Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Verleuken kan iedereen - 'De moeite waard'

Even een waarschuwing vooraf. Deze recensie is misschien niet 100% objectief. Ik ben namelijk al jaren fan van het werk van mijn vriend en collega-auteur en -spreker Feike Cats en zijn visie op klantgerichtheid.

Jos Burgers | 9 november 2017 | 1-2 minuten leestijd

Ook zijn eerdere boeken over wat hij noemt Klanthousiasme, zijn meer dan de moeite van het lezen waard. Dat geldt zeker ook voor dit boek Verleuken kan iedereen.

Het is een lekker leesbaar praktijkboek voor iedereen die het woord Klant met een hoofdletter K schrijft. Zoals Feike dat doet in al zijn boeken. Je leest het boek met een glimlach. Er zijn maar weinig boeken die je in één adem uitleest, maar dit is er zo een. Het is geschreven voor wie nog beter wil worden in klantgerichtheid en bevat veel praktische tips en eyeopeners.

De invalshoek van waaruit het boek geschreven is, is tegelijkertijd origineel en interessant. De auteur stelt dat veel verbeterplannen binnen organisaties er niet voor zorgen dat het leuker wordt voor je klant. Maar maak je het leuker, dan is dat vrijwel altijd ook een verbetering.

Het is jammer dat de foto’s met illustraties van prachtige praktijkvoorbeelden door de matige drukwerkkwaliteit niet altijd even goed tot z’n recht komen. Maar dat wordt meer dan gecompenseerd door de superleuke video’s, die je onder het motto ‘Leuk in beeld’ met een QR-code heel eenvoudig op je mobieltje kunt bekijken.

De eindconclusie die ik voor mezelf trok na het lezen van Verleuken kan iedereen was: als je toch elke dag gaat werken, kun je het maar beter meteen ook leuk maken voor je klant en je collega’s. Dan wordt het vanzelf ook leuk voor jezelf. Het boek is dus een aanrader voor wie leuker werk zoekt. En wie is daar niet naar op zoek?

Deze recensie is geschreven door Jos Burgers. Burgers is een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Kijk ook eens naar de online training met Jos Burgers.

Over Jos Burgers
Jos Burgers RM (1951) is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met ongeveer tweehonderd presentaties per jaar is Jos Burgers een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden