Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing De vijf stappen naar een betekenisvol merk
De vijf stappen naar een betekenisvol merk
De vijf stappen naar een betekenisvol merk
Michel Jansen Michel Jansen is oprichter van Veramente Brand Consultancy (michel.jansen@veramente.nl). Hij begeleidt bedrijven bij het vertalen van hun bedrijfsstrategie in een helder merkbeleid. Meer over Michel Jansen
Michel Jansen: ‘Ontwikkeling merkidentiteit nog vaak karakter van invuloefening’ Bert Peene 30 november 2015 Branding is hot, maar dat leidt niet automatisch tot betekenisvolle merken. Niet zelden lijkt een middagje brainstormen genoeg om de merkidentiteit vast te leggen. Zonde van alle tijd en moeite, oordeelt merkadviseur Michel Jansen. Lees het volledige artikel
Michel Jansen

De vijf stappen naar een betekenisvol merk

Ontdek de kracht van archetypen

Paperback Nederlands 2015 9789491560941
2 beoordelingen
Verkooppositie 13368 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
26,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Is jouw merk een rebel, een wijze, een magiër of heeft het meer weg van een ontdekker of strijder? Dit boek legt uit wat deze en andere archetypen inhouden en hoe je je merk ermee kunt laten aansluiten op de wensen en behoeften van je doelgroep.

Een merk is betekenisvol als het extern relevant is en intern inspireert. Archetypen helpen om de drijfveren en aspiraties van jouw doelgroep en organisatie te doorgronden. Ze bieden concrete handvatten om een sterk merk te ontwikkelen. Aan de hand van een praktisch en gedetailleerd stappenplan kun je nu zelf aan de slag om een archetypisch en dus betekenisvol merk te creëren.

'Een must read voor brandmanagers die de unieke kracht van hun merk echt willen begrijpen en nog meer betekenis willen geven.' - Ingrid Nagtzaam (Manager Branding, Advertising & Media – Essent)

'De theoretische bagage, aansprekende voorbeelden en praktische aanpak in dit boek zorgen dat je meteen met jouw merk aan de slag wil gaan.' - Martin Kuipers (Directievoorzitter – Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier)

'Merken zijn in ontwikkeling en het is meer dan ooit belangrijk om ze levend te houden. Michel Jansen laat op toegankelijke en concrete wijze zien hoe je dat doet.' - Janet Katerberg (Manager Communicatie – AVEBE GROUP)

Specificaties

ISBN13:9789491560941
Trefwoorden:merken, identiteit, archetypen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:222
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:3-9-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Peter de Roode | 3 mei 2017
Wat gebeurt er wanneer de marketing zich laat inspireren door de psychologie? Wat heeft merkidentiteit met Carl Gustav Jung te maken? Michel Jansen legt het ons haarfijn uit. De centrale vraag van zijn boek is: “Hoe ontwikkel je een betekenisvolle merkidentiteit?Lees verder
De vijf stappen naar een betekenisvol merk
Mireille Schrijnemaekers | 18 februari 2016
Michel Jansen heeft een nieuw boek geschreven over betekenisvolle merken: De vijf stappen naar een betekenisvol merk. Een zeer actueel thema omdat veel organisaties moeite hebben om zich te onderscheiden van elkaar. De moeite om te onderscheiden geldt zeker in volwassen markten met homogene producten en veel aanbieders.Lees verder
Archetypen zorgen voor binding tussen merk en klant
Bert Peene | 17 november 2015
Een sterk merk brengt de unieke waarde van een organisatie voor het voetlicht en zorgt daardoor voor binding met de consument. Een heldere merkidentiteit is daarvoor een belangrijke voorwaarde en juist op dat punt valt er volgens Michel Jansen nog veel winst te behalen.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Michel Jansen: ‘Ontwikkeling merkidentiteit nog vaak karakter van invuloefening’
Bert Peene 30 november 2015 Branding is hot, maar dat leidt niet automatisch tot betekenisvolle merken. Niet zelden lijkt een middagje brainstormen genoeg om de merkidentiteit vast te leggen. Zonde van alle tijd en moeite, oordeelt merkadviseur Michel Jansen. Als de identiteit op een meer onderbouwde wijze tot stand komt, valt er veel meer uit het merk te halen. Met zijn nieuwste boek, De vijf stappen naar een betekenisvol merk (‘Ontdek de kracht van archetypen’) reikt hij communicatie- en marketingprofessionals, maar vooral ook management teams, handvatten aan om vanuit een sterk merk de markt te bewerken.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Michel Jansen

Michel Jansen is oprichter van Veramente Brand Consultancy (michel.jansen@veramente.nl). Hij begeleidt bedrijven bij het vertalen van hun bedrijfsstrategie in een helder merkbeleid. Hij ondersteunt onder meer bij het oplossen van vragen ohgv ontwikkeling van merkidentiteit, -positionering en -portfolio/-architectuur. Tevens treedt hij regelmatig op als (gast)docent bij onder meer NIMA, AOG School of Management, NIBAA en Nyenrode Business Universiteit. Hij is auteur van verscheidene artikelen over merken en schreef in de afgelopen jaren onder meer de boeken 'Brand Alliances', 'Brand Prototyping', 'Brand Fashioning' en 'Brand Flow'.

Andere boeken door Michel Jansen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel I: Ontdek de kracht van het archetypische merk
1. Branding in vogelvlucht
2. Het concept van de archetypen
3. Optimist
4. Loyalist
5. Verzorger
6. Minnaar
7. Nar
8. Rebel
9. Ontdekker
10. Schepper
11. Strijder
12. Magiër
13. Wijze
14. Heerser
15. Vragen

Deel II: De vijf stappen naar een betekenisvol merk
16. De voorbereiding
17. Het stappenplan

Verantwoording
Literatuur
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De perfecte positionering
    Julian Stevense
    De perfecte positionering
    € 29,50
  • Social Selling
    Laura Nuhaan
    Social Selling
    € 29,50
  • De vent is de tent
    Paul Stamsnijder
    De vent is de tent
    € 32,95
  • Thought leadership
    Mignon van Halderen
    Thought leadership
    € 26,50
  • Big Data Marketing
    Paul Postma
    Big Data Marketing
    € 31,95
  • Bouwen aan organisatie identiteit
    Tibor van Bekkum
    Bouwen aan organisatie identiteit
    € 33,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De vijf stappen naar een betekenisvol merk

        De vijf stappen naar een betekenisvol merk
        Michel Jansen
        /