MagazineMarketing
Maak je eigen winstgevende magazine
Gebonden Nederlands 2021 1e druk 9789492613080Samenvatting
Dag dertien-in-een-dozijn-formules. Hallo magazinemarketing.
In dit boek neemt Cinda. Magazine Queen je mee in de aantrekkingskracht van magazines, één van de oudste massa communicatiemiddelen ter wereld. Een magazine geeft net zoveel expertstatus als een boek. Maar dan met meer glans. En je kunt er ook nog eens belachelijk goed mee verdienen!
Wees slimmer dan de 99,9% van de ondernemers die wél een magazine maken, maar niet weten hoe. Dit boek legt je stap voor stap uit hoe je een winstgevend magazine maakt, nog vóórdat het magazine af is. En hoe het klanten op blijft leveren, lang nadat je het magazine gelanceerd hebt.
Ben jij klaar voor jouw eigen magazine? Dit boek bevat talloze inspirerende verhalen en praktische adviezen over hoe je magazinemarketing in kunt zetten. Want alleen door iets te doen wat anderen écht niet doen, ben je onderscheidend voor klanten, fans en ambassadeurs. Eindelijk gaan deuren voor je open.
Dit boek is het meest complete boek over magazinemarketing. Marketing was nog nooit zo leuk!
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Voorwoord Cinda 13
Hoofdstuk 1 Waarom de grand lady van massacommunicatiejou aan succes helpt 17
Van elite naar de massa 18
De emancipatie in vrouwenbladen 19
De glossy als nieuwe definitie 20
Het magazine als de gouden marketingtool 21
Een hele nieuwe functie voor het succesvolle magazine 22
Jouw magazine 25
Hoofdstuk 2 #Magazinemarketing 27
2.1 De toekomst van marketing 30
2.2 #Magazinemarketing á la Cinda, Magazine Queen 31
Hoofdstuk 3 Heb win/win klantgesprekken 35
3.1 Omzetdoelstelling 37
3.2 Tijdsindeling 38
3.3 Inrichten activiteiten 38
3.4 Maak van je ideale klanten enerverende relaties met deze succesvolle salesformule 39
3.5 Een gestructureerd verkoopproces 40
3.6 Mindset 42
Hoofdstuk 4 je magazine als etalage van je aanbod 44
4.1 Je eigen DNA-paspoort 45
4.2 Zet je intellectueel eigendom op scherp 51
4.3 Ontwerp je hoogwaardige, hooggeprijsde aanbod 58
4.4 Pas een loeischerpe strategie toe 67
Hoofdstuk 5 inhoud verzamelen voor je winstgevende
magazine 75
5.1 Bereik jouw klant met een overzichtelijk ingericht pakhuis aan informatie 779
5.2 Het Business Magazine Canvas voor slimme magazinemakers 79
5.3 Maak een vakkundige inhoud voor jouw klanten 86
5.4 Met je magazine een onuitputtelijke contentbibliotheek aanleggen 87
5.5 Verkopende teksten schrijven 88
5.6 Informerende teksten schrijven 90
5.7 Magazineadvertenties anno 21e eeuw 95
5.8 Een magazine om te smullen dankzij de afbeeldingen 100
5.9 Finale redactiecheck 102
Hoofdstuk 6 Je eigen magazine vormgeven 107
6.1 Je magazine uit je hoofd op papier 110
6.2 Til je magazine naar een hoger niveau met deze 7 tips 111
6.3 De grande finale: jouw magazine in Jilster 113
6.4 Cover it up 116
6.5 Eindredactie 118
Hoofdstuk 7 Maak snel en eenvoudig een succesvollecampagne vanuit je magazine 122
7.1 Bouw een funnel voor je campagne 123
7.2 Je pakhuis aan informatie als basis voor een
duurzame campagne 124
7.3 De verkoop start na de 'ja' 128
7.4 Geef een logisch vervolg aan je magazine 128
Hoofdstuk 8 Een creatieve aanmoediging 133
8.1 Magazines 135
8.2 Covers 179
8.3 Lettertypen 184
In een koninkrijk vol mooie Magazine
Royals 187
Nawoord 189
Bronnen 191
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan