Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Coachen 3.0 - Deel 1: Motiverende gespreksvoering

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018
Verkooppositie 4458
Direct te downloaden

Samenvatting

Het vaak ­gebruikelijke overtuigen, oplossen of adviseren kan juist een ­averechts effect hebben. Wat wél werkt: luisteren, compassie tonen, samenwerken en verandertaal ontlokken. Coachen 3.0 – motiverende gespreksvoering is het eerste deel van een trilogie over coachen op basis van wetenschappelijke inzichten.

Door dit leerboek zullen je gesprekken anders verlopen. Je coachee wordt gemotiveerder en jij krijgt meer voldoening in je werk.

Specificaties

ISBN13:9789492723222
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Druk:1
Verschijningsdatum:4-6-2018

Expertrecensies (2)

Coachen 3.0 - 'Boordevol praktische ‘do’s en don’ts’ voor de startende en gevorderde coach'
Rob Govers | 29 maart 2019
Coachen 3.0 bestaat uit drie afzonderlijke delen. Deel 1 heeft als onderwerp ‘Motiverende gespreksvoering’, afgekort als ‘MGV’. De methodiek is bedoeld om de persoonlijke motivatie voor een bepaald doel te versterken, bijvoorbeeld een gezonde levensstijl.Lees verder
Coachen 3.0 Deel 1: Motiverende Gespreksvoering - 'Aanbevolen'
Veerle Blajic-Kik | 20 september 2018
Al het goede komt in drieën, daarom schreef Sergio van der Pluijm niet één, maar gelijk drie boeken over de beste coachingsmethodes. In Deel 1: Motiverende Gespreksvoering, beantwoordt hij vragen over het ontlokken van motivatie bij je coachee.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Coachen 3.0 - Deel 1: Motiverende gespreksvoering
Sergio van der Pluijm 18 juni 2018 Managers en andere coachende professionals kunnen veel leren van Motiverende gespreksvoering, een evidence-based methode die is ontwikkeld in de verslavingszorg.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Sergio van der Pluijm

Sergio van der Pluijm studeerde algemene sociale wetenschappen. Hij werkte vijftien jaar in het reclasseringsveld, een rijke leerschool qua termen als ‘motivatie’, ‘weerstand’ en ‘gedragsverandering’. Hij verdiepte zich in diverse methodes van coaching. In 2010 richtte de auteur Bureau Bewezen Effect op. Van daaruit ontwerpt en verzorgt hij breinvriendelijke trainingen voor coachende professionals in het onderwijs, de zorg en het publieke domein. Hij helpt ze om effectiever, met meer plezier en minder moeite te coachen. (LINK-Fotografie)

Andere boeken door Sergio van der Pluijm

Inhoudsopgave

Inhoud

Voorwoord William R. Miller
Voorwoord Rik Bes
Inleiding

1 Motiverende gespreksvoering: samenwerken richting verandering
MGV: een gespreksstijl gericht op samenwerking
Motivatie: intrinsiek of extrinsiek?
De effectiviteit van MGV
Wanneer MGV wel of niet inzetten?

2 Je reparatiereflex werkt averechts
De reparatiereflex
Verandertaal
Soorten verandertaal
De beslissingsbalans
Waarom verandertaal ontlokken wérkt

3 Je basishouding kan een geschenk zijn
Kwaliteiten van een betrouwbare gesprekspartner
Dans de soca
De attitude met de 5 a’s

4 Goed gereedschap doet zijn werk
Open vragen
Wat kan er misgaan bij het stellen van een vraag?
Reflectief luisteren
Reflecties en de communicatieloop
Verschillende soorten reflecties
Bevestigen
Samenvatten
Informatie uitwisselen
Herkaderen

5 De motivatiedans: processen in een gesprek
De vier processen
Het eerste proces: engageren
Het tweede proces: focussen
Het derde proces: ontlokken
Het vierde proces: plannen
Gereedheid herkennen
Een actieplan formuleren

6 Verandertaal ontlokken in de praktijk
De taal van het willen
Twaalf manieren om verandertaal te ontlokken
Doelen en waarden verkennen
De taal van het kunnen
Tien manieren om vertrouwenstaal te ontlokken
Verandertaal herkennen
Verandertaal versterken
De taal van commitment
Commitmenttaal ontlokken

7 Weerstand verwelkomen en ombuigen
Wat is weerstand eigenlijk?
Behoudtaal
Wrijving
Verzet
Reflectief luisteren kan altijd
Als de coachee kritiek op je heeft

Verder leren
Tot besluit
Over de auteur
Dankwoord
Literatuurlijst



Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Coachen 3.0 - Deel 1: Motiverende gespreksvoering