innovatievermogen
Overlevers: Lego

Sociale media
Wet 6: Bouw aan je veerkracht met sociale media
Overlevers: Rode Kruis

Marketing
Wet 7: The show must go on
Overlevers: Zeeman

Leiderschap
Wet 8: Laat je leiden door een sterke leider
Overlevers: Shell

Bedrijfscultuur
Wet 9: Investeer altijd in je cultuur
Overlevers: Ikea

Ondernemen
Wet 10: Maak je businessmodel recessieproof
Overlevers: Netflix

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Never waste a good crisis