Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Marketingcommunicatie in 14 stappen
Marketingcommunicatie in 14 stappen
Marketingcommunicatie in 14 stappen
Guy van Liemt

Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketing professional. Guy heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt.

Meer over de auteurs
Guy van Liemt, Gert Koot

Marketingcommunicatie in 14 stappen

Paperback Nederlands 2021 9789001752224
8 beoordelingen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1419Hoogste positie: 103
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen
82,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

- Heldere weergave van relatie tussen marketing- en marketingcommunicatiestrategie;
- behandelt nieuwste inzichten en modellen;
- geïntegreerde benadering van on- en offline.

Marketingcommunicatie in 14 stappen maakt glashelder welke stappen nodig zijn om succes te boeken in de hedendaagse marketingcommunicatie. Daarbij komen alle essentiële onderwerpen binnen marketingcommunicatie aan bod, aan de hand van de structuur van een strategisch plan. Een uitstekende voorbereiding op de beroepspraktijk!

Marketingcommunicatie in 14 stappen behandelt de nieuwste inzichten en modellen van het totale vakgebied. Uniek is de plaatsing van de online marketingcommunicatie in de structuur van de gehele marketingcommunicatiestrategie. Het boek laat zien dat de online tools méér zijn dan een middel en samen met de offline instrumenten een plaats verdienen in het Owned, Paid & Earned Media model. Daarnaast is er volop aandacht voor merkidentiteit, positionering, creativiteit en toepassing van het marketingcommunicatievraagstuk en consumer insights.

Deze vernieuwde, tweede editie van Marketingcommunicatie in 14 stappen is aangepast op basis van feedback van lezers en actuele ontwikkelingen en inzichten. Er zijn veel mooie nieuwe of geactualiseerde voorbeelden van visies, missies, waarden, merkessenties (positioneringen) en merkbeloftes in deze nieuwe editie verwerkt. Een greep uit de aanpassingen:
- Actuele gebruiks- en bereikcijfers en recente onderzoeken en rapporten vormen de basis.
- Alle marketingcommunicatiemiddelen zijn geactualiseerd, waardoor er ook aandacht is voor nieuwe middelen zoals TikTok.
- Veel aandacht voor het toenemende belang van online fenomenen als podcasts, vloggers, influencer marketingcommunicatie, video-on-demanddiensten en voice technologie zoals smart speakers.
- Aan bod komt o.a. het verband tussen de Golden Circle (van Simon Sinek) en de brand Identity Guide (het BIG-model).

Het See, Think, Do, Care-model dat onder meer door Google wordt gebruikt, is toegevoegd.
Marketingcommunicatie in 14 stappen is zeer geschikt voor hbo-opleidingen in de richtingen als marketing, communicatie, creative business en bedrijfskunde. Vanaf propedeuse. Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsvragen en verdiepingsstof. Voor docenten staan er cases, collegesheets, figuren en tabellen uit het boek.

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Specificaties

ISBN13:9789001752224
Trefwoorden:communicatie, marketingcommunicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:704
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:21-7-2021
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

Marketingcommunicatie in 14 stappen - Een heldere en speelse methode
Aukje Adams | 2 mei 2019
Kan communicatie zonder menselijke interactie? In het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen reiken de auteurs een heldere en speelse methode aan om meer grip op de snel veranderende marketingcommunicatie te krijgen.
Lees verder
Marketingcommunicatie in 14 stappen - 'Up to date en overzichtelijk'
Barbara van Stijn | 17 april 2018
Indrukwekkend boekwerk van meer dan 700 pagina’s. Knap werk van de auteurs Van Liemt & Koot die in een periode van zes jaar een (bijna) volledig handboek voor de professional (to be) gerealiseerd hebben.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
8 stemmen
6
1
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Guy van Liemt

Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketing professional. Guy heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt. Sinds eind 2007 is hij werkzaam als strategisch marketing, marketingcommunicatie en branding adviseur. Hij is o.a. director, EHERO, Erasmus Happiness Economics Research Organization zie http://www.eur.nl/ehero

Andere boeken door Guy van Liemt

Bekijk alle boeken

Over Gert Koot

Gert Koot is eigenaar van het adviesbureau Branded Entertainment, spreker, docent en adviseur. Hij heeft een buitengewone passie voor marketingcommunicatie, merken en media. Zie ook: www.branded-entertainment.nl

Andere boeken door Gert Koot

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Woord vooraf 3
Ten geleide 13

1 Context 29
1.1 Definitie en plaats van de organisatie 30
1.2 Definitie en plaats van marketing 54
1.3 Definitie en plaats van marketingcommunicatie 69
1.4 Aanvullend begrippenkader 72
1.5 Context als de eerste stap van het strategisch marketingcommunicatiemodel in 14 stappen 83
Samenvatting 85

2 Marketinganalyse 89
2.1 Verschillende soorten concurrentie 90
2.2 Interne analyse 92
2.3 Externe analyse 103
2.4 SWOT-matrix 107
2.5 Confrontatiematrix 110
2.6 Vaststellen van de strategische issues 112
2.7 Tips 114
Samenvatting 116

3 Marketingdoelstelling en marketingstrategie 119
3.1 Formuleren van de marketingdoelstelling 120
3.2 Formuleren van de marketingstrategie 126
3.3 Belang voor marketingcommunicatie 145
3.4 Accountability van marketing 146
Samenvatting 150

4 Marketingdoelgroepen en behoeften 153
4.1 Plaats van de marketingdoelgroep in het model 154
4.2 Bepalen van de marketingdoelgroep 154
4.3 Variabelen om marketingdoelgroepen te segmenteren 160
4.4 Keuze van segmentatievariabelen om marketingdoelgroepen te segmenteren 170
4.5 Behoeftehiërarchie 173
4.6 BrandnextTM-model 187
4.7 Segmenteren in zakelijke markten (b2b) 205
Samenvatting 206

5 Merkidentiteit en positionering 209
5.1 Inleiding tot de merkidentiteit 210
5.2 Positioneren 225
5.3 Merkidentiteit 229
5.4 De Brand Identity Guide (BIG) als merkidentiteitsmodel 232
5.5 Purposeful Positioning: de uitbreiding met een merkmissie 251
5.6 Merkarchitectuur en merkportfolio 256
5.7 Meervoudige merkidentiteit: Hamburgermodel© 268
Samenvatting 272

6 Marketingcommunicatiedoelgroep 275
6.1 Marketingcommunicatiedoelgroep versus marketingdoelgroep 276
6.2 Mogelijke marketingcommunicatiedoelgroepen 278
6.3 Primaire versus secundaire marketingcommunicatiedoelgroepen 284
6.4 Beschrijving van een marketingcommunicatiedoelgroep op drie niveaus 285
6.5 Hoe om te gaan met het beschrijven van de verschillende kenmerken op de drie niveaus 291
Samenvatting 298

7 Marketingcommunicatiebarrière 301
7.1 Inleiding tot de marketingcommunicatiebarrière 302
7.2 Marketingcommunicatiebarrière in het algemeen gedefinieerd en framing 303
7.3 De eerste twee kenmerken van een marketingcommunicatiebarrière 310
7.4 Praktijkvoorbeelden van marketingcommunicatiebarrières 312
7.5 Het derde kenmerk van een marketingcommunicatiebarrière: het verband met de merkbelofte 318
7.6 Formuleren van een marketingcommunicatiebarrière 319
7.7 De marketingcommunicatiebarrière voor de overige marketingcommunicatiedoelgroepen 333
7.8 Hoe ga je om met een merk waarvan nog geen historie is? 334
7.9 Belang van kiezen 335
7.10 Hoe kom je aan de informatie om een marketingcommunicatiebarrière te formuleren? 336
Samenvatting 340

8 Consumer insights 343
8.1 Inleiding tot de consumer insights 344
8.2 Verschillende soorten consumer insights 352
8.3 Vragen om insights te genereren en het verband met de marketingcommunicatiebarrière 367
8.4 De stappen om tot insights te komen 374
Samenvatting 380

9 Budgetteringsmethode 383
9.1 Inleiding tot de budgetteringsmethode 384
9.2 Omzetpercentagemethode 384
9.3 Sluitpostmethode 385
9.4 Pariteitenmethode 385
9.5 Taakstellende methode 386
9.6 Welke budgetteringsmethode gebruik je? 386
Samenvatting 387

10 Marketingcommunicatiedoelstelling 389
10.1 Inleiding tot de marketingcommunicatiedoelstellingen 390
10.2 Klassieke modellen 391
10.3 Nieuw model om marketingcommunicatiedoelstellingen te bepalen 398
10.4 Bepalen van marketingcommunicatiedoelstellingen in de praktijk 433
Samenvatting 435

11 Marketingcommunicatiestrategie 437
11.1 Inleiding marketingcommunicatiestrategie 438
11.2 De marketingcommunicatiestrategie benaderd vanuit de communicatietheorie 439
11.3 Deel 1 Propositie 446
11.4 Deel 2 Marketingcommunicatievormen 457
11.5 Deel 3 Owned, Paid en Earned reach 488
Samenvatting 502

12 Centraal creatief concept en creatieve uitingen 505
12.1 De zes fasen van het ontwikkelen van winnende creatieve concepten 506
12.2 De voorbereidingsfase en de creatieve briefing 509
12.3 De inspiratie- en de briefingfase van de creatieven 514
12.4 De ontwikkelfase van het creatieve werk 518
12.5 De presentatiefase van het creatieve werk 522
12.6 De beoordelingsfase van creatieve concepten en uitingen 529
12.7 De communicatiefase: de terugkoppeling 555
12.8 De toekomst van het creatieve concept 559
Samenvatting 563

13 Marketingcommunicatiemiddelen 567
13.1 Inleiding marketingcommunicatiemiddelen 568
13.2 Plaats en tijd 570
13.3 Mogelijke marketingcommunicatiedragers op de hoofdlocaties 573
13.4 Marketingcommunicatiemiddelenoverzicht (Owned reach en Paid reach) 589
13.5 Marketingcommunicatiemiddelen bij de marketingcommunicatievormen 595
13.6 Marketingcommunicatiemiddelen in relatie tot Earned reach 645
13.7 Marketingcommunicatiemiddelen-effectiviteitsmodel 651
Samenvatting 662

14 Terugkoppeling en evaluatie 665
14.1 Terugkoppeling 666
14.2 Evaluatie 669
Samenvatting 695

Literatuurlijst 696
Illustratieverantwoording 698
Register 700
Toelichting op de keuze voor het beeld op de omslag 722
Over de auteurs 723
Recensies 725

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Basisboek Sales
    Robin van der Werf
    Basisboek Sales
    € 65,95
  • Gedrag en cultuur in organisaties
    Pieternel Dijkstra
    Gedrag en cultuur in organisaties
    € 61,75
  • PDL Personeel Organisatie Communicatie 2022/2023 Opgavenboek
    Dick in 't Veld
    PDL Personeel Organisatie Communicatie 2022/2023 Opgavenboek
    € 35,00
  • Elektronische vermogenscontrole - 1 Schakelaars en convertoren
    Jean Pollefliet
    Elektronische vermogenscontrole - 1 Schakelaars en convertoren
    € 34,99
  • MBA kostencalculatie Opgavenboek
    Maud Faber
    MBA kostencalculatie Opgavenboek
    € 32,00
  • Systeemgericht werken in sociale beroepen
    Sandra van Mameren-Broers
    Systeemgericht werken in sociale beroepen
    € 49,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingcommunicatie in 14 stappen

        Marketingcommunicatie in 14 stappen
        Guy van Liemt , Gert Koot
        /