Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Internal branding 2.0 (z/w)

Paperback Nederlands 2015 2e druk 9789491560927
Voormalig top 100Totaal 10 dagen
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Waar eerst het merk allesbepalend was, komt nu de reputatie van een bedrijf steeds meer centraal te staan; die is minstens zo belangrijk als het product of de dienst zelf. Bedrijf en product, organisatie en dienstverlening zijn één, consument en werknemer verwachten dat. Juist nu, in tijden van crisis, waarin mensen op zoek gaan naar de essentie van het leven. De realiteit van bedrijven is echter weerbarstig en het blijkt een behoorlijke klus het bovenstaande te realiseren.

Internal branding helpt hierbij. Begonnen als (oneerbiedig gezegd) reclame-uitlegservice voor de eigen medewerkers, blijken de technieken van internal branding steeds beter toepasbaar om de binnen- en buitenwereld van bedrijven en organisaties op elkaar af te stemmen. Maar wat is internal branding en hoe doe je dat eigenlijk? 'Internal branding 2.0' geeft antwoord op de meest prangende en meest gestelde vragen hierover.

Luc van Beers en Gaby Nedeski, zelf gelouterde ervaringsdeskundigen, delen hun uitgebreide ervaring en inzichten, op een toegankelijke manier, helder en aantrekkelijk geschreven. Het biedt een samenhangend verhaal, maar kan ook in losse delen gelezen worden. Ideaal voor de zoekende manager en de leergierige student.

Specificaties

ISBN13:9789491560927
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:312
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:27-3-2015
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Lezersrecensies

3.8 van de 5
13 stemmen
7
2
1
0
3

Interviews en artikelen (2)

interview
Gaby Nedeski: ‘De identiteit van je bedrijf moet overeenkomen met de uitstraling’
Hans van der Klis 23 juli 2010 Het belang van merken neemt af. In plaats daarvan komt de reputatie van bedrijven steeds vaker in de schijnwerpers te staan. Om die zo goed mogelijk uit te laten komen, kunnen bedrijven gebruik maken van een nieuw instrument: internal branding. Het is een optelsom van human resources, marketing en communicatie. Gaby Nedeski schreef er samen met Luc van Beers een boek over: Internal branding 2.0.
interview
Gaby Nedeski: ‘De identiteit van je bedrijf moet overeenkomen met de uitstraling’
Hans van der Klis 4 februari 2010 Het belang van merken neemt af. In plaats daarvan komt steeds vaker de reputatie van bedrijven in de schijnwerpers te staan. Om die zo goed mogelijk uit te laten komen, kunnen bedrijven gebruik maken van een nieuw instrument: internal branding, een optelsom van human resources, marketing en communicatie. Gaby Nedeski en Luc van Beers schreven er een boek over: Internal branding 2.0.

Over Luc van Beers

Luc van Beers is oprichter van Proof Reputation. Voordat hij in 2001 startte met Proof was hij (managing) partner bij FHV/BBDO. Hij heeft een journalistieke achtergrond en brede ervaring in internationale communicatie en internationaal veranderingsmanagement, boardroom consultancy en complexe communicatieprogramma's. Hij heeft grote internal brandingconcepten ontwikkeld voor bedrijven als Achmea, Ahold, Bouwfonds, Delta Lloyd Groep, Heineken, ING, Interpolis, Nationale-Nederlanden, NIKE en Ymere. Proof verwierf meer dan 25 nominaties en awards sinds de oprichting. Luc is communicatieman van het jaar 2009 geworden.

Andere boeken door Luc van Beers

Over Gaby Nedeski

Gaby Nedeski is bij verschillende grote concerns (waaronder Interpolis en Achmea) verantwoordelijk geweest voor ingrijpende verandertrajecten, waarbij internal branding succesvol werd ingezet. Zij heeft onder meer het bekende OPEN-concept geïntroduceerd bij Interpolis, één van de eerste voorbeelden van internal branding 2.0. Zij is een ervaren manager en consultant op het gebied van internal branding, reputatiemanagement en organisatiecommunicatie.

Andere boeken door Gaby Nedeski

Inhoudsopgave

Voorwoord door Cees van Riel
Inleiding door de auteurs
Semantiek

18 vragen over internal branding
1. Wat is internal branding eigenlijk?
2. Wanneer heeft internal branding zin?
3. Is internal branding alleen iets voor commerciële bedrijven of kunnen non-profitorganisaties of producenten er ook iets mee?
4. Wat levert internal branding op?
5. Is betrokkenheid van medewerkers nu echt nodig of is dat maar window dressing?
6. Wat is de rol van identiteit en waarden bij een internal-brandingproces?
7. Wie is de baas bij internal branding?
8. Wat is de rol van communicatie?
9. Wat is de rol van human resources?
10. Wat is de rol van marketing?
11. Wat is een internal-brandingconcept en hoe ontwikkel je dat?
12. Wat is de rol van directies en leidinggevenden bij internal branding?
13. Wat is de rol van internal branding bij fusies en reorganisaties?
14. Hoe verhoudt internal branding zich tot merkpropositie?
15. Hoe verhoudt internal branding zich tot reputatiemanagement?
16. Hoe verloopt een internal-brandingproces?
17. Meten is weten - hoe meet je resultaten van internal branding?
18. Hoe overtuig ik mijn baas?

Cases
-Philips: Forward
-Heineken: Het concept Nederland
-Interpolis: OPEN: communicatie als bindmiddel
-Delta Lloyd Groep: Een sterk verhaal
-Achmea en Interpolis: 1Achmea: één worden en vooroplopen
-De ING Bank en de Postbank: Een NWE standaard zetten
-De ING: Verder met internal branding
-IBM: Veranderen zonder directe aanleiding

-Interview David Kombrink: Cultural Capital Group
-Interview Mary Hoogerbrugge Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie
-Interview Piet van Schijndel: voormalig voorzitter hoofddirectie Interpolis
-Brouwerij De Prael: Speciale mensen maken speciaal bier

Nawoord
Over de auteurs
Personenregister
Bibliografie
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Internal branding 2.0 (z/w)