Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Organisatiekunde Presteren met processen
Presteren met processen
Presteren met processen
Daan Dorr Daan Dorr is werkzaam als interimmanager en organisatieadviseur bij Atrivé in Utrecht. Hij is actief op het gebied van procesmanagement, klantgericht organiseren, strategie en organisatieontwikkeling. Meer over Daan Dorr
Lees het volledige artikel
Daan Dorr

Presteren met processen

Procesmanagement voor dienstverlenende organisaties

Paperback Nederlands 2016 9789462761179
22 beoordelingen
10
Voormalig #3Totaal 1 dag
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 714868 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
37,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De ontwikkeling van dienstverlenende organisaties gaat snel: minder managers, minder regels, razendsnelle digitalisering, legitimiteit van het bestuur of leiderschap is niet meer vanzelfsprekend, spanning binnen organisaties tussen zzp’ers en vaste aanstellingen, discussie over de identiteit (waar zijn we voor?), enorme druk om kosten te verlagen.

Daarmee is ook het concept procesmanagement aan verandering toe. Het gaat in de dienstverlening al lang niet meer om seriële, strakke en beheerst lopende processen. Het gaat erom medewerkers te faciliteren met een proces op hoofdlijnen, real-time informatie geven over de dienstverlening en procestools om de dienstverlening te verbeteren. De klant vraagt maatwerk en dat past niet binnen strakke proceskaders. Juist in deze ontwikkeling is een goed begrip van wat procesmanagement is en voor een organisatie kan betekenen, cruciaal.

Presteren met processen is op het lijf geschreven van dienstverleners, van gezondheidszorg tot uitzendbranche, van overheid tot vervoersbedrijven. U wordt uitgenodigd om het managementconcept procesmanagement te verbinden met uw eigen businessmodel. U kiest zelf welke elementen van het procesgericht werken voor uw organisatie toegevoegde waarde hebben.

De techniek van procesmanagement wordt in elk hoofdstuk direct verbonden met leiderschap en cultuur. Het gaat immers niet alleen om de techniek, maar vooral over het faciliteren van leiding en medewerkers om betere prestaties te leveren. Het gaat om de combinatie tussen techniek, tools, leiderschap, gedrag en passie.

De implementatie van procesmanagement wordt stap voor stap behandeld. Apart wordt daarbij steeds ingegaan op de rol van het managementteam en de directie. U treft vele praktijkvoorbeelden, tips en valkuilen aan, opgedaan tijdens de jarenlange ervaring van de auteur met de implementatie van procesmanagement in bedrijven en instellingen.

Specificaties

ISBN13:9789462761179
Trefwoorden:verbetermanagement, processen, dienstverlening, procesmanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Management Impact
Druk:7
Verschijningsdatum:23-7-2018
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

Frank Backer | 12 januari 2004
Panta Rhei: alles stroomt, alles is proces. Procesmanagement pas je toe als het proces niet goed verloopt. Complexe bestuurlijke besluitvormingsprocessen met een veelheid van belangen en stakeholders lenen zich goed voor procesmanagement. De andere betekenis van procesmanagement is het doorlichten en verbeteren van primaire en ondersteunende processen binnen organisaties.Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
22 stemmen
3
13
3
3
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Daan Dorr

Daan Dorr is werkzaam als interimmanager en organisatieadviseur bij Atrivé in Utrecht. Hij is actief op het gebied van procesmanagement, klantgericht organiseren, strategie en organisatieontwikkeling. Sinds 1997 is hij senior auditor voor de Nederlandse Kwaliteitsprijs. Hij publiceerde onder andere over het meten van waardering door medewerkers, procesmanagement, waardering door klanten en het INK-model Werken met het Model Nederlandse Kwaliteit.

Andere boeken door Daan Dorr

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Inleiding

1. Procesmanagement, waar hebben we het over?
2. Procesgericht organiseren, een visie
3. Procesgericht organiseren, ontwikkelen en implementeren
4. Processen identificeren
5. Het beschrijven van processen: het format
6. Hoe beschrijft u de processen: twee benaderingen
7. Continu verbeteren, werken met verbetergroepen
8. Het toetsen en implementeren van processen
9. Presteren met processen

Literatuur
Trefwoordenregister
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Inkoop: Werken vanuit een ketenbenadering
    Brigitte Faber-de Lange
    Inkoop: Werken vanuit een ketenbenadering
    € 63,95
  • Bedrijfsinformatiesystemen, met MyLab NL
    Kenneth Laudon
    Bedrijfsinformatiesystemen, met MyLab NL
    € 64,95
  • Accounting Architecture Model
    Marinda van Harskamp
    Accounting Architecture Model
    € 21,95
  • Bouwstenen van management en organisatie
    Jan Eppink
    Bouwstenen van management en organisatie
    € 72,05
  • Werken met logistiek
    Hessel Visser
    Werken met logistiek
    € 72,95
  • Digital Finance
    Marinda van Harskamp
    Digital Finance
    € 29,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Presteren met processen

        Presteren met processen
        Daan Dorr
        /