Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Personeelsmanagement Onboarding
Onboarding
Onboarding
Ardiënne Verhoeven Ardiënne Verhoeven (1967) is oprichter en eigenaar van Workwonders. Workwonders is gespecialiseerd in recruitment en onboarding. Meer over Ardiënne Verhoeven
Ardiënne Verhoeven: ‘Onboarding is geen kwestie van gehoorzamen’ Bas Hakker 1 august 2019 Ardiënne Verhoeven schreef het boek Onboarding, management van verwachtingen. Dit boek gaat over de fase waarin medewerkers aan de slag gaan bij een onderneming en hoe je dat goed kan organiseren. Lees het volledige artikel
Ardiënne Verhoeven

Onboarding

Het managen van verwachtingen

Paperback Nederlands 2019 9789462156135
Verkooppositie 1215120 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
39,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Iedereen die aan een nieuwe baan begint, heeft verwachtingen. Van zijn baan, zijn collega's, de organisatie waar hij gaat werken. Als die verwachtingen niet uitkomen, raakt een nieuwkomer teleurgesteld. Dan duurt het langer voordat hij productief wordt; hij is minder betrokken of gaat zelfs op zoek naar een andere baan. Dat zijn gemiste kansen.

Dit is te voorkomen door goede onboarding. Geslaagde onboarding: een goede landing, verdieping en verbinding. Door goede onboarding staan nieuwkomers sneller in hun kracht, weten ze beter wat er van hen verwacht wordt, bij wie ze terechtkunnen voor vragen en hoe de hazen lopen in een organisatie. Dat lukt niet alleen met handjes schudden bij binnenkomst en een uitleg over de regels en procedures. Het gaat om de fase erna. Dat vraagt om een commitment van de organisatie en de medewerker gedurende de eerste maanden na binnenkomst. En de inzet van de juiste tools en mensen.

Bij een geslaagde onboarding voelt een nieuwe medewerker zich lid van het team. Hij voelt zich thuis bij de organisatie en heeft aansluiting bij de cultuur en hij heeft een goed netwerk opgebouwd binnen de organisatie.

Uitgebreid behandelt dit boek alle aspecten die belangrijk zijn voor een goede onboarding. Op de eerste plaats natuurlijk het managen van verwachtingen, maar ook het maken van een strategisch onboardingplan. Een belangrijk uitgangspunt daarbij vormen de individuele medewerkers. De onboarding wordt gebouwd om hun verwachtingen en ervaringen. Het boek bevat praktische tips voor bijvoorbeeld het leren kennen van culturen en het opzetten van peer-coaching.

Specificaties

ISBN13:9789462156135
Trefwoorden:basisbibliotheek, medewerkers inwerken, medewerkers, onboarding
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Vakmedianet
Druk:1
Verschijningsdatum:14-6-2019
Hoofdrubriek:Personeelsmanagement

Expertrecensies (1)

Carla Verwijs | 29 juni 2015
U herinnert zich vast nog wel de eerste tijd in een nieuwe baan. U was enthousiast over de nieuwe mogelijkheden, begon met hoge verwachtingen die mede werden gevoed door de gesprekken met de recruiter en manager. Tegelijkertijd vroeg u zich wellicht af hoe de collega’s zouden zijn en of u met hun kon opschieten.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Ardiënne Verhoeven: ‘Onboarding is geen kwestie van gehoorzamen’
Bas Hakker 1 augustus 2019 Ardiënne Verhoeven schreef het boek Onboarding, management van verwachtingen. Dit boek gaat over de fase waarin medewerkers aan de slag gaan bij een onderneming en hoe je dat goed kan organiseren.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Ardiënne Verhoeven

Ardiënne Verhoeven (1967) is oprichter en eigenaar van Workwonders. Workwonders is gespecialiseerd in recruitment en onboarding. Eerder schreef ze de succesvolle boeken Recruitment en Onboarding, blijvend succes van nieuwe medewerkers. Ardiënne werkte voor grote organisaties als KPN, Unilever, Océ en NXP, maar ook voor not-forprofitorganisaties in de zorg en bij de overheid. Ze schrijft columns en geeft lezingen en colleges over de instroom van personeel.

Andere boeken door Ardiënne Verhoeven

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1. Een introductie op onboarding 9
1.1 Introductie 10
1.2 Onboarding: Wat is het en waarom is het belangrijk? 11
1.3 Onboarding in cijfers 14
1.4 De doelstellingen voor onboarding 17
1.5 Een businesscase onboarding 22
1.6 Samenvatting 22

Hoofdstuk 2. Management van verwachtingen 25
2.1 Verwachtingen in beweging 29
2.2 Psychologisch contract 34
2.3 Heldere verwachtingen tijdens werving en selectie motiveren nieuwkomers 37
2.4 Afstemmen van verwachtingen 39
2.5 Feedback op verwachtingen 48
2.6 Goede feedback motiveert 49
2.7 Soorten feedback tijdens onboarding 52
2.8 Betere feedback geven en zoeken 56
2.9 Samenvatting 60

Hoofdstuk 3. Doelstellingen voor onboarding 63
3.1 Introductie: doelen van onboarding 64
3.2 Goed van start: pre-boarding 65
3.3 Landing op je plek 78
3.4 Verdieping in de organisatie 83
3.5 Verbinding met collega’s en het team 94
3.6 Support 105
3.7 Samenvatting 113

Hoofdstuk 4. Het maken van een onboardingplan 117
4.1 Het maken van een onboardingplan 118
4.2 Een onboarding roadmap 128
4.3 Algemeen versus doelgroepgericht 140
4.4 Onboarding van specifieke doelgroepen 144
4.5 Onboardingplan in de praktijk 151
4.6 Samenvatting 154

Hoofdstuk 5. Evaluatie en offboarding 157
5.1 Algemene en individuele cijfers voor onboarding 158
5.2 Ken- en stuurgetallen voor onboarding 162
5.3 Het individu en de organisatie 167
5.4 Aan de slag met evaluatie 168
5.5 Prioriteiten stellen 174
5.6 Offboarding en boemerang-recruitment 177
5.7 Checklists 186
5.8 Samenvatting 190

Literatuurlijst 191
Register 196

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Grootste levensvraag
    Tom Rath
    Grootste levensvraag
    € 21,99
  • Grote verwachtingen
    Geert Mak
    Grote verwachtingen
    € 36,99
  • De wederopstanding van China
    Frans-Paul van der Putten
    De wederopstanding van China
    € 22,50
  • Gelukkigst - Lessen in geluk overal ter wereld
    Alissa van der Voort
    Gelukkigst - Lessen in geluk overal ter wereld
    € 19,95
  • Ladders tegen wolken
    Hans Bakker
    Ladders tegen wolken
    € 19,99
  • Speel het spel
    Ellis Bartholomeus
    Speel het spel
    € 22,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Onboarding

        Onboarding
        Ardiënne Verhoeven
        /