

Rene van Zweden is veranderkundig professional. Zijn vakinteresse, hobby en ervaring zijn gericht op persoonlijkheid(sleer) en motivatievraagstukken.
Meer over René van ZwedenMotieven voor bedrijfstransformatie
een topbedrijf worden via de methode gemotiveerd transformeren
Gebonden Nederlands 2017 1e druk 9789463427890Samenvatting
‘Lauwe middelmaat is géén verantwoorde norm!’
Voor topprestaties zijn optimaal gemotiveerde medewerkers nodig en is leiderschap mét aanzien des persoons randvoorwaarde. Van maatwerk naar kwaliteit; van tevredenheid naar aannemerschap; van directie-optimalisatie naar effectiviteit.
Om dat te bereiken maakt de schrijver gebruik van nieuwe paradigma’s uit hersenonderzoek, realistische veranderkunde en praktische persoonlijkheidsleer.
Individuele motivatie is de troef voor bedrijfstransformatie naar grotere hoogten. “Dankzij hersenonderzoek weten we eindelijk wat wél, en wat niet werkt ten opzichte van motivatie.” Er komt nieuw optimisme in de organisatie. Hij noemt zijn methode 'Gemotiveerd Transformeren' met 'Inzet op Eigenheid', 'Inzet op Talent' en 'Inzet op Kracht’ als onderdelen ervan. Het gaat om het versterken van sterkten; niet om het verbeteren van zwakten.
Geconcretiseerd wordt welke methoden, instrumenten, werkstijlen en kwaliteiten nodig zijn om een bedrijf te laten excelleren. In de vorm van 'provocatieve noten' wordt afwisselend gebruikt gemaakt van prikkelende humor om verouderde, maar zeker nog herkenbare, denkbeelden en werkwijzen aan de kaak te stellen.
Trefwoorden
bedrijfstransformatie gemotiveerd transformeren motivatie verandermanagement leiderschap topprestaties hersenonderzoek persoonlijkheidsleer organisatieverandering talentontwikkeling managementmethoden brein persoonlijke ontwikkeling aannemerschap paradigmaverschuiving persoonlijk leiderschap maatwerk werkstijlen effectiviteit flexibiliteit kwaliteit veranderkunde randvoorwaarden regisserend management stuurbekrachtiging verbindend management provocatieve humor organisatiekunde optimisme
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over René van Zweden
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan