Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing De vijf stappen naar een betekenisvol merk
De vijf stappen naar een betekenisvol merk
Michel Jansen

Michel Jansen is oprichter van Veramente Brand Consultancy (michel.jansen@veramente.nl). Hij begeleidt bedrijven bij het vertalen van hun bedrijfsstrategie in een helder merkbeleid.

Meer over Michel Jansen
Michel Jansen: ‘Ontwikkeling merkidentiteit nog vaak karakter van invuloefening’ Bert Peene 30 november 2015 Branding is hot, maar dat leidt niet automatisch tot betekenisvolle merken. Niet zelden lijkt een middagje brainstormen genoeg om de merkidentiteit vast te leggen. Zonde van alle tijd en moeite, oordeelt merkadviseur Michel Jansen. Als de identiteit op een meer onderbouwde wijze tot stand komt, valt er veel meer uit het merk te halen. Met zijn nieuwste boek, De vijf stappen naar een betekenisvol merk (‘Ontdek de kracht van archetypen’) reikt hij communicatie- en marketingprofessionals, maar vooral ook management teams, handvatten aan om vanuit een sterk merk de markt te bewerken. Lees het volledige artikel
Michel Jansen

De vijf stappen naar een betekenisvol merk

Ontdek de kracht van archetypen

Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789491560941
2 stemmen
Voormalig top 100Totaal 8 dagen
Verkooppositie 1931Hoogste positie: 90
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen
31,75
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Is jouw merk een rebel, een wijze, een magiër of heeft het meer weg van een ontdekker of strijder? Dit boek legt uit wat deze en andere archetypen inhouden en hoe je je merk ermee kunt laten aansluiten op de wensen en behoeften van je doelgroep.

Een merk is betekenisvol als het extern relevant is en intern inspireert. Archetypen helpen om de drijfveren en aspiraties van jouw doelgroep en organisatie te doorgronden. Ze bieden concrete handvatten om een sterk merk te ontwikkelen. Aan de hand van een praktisch en gedetailleerd stappenplan kun je nu zelf aan de slag om een archetypisch en dus betekenisvol merk te creëren.

'Een must read voor brandmanagers die de unieke kracht van hun merk echt willen begrijpen en nog meer betekenis willen geven.' - Ingrid Nagtzaam (Manager Branding, Advertising & Media – Essent)

'De theoretische bagage, aansprekende voorbeelden en praktische aanpak in dit boek zorgen dat je meteen met jouw merk aan de slag wil gaan.' - Martin Kuipers (Directievoorzitter – Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier)

'Merken zijn in ontwikkeling en het is meer dan ooit belangrijk om ze levend te houden. Michel Jansen laat op toegankelijke en concrete wijze zien hoe je dat doet.' - Janet Katerberg (Manager Communicatie – AVEBE GROUP)

Trefwoorden

merkidentiteit   archetypen   branding   marketing   merkpositionering   merkkompas   merkgedreven organisatie   communicatie   merkbeleving   drijfveren   flow   merkwaarde   lovemarks   strategie   merkroutes   merkverhaal   collectief onbewuste   merkrichtlijnen   onderscheidend vermogen   merkassociaties   merkbelofte   merkoriëntatie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789491560941
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:222
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:3-9-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

recensie
De vijf stappen naar een betekenisvol merk
Peter de Roode | 3 mei 2017

Lees verder
recensie
De vijf stappen naar een betekenisvol merk
Mireille Schrijnemaekers | 18 februari 2016
Michel Jansen heeft een nieuw boek geschreven over betekenisvolle merken: De vijf stappen naar een betekenisvol merk. Een zeer actueel thema omdat veel organisaties moeite hebben om zich te onderscheiden van elkaar.
Lees verder
recensie
Archetypen zorgen voor binding tussen merk en klant
Bert Peene | 17 november 2015
Een sterk merk brengt de unieke waarde van een organisatie voor het voetlicht en zorgt daardoor voor binding met de consument. Een heldere merkidentiteit is daarvoor een belangrijke voorwaarde en juist op dat punt valt er volgens Michel Jansen nog veel winst te behalen. Met zijn boek De vijf stappen naar een betekenisvol merk (‘Ontdek de kracht van archetypen’) reikt hij de merkprofessional handvatten aan om op een analytische manier sterke merken te bouwen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Michel Jansen: ‘Ontwikkeling merkidentiteit nog vaak karakter van invuloefening’
Bert Peene 30 november 2015 Branding is hot, maar dat leidt niet automatisch tot betekenisvolle merken. Niet zelden lijkt een middagje brainstormen genoeg om de merkidentiteit vast te leggen. Zonde van alle tijd en moeite, oordeelt merkadviseur Michel Jansen. Als de identiteit op een meer onderbouwde wijze tot stand komt, valt er veel meer uit het merk te halen. Met zijn nieuwste boek, De vijf stappen naar een betekenisvol merk (‘Ontdek de kracht van archetypen’) reikt hij communicatie- en marketingprofessionals, maar vooral ook management teams, handvatten aan om vanuit een sterk merk de markt te bewerken.
Artikel lezen

Over Michel Jansen

Michel Jansen is oprichter van Veramente Brand Consultancy (michel.jansen@veramente.nl). Hij begeleidt bedrijven bij het vertalen van hun bedrijfsstrategie in een helder merkbeleid. Hij ondersteunt onder meer bij het oplossen van vragen ohgv ontwikkeling van merkidentiteit, -positionering en -portfolio/-architectuur. Tevens treedt hij regelmatig op als (gast)docent bij onder meer NIMA, AOG School of Management, NIBAA en Nyenrode Business Universiteit. Hij is auteur van verscheidene artikelen over merken en schreef in de afgelopen jaren onder meer de boeken 'Brand Alliances', 'Brand Prototyping', 'Brand Fashioning' en 'Brand Flow'.

Andere boeken door Michel Jansen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel I: Ontdek de kracht van het archetypische merk
1. Branding in vogelvlucht
2. Het concept van de archetypen
3. Optimist
4. Loyalist
5. Verzorger
6. Minnaar
7. Nar
8. Rebel
9. Ontdekker
10. Schepper
11. Strijder
12. Magiër
13. Wijze
14. Heerser
15. Vragen

Deel II: De vijf stappen naar een betekenisvol merk
16. De voorbereiding
17. Het stappenplan

Verantwoording
Literatuur
Over de auteur

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De vent is de tent
    Paul Stamsnijder
    De vent is de tent
    € 37,95
  • Big Data Marketing
    Paul Postma
    Big Data Marketing
    € 42,50
  • Formats - De next step in contentmarketing
    Aart Lensink
    Formats - De next step in contentmarketing
    € 33,95
  • Transformeren om te overleven
    Herman Toch
    Transformeren om te overleven
    € 21,99
  • Online Brand Identity
    Joris Merks-Benjaminsen
    Online Brand Identity
    € 49,95
  • BrandingNL
    Andy Mosmans
    BrandingNL
    € 31,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De vijf stappen naar een betekenisvol merk

        De vijf stappen naar een betekenisvol merk
        Michel Jansen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De vijf stappen naar een betekenisvol merk

        Verwijder uw beoordeling