Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Pitch!

Van elevator tot aanbesteding

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789089652553
10
Voormalig top 10Totaal 2 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Met de perfecte pitch liggen opdrachten binnen handbereik! Het helpt je om jezelf in de schijnwerpers te zetten. Om een onuitwisbare indruk op opdrachtgevers te maken. Om concurrenten glansrijk achter je te laten. Zelfs als je weinig tijd of ruimte krijgt om je verhaal te vertellen, of als je mensen nog niet eerder hebt ontmoet.

In dit boek laten pitchexperts Rick Willemsen en Alette den Exter zien hoe je jezelf slim 'verkoopt'. Of het nu gaat om korte of lange presentaties, mondeling of op papier. Van elevator tot aanbesteding. 'Pitch!' leidt je in vijf stappen naar een presentatie die op alle punten aan de pitchformule voldoet. Hoe trek je de aandacht van je publiek? Met welke woorden creëer je échte impact? Hoe maak je een pitch tot jouw verhaal? In dit boek vind je alle antwoorden.

'Pitch!' is een boek vol do’s en don’ts en gouden tips. Met praktische voorbeelden en (soms hilarische) filmpjes. Een boek dat je helpt om écht onderscheidend te zijn, en zo je opdrachten veilig te stellen!

Specificaties

ISBN13:9789089652553
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:25-11-2014
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (4)

recensie
Pitch!
Hanneke Tinor-Centi | 27 november 2015
Wanneer je regelmatig presentaties geeft of gaat geven en je jouw ‘pitch-skills’ wilt verbeteren, dan is ‘Pitch’ echt iets voor jou. Met een uitgebalanceerde en aansprekende pitch haal je namelijk opdrachten binnen! Je zet je zelf (of jouw organisatie) in de schijnwerpers en maakt een onuitwisbare indruk op (aspirant)opdrachtgevers. Ook wanneer je weinig tijd of ruimte krijgt om je verhaal te vertellen, kun je glansrijk pitchen.
Lees verder
recensie
Pitch!
Stella Verkroost | 28 oktober 2015
Kort en bondig iets vertellen over jezelf, je product of dienst tijdens een sollicitatie een salespresentatie of in een offertetraject. Voor veel mensen is pitchen een moment van klotsende oksels en veel uhhhs en stiltes. Toch krijg je er vroeg of laat mee te maken. En dan kun je maar beter zorgen dat wat je zegt de ander overtuigd en dat jij je er gemakkelijk bij voelt. In PITCH! leggen Alette den Exter en Rick Willemsen je uit hoe jij komt tot de perfecte pitch voor elke gelegenheid.
Lees verder
recensie
In Focus: Pitch
Justin van Lopik | 19 juni 2015
In Pitch laten pitchexperts Rick Willemsen en Alette den Exter zien hoe je jezelf slim 'verkoopt'. Of het nu gaat om korte of lange presentaties, mondeling of op papier. Van elevator tot aanbesteding. Drie lezers beoordeelden het boek.
Lees verder
recensie
Pitch!
Lisa Niehoff | 27 januari 2015
Bij het woord ‘pitch’ denk ik vooral aan presenteren, maar dat is natuurlijk onzin. Pitchen gaat veel verder. Eigenlijk pitchen we de hele dag. Laatst vroeg iemand aan mij: wie ben jij eigenlijk? Het daaropvolgende verhaal is gewoon een pitch, of je die vraag nu beantwoordt in een volle zaal met potentiële opdrachtgevers, of in de kroeg met nieuwe kennissen. De tekst op mijn website is ook een pitch. Mijn LinkedInprofiel is een pitch. Het is zo gek nog niet om je in het pitchen te verdiepen. In ‘Pitch!’ van Alette den Exter en Rick Willemsen staat dit onderwerp centraal en hoewel er vele soorten pitches zijn, is de informatie in dit boek relevant voor alle vormen die een pitch kan hebben.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
8 stemmen
8
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Staan en gaan
Bertrand Weegenaar 25 februari 2015 Mensen beoordelen elkaar in een paar seconden. Betrouwbaarheid en vertrouwen, ze worden in een paar tellen geschonken of niet. Dagelijks maken we momenten mee dat het belangrijk is dat we er staan. Bij presentaties, vergaderingen, sollicitaties, of gesprekken met nieuwe klanten. Allemaal kansen voor de sales tijgers. Voor de meesten van ons zijn dit echter gruwelijke momenten.

Over Alette den Exter

Alette den Exter is communicatietrainer en tekstexpert. Zij traint professionals de optimale vertaalslag naar lezersgerichte teksten te maken.

Andere boeken door Alette den Exter

Over Rick Willemsen

Rick Willemsen (1965) is bijna 25 jaar team- en leiderschapscoach, trainer, facilitator en schrijver. Het trainersvak leert hij bij (Boertien) Vergouwen Overduin, waar hij ook een aantal jaar partner is. Zijn motto is ‘Leren verrijkt organisaties!’ en hij heeft sinds 2016 zijn eigen bedrijf Yelllow, label for learning & leadership (www.yelllow.nl). Hij richt zich vooral op persoonlijk leiderschap en teamontwikkeling. Met zijn boek over authentiek leiderschap Echte leiders in echte organisaties (in 2011 genomineerd voor Managementboek van het Jaar) en zijn boek PITCH! (2014) inspireert hij mensen bij het vinden van hun eigen koers en authenticiteit.   In de periode 2016-2020 specialiseert hij zich verder in familie- en organisatie-opstellingen bij Phoenix Opleidingen en het Bert Hellinger Instituut. Aan de hand van het levens- of organisatieverhaal leert hij zijn deelnemers patronen en thema’s op een effectieve manier te duiden en deze bespreekbaar te maken. Met een systemische blik, een opstelling en het kiezen van waarden, met altijd als doel je bewust te maken van je persoonlijk leiderschap of lidmaatschap van een groep. Publieke waarden: Vrijheid, Gezondheid en Geluk Professionele waarden: Creativiteit, Professionaliteit en Ondernemend Persoonlijke waarden: Liefde, Authenticiteit en Ambitie

Andere boeken door Rick Willemsen

Inhoudsopgave

Voorwoord
Pitchen: Een vak apart

De eerste stap:
1. Begin met het denkwerk
1.1 Breng je publiek in kaart
1.2 Vertaal het probleem naar een concrete oplossing en resultaat (POR)
1.3 Verzamel jouw unique telling points

De tweede stap:
2. Schrijf je pitch uit
2.1 Maak een bouwplan
2.2 Pas de doorschrijftechniek toe
2.3 Schrijven is inkorten en tot de kern schrappen
2.4 Gebruik heldere taal
2.5 Tips voor je LinkedIn-pitch

De derde stap:
3. Creëer meer impact
3.1 De knallende opening
3.2 Zorg voor chemie
3.3 Combineer pathos, ethos en logos
3.4 Spelen met beeld
3.5 PowerPoint, Prezi of Pecha Kucha?
3.6 Betrek je publiek bij je pitch

De vierde stap:
4. Organiseer je generalerepetitieteam
4.1 Verdeel de rollen
4.2 Kies een regisseur
4.3 Gebruik het PITCH!-scoreformulier
4.4 Feedback geven en ontvangen

De vijfde stap:
5. Maak een verpletterende indruk
5.1 Tref je laatste voorbereidingen
5.2 Bedwing je zenuwen
5.3 Maak een stevige eerste indruk
5.4 Houd de regie, maar wees flexibel

Extra:
6. De aanbestedingspitch
6.1 Waarom een aanbesteding?
6.2 De Aanbestedingswet
6.3 Wel of niet meedoen?
6.4 In vijf stappen naar een efficiënte aanbestedingspitch

Tot slot
Geraadpleegde bronnen
Dankwoord
Auteurspitches

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Pitch!