Luc van Beers is oprichter van Proof Reputation. Voordat hij in 2001 startte met Proof was hij (managing) partner bij FHV/BBDO.
Meer over de auteursInternal branding 2.0 (z/w)
Paperback Nederlands 2015 2e druk 9789491560927Samenvatting
Waar eerst het merk allesbepalend was, komt nu de reputatie van een bedrijf steeds meer centraal te staan; die is minstens zo belangrijk als het product of de dienst zelf. Bedrijf en product, organisatie en dienstverlening zijn één, consument en werknemer verwachten dat. Juist nu, in tijden van crisis, waarin mensen op zoek gaan naar de essentie van het leven. De realiteit van bedrijven is echter weerbarstig en het blijkt een behoorlijke klus het bovenstaande te realiseren.
Internal branding helpt hierbij. Begonnen als (oneerbiedig gezegd) reclame-uitlegservice voor de eigen medewerkers, blijken de technieken van internal branding steeds beter toepasbaar om de binnen- en buitenwereld van bedrijven en organisaties op elkaar af te stemmen. Maar wat is internal branding en hoe doe je dat eigenlijk? 'Internal branding 2.0' geeft antwoord op de meest prangende en meest gestelde vragen hierover.
Luc van Beers en Gaby Nedeski, zelf gelouterde ervaringsdeskundigen, delen hun uitgebreide ervaring en inzichten, op een toegankelijke manier, helder en aantrekkelijk geschreven. Het biedt een samenhangend verhaal, maar kan ook in losse delen gelezen worden. Ideaal voor de zoekende manager en de leergierige student.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Luc van Beers
Over Gaby Nedeski
Inhoudsopgave
Inleiding door de auteurs
Semantiek
18 vragen over internal branding
1. Wat is internal branding eigenlijk?
2. Wanneer heeft internal branding zin?
3. Is internal branding alleen iets voor commerciële bedrijven of kunnen non-profitorganisaties of producenten er ook iets mee?
4. Wat levert internal branding op?
5. Is betrokkenheid van medewerkers nu echt nodig of is dat maar window dressing?
6. Wat is de rol van identiteit en waarden bij een internal-brandingproces?
7. Wie is de baas bij internal branding?
8. Wat is de rol van communicatie?
9. Wat is de rol van human resources?
10. Wat is de rol van marketing?
11. Wat is een internal-brandingconcept en hoe ontwikkel je dat?
12. Wat is de rol van directies en leidinggevenden bij internal branding?
13. Wat is de rol van internal branding bij fusies en reorganisaties?
14. Hoe verhoudt internal branding zich tot merkpropositie?
15. Hoe verhoudt internal branding zich tot reputatiemanagement?
16. Hoe verloopt een internal-brandingproces?
17. Meten is weten - hoe meet je resultaten van internal branding?
18. Hoe overtuig ik mijn baas?
Cases
-Philips: Forward
-Heineken: Het concept Nederland
-Interpolis: OPEN: communicatie als bindmiddel
-Delta Lloyd Groep: Een sterk verhaal
-Achmea en Interpolis: 1Achmea: één worden en vooroplopen
-De ING Bank en de Postbank: Een NWE standaard zetten
-De ING: Verder met internal branding
-IBM: Veranderen zonder directe aanleiding
-Interview David Kombrink: Cultural Capital Group
-Interview Mary Hoogerbrugge Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie
-Interview Piet van Schijndel: voormalig voorzitter hoofddirectie Interpolis
-Brouwerij De Prael: Speciale mensen maken speciaal bier
Nawoord
Over de auteurs
Personenregister
Bibliografie
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan