Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Marketingcommunicatie in 14 stappen

Paperback Nederlands 2021 9789001752224
Verkooppositie 545
Nog niet verschenen, verwacht op 01‑07‑2021
76,95

Samenvatting

- Heldere weergave van relatie tussen marketing- en marketingcommunicatiestrategie;
- behandelt nieuwste inzichten en modellen;
- geïntegreerde benadering van on- en offline.

Marketingcommunicatie in 14 stappen maakt glashelder welke stappen nodig zijn om succes te boeken in de hedendaagse marketingcommunicatie. Daarbij komen alle essentiële onderwerpen binnen marketingcommunicatie aan bod, aan de hand van de structuur van een strategisch plan. Een uitstekende voorbereiding op de beroepspraktijk!

Marketingcommunicatie in 14 stappen behandelt de nieuwste inzichten en modellen van het totale vakgebied. Uniek is de plaatsing van de online marketingcommunicatie in de structuur van de gehele marketingcommunicatiestrategie. Het boek laat zien dat de online tools méér zijn dan een middel en samen met de offline instrumenten een plaats verdienen in het Owned, Paid & Earned Media model. Daarnaast is er volop aandacht voor merkidentiteit, positionering, creativiteit en toepassing van het marketingcommunicatievraagstuk en consumer insights.

Deze vernieuwde, tweede editie van Marketingcommunicatie in 14 stappen is aangepast op basis van feedback van lezers en actuele ontwikkelingen en inzichten. Er zijn veel mooie nieuwe of geactualiseerde voorbeelden van visies, missies, waarden, merkessenties (positioneringen) en merkbeloftes in deze nieuwe editie verwerkt. Een greep uit de aanpassingen:
- Actuele gebruiks- en bereikcijfers en recente onderzoeken en rapporten vormen de basis.
- Alle marketingcommunicatiemiddelen zijn geactualiseerd, waardoor er ook aandacht is voor nieuwe middelen zoals TikTok.
- Veel aandacht voor het toenemende belang van online fenomenen als podcasts, vloggers, influencer marketingcommunicatie, video-on-demanddiensten en voice technologie zoals smart speakers.
- Aan bod komt o.a. het verband tussen de Golden Circle (van Simon Sinek) en de brand Identity Guide (het BIG-model).

Het See, Think, Do, Care-model dat onder meer door Google wordt gebruikt, is toegevoegd.
Marketingcommunicatie in 14 stappen is zeer geschikt voor hbo-opleidingen in de richtingen als marketing, communicatie, creative business en bedrijfskunde. Vanaf propedeuse. Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsvragen en verdiepingsstof. Voor docenten staan er cases, collegesheets, figuren en tabellen uit het boek.

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Specificaties

ISBN13:9789001752224
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:704
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:1-7-2021
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Marketingcommunicatie in 14 stappen - Een heldere en speelse methode
Aukje Adams | 2 mei 2019
Kan communicatie zonder menselijke interactie? In het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen reiken de auteurs een heldere en speelse methode aan om meer grip op de snel veranderende marketingcommunicatie te krijgen. In 14 stappen werken Gy van Liemt en Gert Koot een compleet systeem uit met nieuwe voorbeelden en begrippen.Lees verder
Marketingcommunicatie in 14 stappen - 'Up to date en overzichtelijk'
Barbara van Stijn | 17 april 2018
Indrukwekkend boekwerk van meer dan 700 pagina’s. Knap werk van de auteurs Van Liemt & Koot die in een periode van zes jaar een (bijna) volledig handboek voor de professional (to be) gerealiseerd hebben. De hoofdstukken in Marketingcommunicatie in 14 stappen lopen synchroon met de veertien stappen van het strategische marketingcommunicatieplan waarvan de eerste vier stappen marketingstappen zijn.Lees verder

Interviews en artikelen (3)

prijzen
PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 voor Doet marketing ertoe?
Justin van Lopik 29 november 2018 Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt.
nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2018
Karin de Zwaan 18 oktober 2018 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2018 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren.
nieuws
Ambitieus nieuw handboek voor marketingcommunicatie
Hans van der Klis 11 januari 2018 De boekpresentatie moest en zou in Carré plaatsvinden, dat was zo ongeveer de belangrijkste eis bij het zoeken van een uitgever. En dus werd het Carré. Het is tekenend voor de ambities van Guy van Liemt en Gert Koot met hun nieuwe handboek Marketingcommunicatie in 14 stappen, onlangs verschenen bij Noordhoff.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Guy van Liemt

Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketing professional. Guy heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt. Sinds eind 2007 is hij werkzaam als strategisch marketing, marketingcommunicatie en branding adviseur. Hij is o.a. director, EHERO, Erasmus Happiness Economics Research Organization zie http://www.eur.nl/ehero

Andere boeken door Guy van Liemt

Over Gert Koot

Gert Koot is eigenaar van het adviesbureau Branded Entertainment, spreker, docent en adviseur. Hij heeft een buitengewone passie voor marketingcommunicatie, merken en media. Zie ook: www.branded-entertainment.nl

Andere boeken door Gert Koot

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingcommunicatie in 14 stappen