

Han de Regt was veertien jaar topsporter met als beste prestaties brons op het WK Roeien van 1990 en vele malen nationaal kampioen in roeien en atletiek. Hij geeft lezingen, workshops en trainingen. Hij gebruikt daarbij sportmetaforen en ook elementen van Gamification van werk. Hij is de auteur van Inspirerend Leiderschap door GAMIFICATION van werk.
Meer over Han de RegtInspirerend Leiderschap door GAMIFICATION van werk
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789491138027Samenvatting
De wereld en het bedrijfsleven worden steeds complexer. Leiderschapstrainingen benadrukken 'de mens als belangrijkste kapitaal' van de organisatie. Terug aan het bureau zijn targets en beslissingen op basis van korte termijn weer leidend. Hoe kom je als leider uit die tunnelvisie zonder jezelf buitenspel te zetten? Hoe raak je mensen zonder te overvragen?
De kracht van GAMIFICATION van werk is de spelregel en de behoefte aan richting binnen duidelijke kaders. Iedere organisatiecultuur was ooit prima voor groei en successen. Diezelfde cultuur vertraagt nu het aanpassingsvermogen. Een organisatiecultuur geeft ook houvast. Die laat je alleen los voor iets héél aantrekkelijks.
Een game in het werk biedt zo’n aantrekkelijk alternatief door duidelijkheid, plezier en spanning. Dé kans om met elkaar weer te werken AAN de organisatie. Met een frisse blik op organiseren en motiveren blijken targets en verwachtingen gemakkelijk overtrefbaar.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Han de Regt
Inhoudsopgave
2 Essentie van GAMIFICATION van werk
3 Leiderschap by GAMIFICATION
4 Kaartenset Werken is (be)leven
5 Een game helemaal uitgelegd
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan