Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
Ruud Hendriks Ruud Hendriks was werkzaam bij Endemol. Hij startte en bestuurde een groot aantal nieuwe ondernemingen. Meer over de auteurs
Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw: 'De kans dat een idee spot-on is, is nul' Hans van der Klis 1 august 2013 Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw, medeoprichters van accelerator Startupbootcamp, hebben hun ervaringen en idee?n over het opzetten van nieuwe bedrijven verzameld: I?m hungry luidt de titel van hun boek, dat 100 lessen bevat voor starters. Lees het volledige artikel
Ruud Hendriks, Patrick de Zeeuw

I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren

Starten, accelereren en innoveren

Gebonden Nederlands 2013 9789461561091
5 beoordelingen
Verkooppositie 317393 dagen in de top 100
Gebonden | NL € 24,95 E-book | NL € 9,99
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
24,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Klopt mijn business model? Hoe vind ik investeerders? Hoe verbeter ik mijn productie? Hoe financier ik verdere groei? Waar moet ik op letten bij het aannemen van nieuwe medewerkers? Welke strategische keuzes maak ik?

In korte praktische hoofdstukken leggen de auteurs uit hoe een startend bedrijf in deze tijd sneller en beter kan groeien. Ze maken duidelijk hoe investeerders door een strenge selectie hun risico's kunnen beperken en hun rendementen kunnen verhogen.

Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw zijn mede-oprichters van Startupbootcamp Global dat jaarlijks in Kopenhagen, Dublin, Amsterdam, Berlijn en Haifa de groei van bijna 100 nieuwe high-tech bedrijven versnelt.

'Iedere dag heb ik 10 mensen in de mail die een 'idee' voor een startup hebben, maar niet weten hoe te beginnen. Voortaan verwijs ik hen door naar I'm Hungry. Prettig overzicht van wat er allemaal bij komt kijken als je voor het eerst een startup begint.' - Alexander Klöpping

'Ondernemen is een manier van leven die dag en nacht doorgaat. Als u vindt dat u de juiste kwaliteiten hebt, dan helpt dit boek u bij het aflopen van die lange maar fascinerende weg.' - Joop van den Ende

'I'm Hungry is nuttig en zeer compleet met gouden tips als "Schrijf voorlopig geen uitgebreid businessplan! Het geeft je misschien wel een goed gevoel maar het kan bij het eerste contact met de markt de vuilnisbak in!" Deze zijn onbetaalbaar en houden je op de juiste koers.' - Vincent Everts

Specificaties

ISBN13:9789461561091
Trefwoorden:ondernemen, ondernemingsvorm, businessplan
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:254
Uitgever:Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Druk:1
Verschijningsdatum:6-4-2013
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (2)

Renze Klamer | 25 oktober 2016
Toen ik voor PUM Senior Experts in Uganda was, sprak ik daar uitvoerig met de financiële man van een NGO die o.a. verantwoordelijk is voor het bouwen van huizen voor Grannies (oma’s van weeskinderen van AIDS slachtoffers). Deze NGO had ook een afdeling die microkredieten verstrekte aan kleine ondernemers.Lees verder
Lex Beijersbergen | 18 juli 2013
Hoewel het CBS een recordaantal faillissementen in het eerste halfjaar van 2013 meldt en daarbij de economie nog steeds in een recessie verkeert, is het van groot belang om de start van nieuwe ondernemingen te stimuleren. Immers, startende ondernemingen vormen de belangrijke motor voor een groeiende economie.Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
1
3
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw: 'De kans dat een idee spot-on is, is nul'
Hans van der Klis 1 augustus 2013 Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw, medeoprichters van accelerator Startupbootcamp, hebben hun ervaringen en ideeën over het opzetten van nieuwe bedrijven verzameld: I’m hungry luidt de titel van hun boek, dat honderd lessen bevat voor beginnende ondernemers. ‘Geen enkel bedrijf is zo groot dat het niet door een startup verslagen kan worden’, steken ze de startups een hart onder de riem.
Artikel lezen
nieuws
Hoe bereik je Succes met je Startup?
Justin van Lopik 27 juni 2013 Vele honderdduizenden Nederlanders dromen van een eigen onderneming. Ze willen eigen baas zijn of zien een probleem dat ze denken te kunnen oplossen. Maar durven ze ook de zekerheden op te geven en hoe bereiken ze succes? Vandaag van 12:00 tot 13:00 uur deelt Ruud Hendriks in een gratis live webinar zijn tips om van je startup een succes te maken.
Artikel lezen
nieuws
Nieuwe boeken (3): op naar de toekomst
Hans van der Klis 8 maart 2013 Wie de kranten leest, krijgt haast het gevoel dat wij in het westen in een permanente crisis terecht zijn gekomen. Bedrijven en instellingen hebben met twee gigantische uitdagingen te maken: de gevolgen van de enorme schuldenberg voor de economie en de almaar sneller voortschrijdende technologische ontwikkelingen. Daarom als laatste artikel in de reeks over de nieuwe boeken van dit voorjaar: wie bereidt ons voor op de toekomst?
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Ruud Hendriks

Ruud Hendriks was werkzaam bij Endemol. Hij startte en bestuurde een groot aantal nieuwe ondernemingen. Hendriks boekte grote successen maar moest ook af en toe een gevoelige tegenslag incasseren.

Andere boeken door Ruud Hendriks

Bekijk alle boeken

Over Patrick de Zeeuw

Patrick de Zeeuw was werkzaam bij Endemol. Hij startte en bestuurde een groot aantal nieuwe ondernemingen. De Zeeuw boekte grote successen maar moest ook af en toe een gevoelige tegenslag incasseren.

Andere boeken door Patrick de Zeeuw

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord door Joop van den Ende
Verantwoording

1. Idee, visie en motivatie
-Een idee is nog geen product, een product is nog geen bedrijf
-Waarom een bedrijf starten?
-Een idee is niets waard
-Valideren
-Experimenteren
-Validatietools
-Validatie mislukt. Wat nu?
-De pivot
-Het businessplan
-Metrics
-Cashflow
-Het Business Model Canvas
-Het leven van een rockster?
-De balans tussen werk en privé
-Technostress
-Groot denken

2. De CEO en zijn team
-Wanneer en met wie start je een bedrijf?
-Het ideale moment
-Team
-De ceo, kapitein op het schip
-In zwaar weer
-Afstand nemen
-Bedrijfscultuur
-Vier het succes
-Een ervaren ceo aannemen?
-Complementariteit
-Medewerkers vinden, aannemen en ontslaan
-Wat voor medewerkers?
-Ontslagprocedures
-Verkopers
-Oprichters en medeoprichters
-Team blow ups
-Vesting
-Problemen voorkomen; pre-mediation
-Titels

3. Oprichting
-Hoe start je een bedrijf?
-Zelfstandige zonder personeel
-Besloten vennootschap
-Externe financiers?
-Vestigingsland
-Delaware, Verenigde Staten
-Ltd, Verenigd Koninkrijk
-Nederlandse regelingen
-Locatie
-Intellectueel eigendom

4. Productontwikkeling en feedback
-De geboorte van een product
-Het eerste product
-Simpel is ingewikkeld
-Namen en merken
-Logo
-Feedback
-Het product aanpassen
-Focus
-Meten is weten
-Productontwikkeling met grote bedrijven

5. Innovatie
-Hoe blijf je de concurrentie voor?
-Hooghartig
-Managers en vernieuwing
-Toezichthouders
-Intrepreneurs
-Innoveren bij grote bedrijven
-Buiten kaders denken
-Interne accelerators

6. Marketing
-Het product onder de aandacht brengen
-Doelgroep
-Usp's
-Marketing als selectiecriterium bij accelerators
-Social media
-E-mail
-Opt-in e-mail
-Gratis publiciteit
-Bloggen
-Uitingen moeten elkaar versterken
-Pr-bureaus
-Klanten
-Adverteren
-Realtimebidding (rtb)
-Toekomst van performance based advertising
-Zoekmachines

7. Media
-Omgaan met publiciteit
-Televisie-interviews in de studio
-Geschoren worden...
-Televisie-interviews op locatie
-Radio
-Geschreven interviews
-Off the record
-Lead times
-Koppen
-Foto's
-Nazorg

8. Mentoren
-Het belang van leermeesters
-Een goede ondernemer is nog geen goede mentor
-Europa en de Verenigde Staten
-Mentoren vinden
-Hoeveel mentoren?
-Mentoren belonen
-Mentorsessies
-Beweegredenen en motivatie
-Het Mentor Manifesto

9. Pitchen
-Het presenteren van het bedrijf
-Demo Day Pitch
-Vragen en antwoorden
-Presentatie
-Zenuwen
-Houding
-Kleding
-Uitspraak
-Elevator pitch
-De salespitch, pitchen aan klanten

10. Financiering
-Zorgen dat het bedrijf geen 'honger' heeft
-Waardering
-Peer Group Valuation
-Discounted Cash Flow (dcf)
-Management en continuïteit
-Het onderhandelingsteam
-Accelerators
-Banken
-Vrienden, bekenden en familie
-Lenen of storten?
-Converteerbare leningen
-Barters
-Sponsoring
-Subsidies
-Bootstrapping
-Crowdfunding
-Financieringsplatformen
-Vervolgfinanciering
-Timing en momentum
-Business angels
-Venture capital
-Participatiemaatschappijen
-Secundary markets

11. Contracten en formele activiteiten
-De zaken op orde hebben
-Statuten
-MoU/LoI
-Term sheet
-Pre-money en post-money
-Opties
-Verwatering
-Liquidation preferences
-Drag alongs
-Tag alongs
-Aandeelhoudersovereenkomst (sha)
-Aandeelhoudersvergaderingen (ava's)
-Juridische kosten

12. Adviseurs
-Wie begeleiden jou en je partners?
-Mentoren
-Notaris
-Juristen
-Fiscalisten
-Accountants
-Raad van Advies (RvA)
-Raad van Commissarissen (RvC)
-Organisatieadviseurs

13. Als het misgaat
-Veel bedrijven redden het uiteindelijk helaas niet
-Opheffing
-Surséance van betaling
-Faillissement
-Communicatie
-Ervaren entrepreneurs

14. De exit
-Het bedrijf verkopen
-Timing
-Waardecreatie
-Waarom een overname
-Mentaal
-Waardering
-Multiples
-Cash of aandelen?
-Due diligence
-In delen verkopen
-De earn-out
-Opvolging
-Non-concurrentiebeding
-Naar de beurs
-Ten slotte

15. Accelerators
-Sneller en beter groeien
-Ons team
-Onze historie
-Motivatie
-Startupbootcamp
-Accelerators
-Accelerator of incubator?
-Startup-ecosystemen
-Een lokale of buitenlandse accelerator?
-Selectiecriteria
-Programma
-Voorbereiding
-Evaluatie
-Programmalengte
-Investor Demo Day
-Fade-outfase 2
-Aandeelhouders en partners

100 tips voor een succesvol bedrijf in een digitale wereld
Dankwoord
Literatuur en bronnen
Register

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
    Ruud Hendriks
    I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
    € 9,99
  • De strategie van de Kreeft
    Yousri Mandour
    De strategie van de Kreeft
    € 29,99
  • Scaling up
    Verne Harnish
    Scaling up
    € 24,99
  • Storing - 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen
    Olivier Sibony
    Storing - 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen
    € 24,99
  • Management in Singularity
    Tjeu Blommaert
    Management in Singularity
    € 24,50
  • Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd
    Betteke van Ruler
    Het Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd
    € 40,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren

        I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
        Ruud Hendriks , Patrick de Zeeuw
        /