Ir. Guido H.J.M. Frohlichs RC heeft Technische Bedrijfskunde gestudeerd aan de Technische Universiteit Eindhoven (TUE) met als afstudeerrichting Informatie & Technologie.
Meer over de auteursSales control
Beheersing van het Market-to-Cashproces en de verkooporganisatie
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789013081312Samenvatting
Wat is het doel van een organisatie? Het leveren van werk, zoveel mogelijk produceren, zo goedkoop mogelijk inkopen, het leveren van topkwaliteit, efficiënter werken, continu innoveren, het verhogen van de omzet, het vergroten van het marktaandeel? Nee, dit zijn allemaal subdoelstellingen. Het primaire doel van iedere organisatie is het verdienen van geld, waardoor waarde aan de organisatie wordt toegevoegd. Een organisatie kan pas geld verdienen als ze iets verkoopt. Het proces van verkopen begint bij de aanwezigheid van een markt en eindigt nadat het geld op de bankrekening staat. Dit proces wordt het Market-to-Cashproces genoemd. Het is een van de belangrijkste processen in een organisatie.
Door dit proces te doorlopen wordt immers geld verdiend! Het proces bestaat uit drie deelprocessen, namelijk het:
-Markt-to-Salesproces met activiteiten als marktverkenning, markt-, productontwikkeling en marketing;
-Sales-to-Orderproces met activiteiten als het benaderen van potentiële klanten en het uitbrengen offertes;
-Order-to-Cashproces met activiteiten als kredietwaardigheid van een klant bepalen, order intake, facturering en het innen van geld.
Iets verkopen gebeurt door een verkooporganisatie of door de verkoopafdeling van een organisatie. Sales control is het vakgebied dat zich bezighoudt met het beheersen van het Market-to-Cashproces en de verkooporganisatie.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Dit boek in vogelvlucht
3. Het belang van het Market-to-Cashproces
4. Het Market-to-Cashproces
5. De verkooporganisatie
6. Het strategische raamwerk
7. De sales controller
8. De beheersing van het Market-to-Cashproces
9. De beheersing van de verkooporganisatie
10. Managementinformatie
11. Regelgeving en het Market-to-Cashproces
Literatuur
Glossarium
Over de auteurs
Over de serie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan