OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2250893

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    38 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    30 mei 2018
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    De meeste Nederlandse sprekers op een podium, dat gaat zelden goed. Ze voelen zich er niet thuis en weten de aandacht van hun gehoor niet vast te houden. De meeste presentaties zijn pragmatisch, houterig en vooral slaapverwekkend saai. Aldus Theo Hendriks in The Wow Starts Now.
    recensie
    Strategisch management
    29 juni 2015
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Het begrip ‘strategie’ is verworden tot een buzzword, een containerbegrip. Volgens menigeen is het begrip strategie het synoniem van macht. Misschien zijn managers daarom wel zo dol op boeken als The Art of War van de Chinese legerleider Sun Tzu.
    recensie
    Algemeen management
    18 februari 2015
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    In zijn nieuwe boek Dit kan niet waar zijn, toont Joris Luyendijk de wereld van de City, maar dan van binnenuit. De meeste spelers zijn net als hij. Worden ze inderdaad gedreven door een tomeloze hebzucht? Nee, dat geldt alleen voor de elite van zakenbankiers. Het gros is vooral bang, conformistisch en de speelbal van vuige machtspolitiek.
    recensie
    Personeelsmanagement
    9 september 2014
    Paul Groothengel
    6-8 minuten leestijd
    Jarenlang werkt topambtenaar Arthur Gotlieb met veel plezier bij de Nederlandse Zorgautoriteit. Maar vanaf 2010 wordt hij tegengewerkt en buitengesloten. Zijn beoordelingen zijn opeens onvoldoende, waarna hij een uitgebreid bezwaarschrift indient. Vlak voor een afspraak hierover met de hoogste NZa-baas, begin dit jaar, pleegt Gotlieb zelfmoord. Zijn broer bezorgt het bezwaarschrift bij de NRC die er meerdere malen over publiceert. De NZa-top is inmiddels opgestapt, begin september verscheen het boek Operatie werk Arthur de deur uit (‘Dagboek van een ongewenste werknemer’).
    recensie
    Algemeen management
    14 juli 2014
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Risicomanagement krijgt binnen organisaties steeds meer gewicht. Maar helpt het? Nou nee, als je kijkt naar het snelgroeiende rijtje Vestia, Imtech, woningcorporaties, wegkijkende accountants, graaiende bestuurders, enzovoort. Wat te doen? Alleen maar inzetten op meer regels en scherper toezicht gaat zeker niet helpen, zeggen de adviseurs Thinka Bor-Reijinga en Gert van der Kolk in Alert op risico.
    recensie
    Verandermanagement
    12 mei 2014
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Met zijn boek Vandaag doen wat morgen nodig is beoogt consultant Rob Fijlstra het verouderde denken over organiseren en leidinggeven rigoureus op te schudden. En daar slaagt hij heel behoorlijk in.
    recensie
    Algemeen management
    6 mei 2014
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Bazen zijn niet meer van deze tijd. Ze hebben te veel macht. De meeste bedrijven hebben het moeilijk, juist omdát ze zo traditioneel zijn georganiseerd. En dus adviseert Lars Kolind, zeg maar de Deense Ricardo Semler, in zijn boek Unboss: weg met de bazen, richt afdelingen heel anders in, en geef medewerkers de vrije hand.
    recensie
    Communicatie en media
    8 januari 2014
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Het gros van zowel managers als medewerkers houdt hun mond stijf dicht over alles wat hun organisatie aangaat. Kritiek wordt hooguit stiekem gedeeld bij de koffieautomaat. Mark Blok beschrijft in Kop dicht, mond open hoe je die desastreuze stilte effectief kunt doorbreken.
    recensie
    Algemeen management
    17 december 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Na zijn bestseller De dirty tricks van het onderhandelen komt onderhandelingsexpert George van Houtem met een tweede boek over onderhandelen, Onderhandelen als het heet wordt. Waar de meeste boeken uitgaan van rationeel handelende onderhandelaars, geeft Van Houtem in dit boek munitie aan onderhandelaars die te maken krijgen met boze, schreeuwende, huilende of liegende onderhandelaars.
    recensie
    Marketing
    19 november 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Het is crisis, dus lopen winkeliers en andere aanbieders zich inmiddels de benen uit hun lijf voor de klant. Toch? Niets is minder waar, verzucht marketingadviseur Paul Moers in zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud. Veel personeel ziet de klant alleen als een lastpost waar ze liever niet te veel energie in steken.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 november 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Zorg dat je de juiste connectie krijgt en houdt met klanten. Werk daartoe in kleine teams die snel en wendbaar opereren met en tussen klanten. Dat is het motto van de Amerikaanse consultant Dave Gray in zijn boek De Connected Company.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 oktober 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Zorg dat je de juiste connectie krijgt en houdt met klanten. Werk daartoe in kleine teams die snel en wendbaar opereren met en tussen klanten. Dat is het motto van de Amerikaanse consultant Dave Gray in zijn boek The connected company; 16 oktober verschijnt de Nederlandse vertaling.
    recensie
    Verandermanagement
    18 september 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Je zou er een aardig kwartetspel van kunnen maken. Mag ik van jou van de serie ‘business model fixeerders’ het geïmplodeerde Kodak? En heb jij voor mij dan IKEA, uit de serie ‘business model verfijners’? Doe mij dan van de ‘business model innoveerders’ DSM. De wijze waarop deze en andere bedrijven hun businessmodellen al dan niet aanpasten, komt uitgebreid aan bod in Re-inventing business (‘hoe bedrijven hun businessmodel innoveren’).
    recensie
    Marketing
    27 maart 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Joris Merks geeft in Schizofrene marketing feilloos aan waarom en hoe de online en offline wereld beter kunnen samenwerken. Hoe ze dezelfde taal kunnen spreken en wat ze van elkaar kunnen leren. Communicatiewetenschapper Merks werkte eerder als media-analist, reclamestrateeg en marktonderzoeker, zodat hij ook nog eens de onderlinge verbanden tussen deze disciplines weet te leggen.
    recensie
    Marketing
    26 maart 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Over twee jaar heeft vrijwel iedere Nederlander een smartphone. Met de recente uitrol van 4G kan de Nederlandse consument opeens veel meer met zijn tablet en smartphone, zoals beeldbellen, live videostreams bekijken, en razendsnel foto’s en filmpjes delen met vrienden. Voor iedere marketeer die weet dat hij hier wat mee moet, maar geen idee heeft waar hij moet beginnen, schreef internetondernemer en docent Patrick Petersen het Handboek Mobile Marketing, met als ondertitel ‘Mobile Marketing effectief inzetten’.
    recensie
    Marketing
    8 februari 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Social media een hype? Vrijwel niemand durft die stelling nog aan. En terecht, want social media zijn niet meer weg te denken, constateert Sjef Kerkhofs, auteur van Social Media Marketing.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2012
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Of het nou gaat om een nieuwbouwproject, het invoeren van Europese regels of de aanleg van een nieuwe metrolijn, er zijn altijd mensen en partijen bij betrokken met uiteenlopende belangen. De vraag is dan: hoe proberen zij hun invloed uit te oefenen? Door tijdig te analyseren wat de belangen en machtsposities van al die mensen en partijen zijn, bereik je eerder breed gedragen oplossingen. Dat stellen Leon Hermans en Telli van der Lei, beide universitair docent aan de TU Delft. in hun boek Actorenanalyses.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Kies de juiste mensen om je heen. Maak fouten. Gebruik humor om spanningen weg te nemen. Dat zijn een paar van de praktische adviezen die projectmanager Ellen Budde geeft aan managers. Ze is gespecialiseerd in verandertrajecten en schreef Alle kikkers in de kruiwagen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    18 april 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Acquisitie, het is voor menigeen een regelrechte ramp. Langsgaan bij een prospect kost je zo een paar uur, bellen is efficiënter maar weinig effectief. Een goed alternatief is Telefacing, acquireren via telefoon en online beeld. De verkoopcoaches Joost Zonneveld en Ron van der Maarel schreven hierover het boek Telefacing.
    recensie
    Marketing
    12 april 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Converseer met je klanten. Breng ze in de boardroom en gebruik hun feedback. Groei uit tot Conversation Company. Dat is het advies van marktonderzoeker en wetenschapper Steven Van Belleghem, in zijn boek De Conversation Company. Centraal daarin staat hoe je je medewerkers met klanten kunt verbinden en hoe sociale media daarbij kunnen helpen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden