Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Psychologie Mindhacking
Mindhacking
Mindhacking
Ronald van Aggelen Ronald van Aggelen is partner bij management consultingbureau EarlyBridge. Vanuit zijn passie om ‘mensen verder te brengen’, werkt Ronald al vijfentwintig jaar als ondernemer op het gebied van mens en prestaties. Meer over Ronald van Aggelen
Ronald van Aggelen: ‘Ik word een beetje moe van dat propageren van middelmaat’ Bas Hakker 15 november 2016 Ronald van Aggelen schreef het boek Mindhacking waarin hij uitlegt hoe je mensen kan overtuigen. Aanvankelijk zou hij dit boek schrijven met Diederik Stapel die hij goed kent, maar het liep even anders. Lees het volledige artikel
Ronald van Aggelen

Mindhacking

De praktijk van beinvloeden

Paperback Nederlands 2016 9789492221308
11 beoordelingen
10
Voormalig #2Totaal 3 dagen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 12408295 dagen in de top 100
Paperback | NL € 23,95 E-book | NL € 9,99
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
23,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het woord 'manipuleren' roept vaak negatieve associaties op. Mensen zijn bang om gemanipuleerd te worden en denken dat ze dan geen invloed meer hebben op hun handelen. Tegelijkertijd bestaat bij velen het besef dat we altijd bezig zijn om zaken ‘naar onze hand te zetten’ en dat manipulatie dus eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld is. Met dit boek wil de auteur de angst voor manipuleren wegnemen.

'Mindhacking' helpt je om zicht te krijgen op de achtergronden en toepassingsmogelijkheden van mindhacking (het proces om mensen van A naar B te brengen, waarbij B van te voren bepaald is). Mindhacking is erop gericht de hersencapaciteit maximaal te benutten om gedrag te beïnvloeden. Niet alleen in ons eigen voordeel, maar ook om het welzijn van anderen te verbeteren.

Mensen die keuzes (moeten) maken of dit juist vermijden: het levert honderden praktijkvoorbeelden van beïnvloeding op. De wetenschap heeft met experimenten en onderzoeken, de mechanismen en patronen aangetoond die hun basis hebben in de werking van onze hersenen.

In dit boek komen de technieken van mindhacking, te weten framing, priming, nudging, coping, choices en reinforcement, uitgebreid aan bod. In 'Mindhacking' combineert de auteur zijn ruime praktijkervaring met beïnvloeding met de aanwezige wetenschappelijke kennis over beïnvloeding en neuropsychologie.

Specificaties

ISBN13:9789492221308
Trefwoorden:manipuleren, neuropsychologie, beïnvloeding, beïnvloeden, mindhacking
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:184
Uitgever:Futuro Uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:10-6-2016
Hoofdrubriek:Psychologie

Expertrecensies (1)

Mindhacking
Hanneke Tinor-Centi | 9 februari 2017
Heel veel mensen halen afkeurend hun neus op bij het woord ‘manipuleren'. De meesten van ons zijn bang om gemanipuleerd te worden en denken dat ze dan zelf geen invloed meer hebben op hun handelen. Toch zijn we vaak bezig om zaken ‘naar onze hand te zetten'.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
11 stemmen
9
0
0
0
2
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Ronald van Aggelen: ‘Ik word een beetje moe van dat propageren van middelmaat’
Bas Hakker 15 november 2016 Ronald van Aggelen schreef het boek Mindhacking waarin hij uitlegt hoe je mensen kan overtuigen. Aanvankelijk zou hij dit boek schrijven met Diederik Stapel die hij goed kent, maar het liep even anders.
Artikel lezen
nieuws
De replicatiecrisis in de psychologie
Ger Post 18 oktober 2016 Het vakgebied psychologie zit in een replicatiecrisis. Een wijdverbreid onbegrip van het gebruik van statistische methodes zou hieraan ten grondslag liggen.
Artikel lezen
preview
Preview - Mindhacking - de praktijk van beïnvloeden
Ronald van Aggelen 23 mei 2016 In Mindhacking combineert Ronald van Aggelen zijn ervaringen met de wetenschappelijke kennis over beïnvloeding en neuropsychologie. In deze preview legt Van Aggelen uit wat Mindhacking is, en wat u eraan hebt.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Ronald van Aggelen

Ronald van Aggelen is partner bij management consultingbureau EarlyBridge. Vanuit zijn passie om ‘mensen verder te brengen’, werkt Ronald al vijfentwintig jaar als ondernemer op het gebied van mens en prestaties. Hij schreef eerder de boeken ‘Je baan of je leven’, ‘Dertigers in crisis’ en ‘Mindhacking’. Ronald is grootgebracht in de corporate omgevingen van KLM en Campina en heeft nu grote en kleine organisaties als klant. Beïnvloeding is zijn vakgebied en vanuit de psychologie, neurologie en ondernemerschap hebben duizenden mensen al kennis gemaakt met zijn energieke en inspirerende wijze van werken. De auteur schreef eerder het succesvolle boek ‘Mindhacking’ (2016).

Andere boeken door Ronald van Aggelen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding
De zeven hoofdstukken
De doelgroep

1. Mindhacking
1.1. De angst voor de manipulator
1.2. Mindhacking in management
1.3. Mindhacking in marketing
1.4. De mindhacker herkennen

2. Framing
2.1. Woorden en gedrag
2.2. Hersenspinsels
2.3. Onbewust beïnvloeden (coverte mindhacking)
2.4. Bewust beïnvloeden (overte mindhacking)
2.5. De praktijk

3. Priming
3.1. De laatste herinnering
3.2. Subliminale beïnvloeding: ‘Drink cola en eet popcorn’
3.3. Acht primingtechnieken voor managers
3.4. Primingexperimenten en de praktijk van mindhacking
3.5. De vrije wil

4. Coping
4.1. Persoonlijkheid
4.2. Herken jezelf en de ander
4.3. Stijlverschillen, gedrag en samenwerken
4.4. Intuïtie en cold-reading

5. Choices
5.1. Informatieverwerking
5.2. Bewuste of onbewuste keuzes
5.3. Keuzes via mindhacking
5.4. Keuzes en gewenste gedragsverandering

6. Reinforcement
6.1. De kracht van de herhaling
6.2. Reïnforcementprincipes
6.3. Behaviour modification and shaping

7. Mindhacking in de praktijk
7.1. Mindhacktips & -tricks
7.2. Authenticiteit en beïnvloeding in de praktijk
7.3. Confronterend communiceren en de praktijk van beïnvloeden
7.4. Bewust en onbewust communiceren in de praktijk van beïnvloeden
7.5. Persoonlijkheid en communicatie in de praktijk van beïnvloeden

Afsluiting

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • How to Win Friends and Influence People
    Dale Carnegie
    How to Win Friends and Influence People
    € 9,90
  • Principles
    Ray Dalio
    Principles
    € 35,46
  • The Sketchnote Handbook
    Mike Rohde
    The Sketchnote Handbook
    € 36,99
  • Software Architecture in practice
    Len Bass
    Software Architecture in practice
    € 81,34
  • Atomic Habits
    James Clear
    Atomic Habits
    € 21,66
  • DevOps …… in beweging
    Jan Heunks
    DevOps …… in beweging
    € 37,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mindhacking

        Mindhacking
        Ronald van Aggelen
        /