Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The future of shopping

Re-set Re-made Re-tail

Gebonden Nederlands 2022 9789492873064
10
Voormalig top 10Totaal 19 dagen
Voormalig top 100Totaal 99 dagen
Verkooppositie 4228Hoogste positie: 8
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

De bekroonde retailgids 'The Future of Shopping: Where Everyone is a retailer' is, na gevierde uitgaves in het Frans, Engels en Chinees, terug met een volledig nieuwe editie 'The Future of Shopping: re-set re-made re-tail'.

Een pandemie, wereldwijde digitale disruptie en een grondstoffenrace hebben het winkellandschap danig hertekend. De globalisering laat zich van een onverwachte kant zien. We zitten midden in een wereldwijde transformatie, waarbij machines slimmer worden dan mensen, de wereldbevolking samen met de CO2-uitstoot stijgt en een handvol megaconcerns de macht naar zich toe trekt.

Voor de oorspronkelijke versie van dit boek ontvingen de auteurs de prijs van Managementboek van het Jaar 2018. De jury schreef: Het fijne van een managementboek dat voor een breed publiek interessant is, is de schrijfstijl. Ook daaraan hebben de auteurs gedacht en zij zorgden voor een vlot leesbaar boek. Je wilt het bijna niet wegleggen en laat je met plezier meeslepen van hoofdstuk naar hoofdstuk.

Dit boek geeft een beeld van wat er in de toekomst letterlijk en figuurlijk op ons bord ligt. Willen we een goede voorouder zijn voor de volgende generaties, dan zullen we ons systeem moeten veranderen. Met elkaar kunnen we - figuurlijk – de wereld mooier eten. Daarvan ben ik overtuigd. - Marit van Egmond, CEO Albert Heijn

Je kunt alleen veranderen wat je meet. Maar kennis alleen is niet genoeg, we moeten het DOEN. Dit boek toont ons dat retailers een combinatie moeten vinden tussen “Thought Leadership” en “Do leadership”. - Prof. h.c. Manfred Maus, voormalig bestuursvoorzitter OBI

Specificaties

ISBN13:9789492873064
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:274
Druk:2
Verschijningsdatum:19-4-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (7)

The Future of Shopping - ‘Must read voor iedereen werkzaam in, met of voor retail’
Froukje Schaaf | 1 november 2022
Deze compleet nieuwe versie van ‘The Future of Shopping’ van Jorg Snoeck en Pauline Neerman is een echte must read voor iedereen werkzaam in retail. Dit boek brengt je op de hoogte van de actuele trends en doet je beseffen dat wat jij misschien nog ziet als toekomstmuziek eigenlijk al de realiteit is in retail.
Lees verder
The future of shopping - Waar iedereen retailer is
Richard Lannoye | 28 januari 2019
In 2017 verscheen het opzienbarende boek ‘The future of shopping’ van J. Snoecks en Pauline Neerman; beiden al jarenlang experts in de retail. De reden voor het schrijven van dit boek is volgens de auteurs ‘om de retailers weer beter aansluiting te laten krijgen met de consument van vandaag en morgen’.
Lees verder
The Future of Shopping - 'Grote verdienste van de auteurs'
Rupert Parker Brady | 11 juni 2018
Retail staat niet op de drempel van een tijdperk, we zitten midden in het oog van de storm. De ‘toekomst' vormt geen bedreiging, maar een alibi om het op beter aan te pakken. Dat bewijzen Pauline Neerman en Jorg Snoeck met The Future of Shopping.
Lees verder
The Future of Shopping - 'Een indrukwekkend boek'
Ger van den Buijs | 21 februari 2018
The future of shopping is een indrukwekkend boek. De auteurs zetten de toekomst van retail in de context van de veranderende maatschappij en technologie. Een alomvattende visie die goed is onderbouwd met data en voorbeelden. Dit boek is zeker een aanrader, ook voor mensen die al veel weten over retail.
Lees verder
The future of shopping - 'Must read'
Rob van Nes | 5 februari 2018
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, als je werkzaam bent in retail, dan is The future of shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman een ‘must read. Maar wel nu, niet mee wachten.
Lees verder
The future of shopping - 'Inzichten in hoe de retail zich gaat ontwikkelen'
Eric van Arendonk | 31 januari 2018
De subtitel van The future of shopping luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een boek over de toekomst van retail of gaat het feitelijk om shopgedrag? Het laatste is het geval.
Lees verder
The future of shopping - 'Aanrader!'
Fred Rutgers | 5 januari 2018
The future of shopping, waar iedereen retailer is, geschreven door Jorg Snoeck en Pauline Neerman Heeft mij weer de nodige inspiratie voor het nieuwe jaar opgeleverd. De auteurs leggen een heldere en volgens mij ook zeer realistische visie neer op wat ons de komende jaren te wachten staat in de retail.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
16 stemmen
14
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (8)

preview
Herziene editie The future of shopping - Re-set, Re-made, Re-tail
Jorg Snoeck 8 april 2022 In 2017 stonden we aan de vooravond van een revolutie in retail, en verscheen The Future of Shopping (bekroond tot Managementboek van het Jaar 2018). In 2022 zitten we middenin die revolutie. Tijd voor een herziene editie. De auteurs vertellen erover in dit artikel.
column
The Future of Shopping ligt in het menselijk gelaat
Jorg Snoeck 26 juni 2018 Winkeliers staan vandaag voor een keuze: moeten ze creatiever omspringen met hun winkels? Of moeten ze de deuren sluiten.
column
Een half jaar The Future of Shopping - Het boek komt tot leven
Pauline Neerman 18 mei 2018 De grote veranderingen in retail begrijpelijk maken, dat is onze missie geweest toen we aan de slag gingen met The Future of Shopping.
column
Redactioneel - Authentiek
Pierre Pieterse 15 mei 2018 Na urenlang in de regen te hebben gelopen en voor de zoveelste keer voor een gesloten deur te staan, besloten we nu maar even te kloppen. Na enige tijd ging boven een raampje open van waaruit een morsige dame ons toeriep dat ze gesloten waren.
interview
Verslag 15e Managementboekengala
Ger Post 15 mei 2018 Grote namen in de retailwereld hadden het boek The future of shopping al aangeprezen – en er mede voor gezorgd dat het een groot, internationaal publiek krijgt. De jury van het Managementboek van het Jaar 2018 sluit zich daarbij aan: ‘Het is een boek dat actueel is voor overheid, onderwijs en ondernemingen.’
nieuws
Managementboek van het Jaar 2018: The future of shopping - Woord van de jury
Daniëlle de Jonge 20 april 2018 De winnaar is bekend! Het is een boek waarvan wij als jury met recht zeggen: dit moet elke manager lezen. Na bijna een jaar vol lezen, beoordelen, discussiëren en keuzes maken zijn we er uit.
interview
Jorg Snoeck: ‘Winkel wordt een belevingscentrum’
Ronald Buitenhuis 10 januari 2018 De winkelstraat is niet dood, ook niet in 2025, maar zal wel veranderen. Niet langer zeulen met tassen, maar de boodschappen liggen al in een kluis in de parkeergarage als de shopper naar huis gaat. Of de boodschappen worden al geleverd op basis van aankooppatronen, zonder dat u ze besteld heeft. Meer pop-up stores en digitale noviteiten om de klant te helpen bij een aankoop. Welkom in The future of shopping, het nieuwe boek van Jorg Snoeck en Pauline Neerman van nieuwssite RetailDetail.
preview
The future of shopping - Waar iedereen retailer is
Pauline Neerman 6 december 2017 Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon in godsnaam en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? Vragen die worden gesteld in The future of shopping. Een preview.

Over Jorg Snoeck

Jorg Snoeck is oprichter van RetailDetail, het leidende communicatie- en netwerkplatform voor retail- en FMCG-professionals in de Benelux, en bezieler van het kenniscentrum Home of Retail, waar je het winkelen van de toekomst zelf kunt beleven.

Andere boeken door Jorg Snoeck

Over Pauline Neerman

Pauline Neerman is hoofdredacteur bij RetailDetail. Samen met Jorg Snoeck heeft ze als missie het gemeenschappelijk brein in de tumultueuze retailsector te vergroten, zodat meer mensen met liefde voor het vak kunnen (blijven) ondernemen.

Andere boeken door Pauline Neerman

Inhoudsopgave

7 VOORWOORD
9 DANKWOORD

13 THE FUTURE OF SOCIETY: De risicosamenleving
14 Wanneer retail voorbijgestreefd is
18 Wanneer de Aarde te klein wordt
23 Wanneer schaarste politiek wordt
31 THE FUTURE OF THE CONSUMER:
De mens en zijn schaduw
31 Tweede Demografische Transitie
41 Van generatie op generatie
48 Elke mens zijn digitale schaduw
56 Personalisatie gaat fysiek
61 De surveillancemaatschappij

65 THE FUTURE OF TECHNOLOGY: De race om data
65 Overschaduwd door de reuzen
73 Data geeft vleugels
81 Algoritmes beslissen beter
84 Slimme technologie kun je bouwen
91 Het staat vast in de blockchain
99 Wanneer realiteiten zich mengen

111 THE FUTURE OF THE STORE: Een plek voor verbinding
111 Dingen die Amazon niet kan
113 Volg de impuls: onmiddellijke consumptie
116 De winkel als kerk voor je merk
133 Het inline ecosysteem
138 Wat te doen met winkelstraten?
149 The Future of Work
155 THE FUTURE OF THE SUPERMARKET: Wanneer food ‘platformiseert’
156 Wie knabbelt daar aan mijn huisje?
163 Het gevecht om maagaandeel verplaatst zich
165 De supermarkt van de toekomst
174 Dreigende schaarste noopt tot voedseltransitie
182 De toekomst van de supermarkt

185 THE FUTURE OF RETAIL: Back to front
185 Het Chinese model
196 The Future of Supply Chain
208 The Future of Marketing

221 RE-TAIL RE-SET: Naar nieuwe systemen
222 Met speedboten op toekomstverkenning
227 Coöpetition: vijanden worden vrienden
231 Revolutie van onderop
234 Van retail naar ecosystemen
245 Van consumptie naar levensonderhoud
250 Van producent naar consument
253 Ieder zijn pakket

255 EPILOOG: Zeven kernstrategieën
267 RE-TAIL RE-MADE, RE-CAP
269 BIBLIOGRAFIE

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The future of shopping