
Lees verder
Dr. Rik Riezebos (1960) is algemeen directeur van EURIB/European Institute for Brand management en managing consultant van Brand Capital.
Meer over de auteursIn onze multimediale samenleving, waar de social media nogal eens de boventoon voeren, is beeldvorming steeds belangrijker. Of het nu gaat om een product, dienst of de organisatie als geheel, het is cruciaal dat je als bedrijf proactief sturing geeft aan die beeldvorming. Positioneren is daartoe de marketingtechniek bij uitstek. Dit boek deelt bewezen methoden en de laatste inzichten waarmee je als (toekomstige) manager op een kritische en constructieve wijze met je merk aan de slag kunt.
Deze methode is een stapsgewijze en beproefde aanpak voor het toepassen van positioneren als marketingtechniek. Positioneren is geschreven vanuit het perspectief van de manager, waardoor de student de opgedane kennis direct in de praktijk kan brengen. De methode focust op de inside-out route van positioneren en op categorisatie in plaats van differentiatie en gaat uit van het idee dat een positionering niet zozeer door communicatie maar veel eerder door manifestatie tot leven moet komen.
Nieuw
Deze vijfde herziene druk is volledig geüpdatet en bevat nieuwe, geactualiseerde voorbeelden en cases en beschrijft de laatste inzichten over brand building.
Inclusief website met o.a. het online boek
Op de bijbehorende website vinden studenten naast het online boek ook oefenopgaven en achtergrondinformatie.
Kenmerken
Het praktische stappenplan is een beproefde methode die in de afgelopen jaren al door veel organisaties is omarmd. Het voert je in vijf gestructureerde, praktische stappen naar een scherpe positionering.
Doelgroep
Dit boek is in de eerste plaats bedoeld voor studenten CE, communicatie en creative business/media maar is even interessant voor managers, marketeers en communicatieprofessionals.
positioneren merkenbeleid branding inside-out positionering merkarchitectuur marketing categorisatie manifestatie merkidentiteit merkwaarden doelgroepanalyse breinmanagement concurrentieanalyse merkenportfolio merkstrategie organisatie-identiteit merkbelofte merkimago merkassociaties laddering betekenisstructuuranalyse merknaamstrategie visie & missie kerncompetenties communicatie bedrijfsoriëntatie organisatiecultuur brand positioning sheet merkgerichtheid subbranding positioneringsgrondslagen merkvisualisatie brand key-model betekenisladders archetypen merkpersoonlijkheid meaningless distinctiveness merkvoorkeur merkhistorie marktverkenning
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books