Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management Strategic Management in a Turbulent World
Strategic Management in a Turbulent World
Strategic Management in a Turbulent World
Norbert Greveling Norbert Greveling is strategieconsultant, procesbegeleider en soms coach bij veranderingstrajecten in het bedrijfsleven en de zorg. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Norbert Greveling, Roland Bushoff

Strategic Management in a Turbulent World

Learning how to make your organization future-proof

Paperback Engels 2020 9789462762947
3 beoordelingen
Verkooppositie 4882
Gebonden | NL € 42,95 E-book | NL € 29,25 Paperback | Engels € 30,95
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
30,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

A new and refreshing approach for managers, advisors and students with challenging terminology and insights to make organizations future-proof.

This book describes a new paradigm about strategic managing. Aimed at leaders to keep a future-proof course in turbulent times by making the right strategic choices for their organization. Well-known strategy models and approaches for strategy development are hardly applicable for making and implementing strategic choices in the current age of increasing turbulence and disruption.

With years of experience as manager, consultant and professor in strategic management, Norbert Greveling and Roland Bushoff share a holistic way of looking at organizations and a new way of thinking about being future-proof, a clear task for leaders and a dynamic way of working, while keeping a future-proof course. An inspiring book with which the authors offer practical tools for managers that want to strengthen the future of their organizations. New insights and views on strategic management are complemented with telling examples and the authors provide a clear context for the well-known strategy models and theories. You can start using the methodology today.

“This book provides a contemporary approach for strategic management. It deals with the intense dynamics that leaders are facing when working on the future success of their organization. The authors introduce adequate and practical theories, models and tools for leaders to work with. We have selected this book as the core material for the strategic management courses in our MBA programs, worldwide.”
— Marcel van der Ham, dean Business School Nederland

Specificaties

ISBN13:9789462762947
Trefwoorden:organisatie, toekomst
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:296
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:13-1-2020
Hoofdrubriek:Strategisch management

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Norbert Greveling

Norbert Greveling is strategieconsultant, procesbegeleider en soms coach bij veranderingstrajecten in het bedrijfsleven en de zorg. Zijn aandachtsgebieden zijn strategieontwikkeling, strategische samenwerking, besturing, ondernemerschap en innovatie, waarbij hij vooral wil bijdragen aan het versterken van de toekomstbestendigheid van organisaties. Greveling werkt vanuit Business Fit-ality, een management adviesbureau dat hij eind 2003 heeft opgericht, nadat hij een aantal jaren heeft gewerkt als senior partner bij Twynstra Gudde. Daarvoor werkte hij ca. vijftien jaar bij IBM Nederland, waar hij o.a. directeur is geweest van de IBM Consulting Group. Inmiddels heeft hij honderden opdrachten uitgevoerd bij zowel multinationals als bij middelgrote en kleinere organisaties. Hij is in 1990 gepromoveerd in Technische Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven, waar hij in 1985 cum laude is afgestudeerd.

Andere boeken door Norbert Greveling

Bekijk alle boeken

Over Roland Bushoff

Ir. Roland Bushoff (1961) begeleidt organisaties bij het maken van strategische keuzes en het realiseren van strategische veranderingen. Hij heeft veel ervaring in de financiële sector, waarbij het accent van zijn opdrachten vaak ligt op het herinrichten van organisaties, het efficiënter inrichten van de bedrijfsvoering en het versterken van de commerciële gerichtheid. Roland voelt zich zeer betrokken bij de organisaties die hij adviseert en combineert een pragmatische aanpak met een sterke theoretische ondergrond. Daarbij laat hij ontwerpen en realiseren van veranderingen hand in hand met elkaar gaan. Roland is als managementconsultant werkzaam bij Voogt Pijl & Partners en heeft daarvoor jarenlang gewerkt als partner bij Twynstra Gudde. Daarnaast is hij als associate professor voor strategisch management verbonden aan Business School Nederland waar hij docent is in het MBA-programma. Bovendien heeft hij inmiddels honderden managers begeleid bij hun afstuderen. Roland heeft technische bedrijfskunde gestudeerd aan de TU Eindhoven. Hij is (mede)auteur van diverse publicaties, met als meest recente Business simplicity, Resultaatverbetering door focus op eenvoud (2012) en Op weg naar nieuwe businessmodellen; Verzekeraars aan zet (2013).

Andere boeken door Roland Bushoff

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Prologue 9
Preface 11

1 Introduction 13
1.1 Historical perspective 15
1.2 The perfect strategy 17
1.3 A new era 18
1.4 Unprecedented turbulence 22
1.5 Disruptive effects 23
1.6 Future-proofing under pressure 25
1.7 New paradigm 26
1.8 Reading guide 27

PART I STRATEGIC MANAGING 29
Reading guide part I 31

2 Strategic perspectives 33
2.1 Interest groups 36
2.2 Dimensions 40
2.3 Domains within organizations 44
2.4 Strategic focus areas 45
2.5 Intermezzo 56
2.6 A holistic view 57
2.7 In conclusion 59

3 Future-proof organizations 61
3.1 Health 64
3.2 Attractiveness 71
3.3 Future-proofing 77

4 Strategic managing 81
4.1 Choices and results 83
4.2 Dynamic process 85
4.3 The objective of strategic managing 87
4.4 Core tasks of leaders 88
4.5 Building blocks 97
4.6 Cognitive skills of leaders 98
4.7 Strategic leadership 99
4.8 Systematic approach 100
4.9 Strategic innovation 101
4.10 The future of strategic managing 102

Closing part I 104

PART II STRATEGIC CHOICEs 107
Reading guide part II 109

5 Purpose 111
5.1 Creating direction 114
5.2 Strategic issues in creating direction 114
5.3 Building blocks for ambition 115
5.4 Building blocks for motives 117
5.5 The influence of turbulence 119
5.6 Purpose Canvas 120
5.7 Key questions and strategy models for purpose 120
5.8 In conclusion 122

6 Foundation 123
6.1 Creating value 125
6.2 Business model 129
6.3 Organization model 138
6.4 Renewing the foundation 147
6.5 Key questions and strategy models for the foundation 148
6.6 In conclusion 149

7 Playing field 151
7.1 Creating space 153
7.2 Business game 157
7.3 Organizational construction 168
7.4 Redesigning the playing field 178
7.5 Key questions and strategy models for the playing field 183
7.6 In conclusion 185

8 Activities 187
8.1 Creating output 189
8.2 Operating model 192
8.3 Collaboration model 200
8.4 New activities 206
8.5 Key questions and strategy models for the activities 208
8.6 In conclusion 209

9 Performance 211
9.1 Interpreting and learning 214
9.2 Strategic focus areas for interpreting and learning 215
9.3 Which results? 219
9.4 Indicators for future-proofing 220
9.5 In conclusion 225

10 Coherent choices about the larger whole 227
10.1 The larger whole 229
10.2 Making consistent choices 232
10.3 Backbone 233
10.4 Strategic agility 234
10.5 Key questions for the whole 236
10.6 In conclusion 237

Closing part II 238

PART III STRATEGIC MANAGING IN PRACTICE 239
Reading guide Part III 241

11 The process of strategic managing 243
11.1 Strategic initiatives 246
11.2 Stages in the process 249
11.3 Strategic review 251
11.4 Strategic exploration 252
11.5 Strategic change 253
11.6 Operational execution 255
11.7 Success factors 256
11.8 The role of supervisors 257
11.9 Strategic managing for investors 257
11.10 In conclusion 259

12 Directing the process of strategic managing 261
12.1 The importance of strategic managing 263
12.2 The design of the strategic management process 264
12.3 Activities of the directing team 265
12.4 Formation of teams 267
12.5 Governance criteria 268
12.6 Required competencies 269
12.7 In conclusion 270

Closing part III 271

Appendices 273
A Schematic representation of the methodology 275
B Glossary Strategic Managing 279
Index 285
About the authors 291

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Strategisch managen in turbulente tijden
    Norbert Greveling
    Strategisch managen in turbulente tijden
    € 42,95
  • Groeiversnellers
    Marc van Eck
    Groeiversnellers
    € 23,95
  • Business model generatie (Nederlandstalig)
    Alexander Osterwalder
    Business model generatie (Nederlandstalig)
    € 49,95
  • Corporate Rebels
    Joost Minnaar
    Corporate Rebels
    € 20,00
  • Klaar voor de toekomst. Ontwerp een effectieve strategie in 6 stappen
    Michiel de Vries
    Klaar voor de toekomst. Ontwerp een effectieve strategie in 6 stappen
    € 29,99
  • Stop. - Stopstrategie voor organisaties
    Marije van den Berg
    Stop. - Stopstrategie voor organisaties
    € 24,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategic Management in a Turbulent World

        Strategic Management in a Turbulent World
        Norbert Greveling , Roland Bushoff
        /