Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Algemeen management Weten hoe het werk werkt
Weten hoe het werk werkt
Weten hoe het werk werkt
Mirjam Coret Mirjam Coret (1957) studeerde orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam en rondde haar studie in 1982 af. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Mirjam Coret, Chrétien Felser, Anneke Schreel, Michiel Grünwald e.a.

Weten hoe het werk werkt

De Vanguard Methode voor managers

Paperback Nederlands 2014 9789013123753
6 beoordelingen
Verkooppositie 1514530 dagen in de top 100
Paperback | NL € 37,95 E-book | NL € 24,00
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
37,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Dit boek gaat over de vragen waar (top)managers en bestuurders in dienstverlenende organisaties voor staan. Het gaat over oplossingen die niets oplossen, maar toch steeds opnieuw gebruikt worden en het dominante managementdenken dat daar achter zit.

'Weten hoe het werk werkt' laat zien dat een fundamentele verandering van een (dienstverlenende) organisatie mogelijk is. Het start met te leren kijken naar de eigen organisatie vanuit het perspectief van de klant. Door zelf het werk in te gaan, en op een systematische wijze te onderzoeken hoe het werk werkt en vooral waarom het werk is zoals het is, kunnen de onderliggende patronen en oorzaken van het presteren van de organisatie helder gemaakt worden.

Deze aanpak vraagt een heel andere manier van denken over werk en het organiseren van werk. Dit boek illustreert met talloze voorbeelden waar je uit kunt komen wanneer je juist als topmanager of bestuurder je eigen denken durft uit te dagen.

Mirjam Coret laat zien dat veel kennis verborgen zit in het werk en dat managers alleen door het werk in te gaan kunnen leren hoe ze hun organisatie en de dienstverlening beter kunnen inrichten om klanten te geven waar ze behoefte aan hebben, en bovendien tegen veel lagere kosten.

Specificaties

ISBN13:9789013123753
Trefwoorden:organisatieverandering, systeemdenken, dienstverlening
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:233
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:29-4-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
5
0
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Mirjam Coret

Mirjam Coret (1957) studeerde orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam en rondde haar studie in 1982 af. Ze startte met werken bij het Mobiel Crisisteam in Amsterdam. Daarna was ze enkele jaren werkzaam bij een stichting voor kleinschalige hulpverlening aan jongeren (SKHJ, voorheen Browndale), als staflid van een therapeutisch gezinshuis en als coördinator van drie therapeutische gezinshuizen. In 1986 maakte zij de overstap naar de ICT en ze werkte tot 1992 in verscheidene IT-functies bij de Postbank, Maatschappij voor Informatica Diensten en Information Logistic Group. Vanaf 1995 werkte zij als freelance-communicatietrainer in opdracht van Broers & Partners bij uiteenlopende organisaties o.a. De Nederlandse Bank, ING, Kamer van Koophandel, Dierenbescherming, Zurel). Die werkzaamheden gingen allengs over in organisatieadvieswerk bij onder andere ziekenhuizen, apotheken en kinderdagverblijven. Als communicatie/organisatieadviseur bleef zij steeds op zoek naar methoden die organisaties helpen het werk beter te doen. In die zoektocht kwam zij John Seddon tegen met zijn systeemaanpak volgens de Vanguard Methode. Voor die tijd was zij vooral gericht op hoe mensen in organisaties te helpen zijn. Van Seddon hoorde zij dat het gedrag van mensen voor het grootste gedeelte bepaald wordt door het systeem. Vanuit het perspectief van de klant naar een organisatie als een systeem kijken, was voor haar een ‘eyeopener’. In 2007 startte zij met Chrétien Felser en Anneke Schreel Vanguard Nederland. Zij heeft interventies gedaan in Engeland (bij een bank en een gemeente) en in Nederland (IISG, bibliotheken, Bureau Jeugdzorg, politie en bij het klantcontactcentrum, de gemeentelijke belastingdienst, de basisadministratie en de facilitaire dienst van een grote gemeente). Samen met managers en medewerkers een bijdrage leveren aan ‘het werk beter voor klanten laten werken’, geeft haar iedere keer enorme voldoening.

Andere boeken door Mirjam Coret

Bekijk alle boeken

Over Chrétien Felser

Chrétien Felser (1949) studeerde sociale wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Samen met Mirjam is hij partner van Vanguard Nederland. Na een halfjaar in Engeland te hebben gewerkt voor een groot energiebedrijf, werkte hij de afgelopen jaren aan opdrachten voor Bureau Jeugdzorg, een gemeente, bibliotheek en de politie.

Andere boeken door Chrétien Felser

Bekijk alle boeken

Over Anneke Schreel

Anneke Schreel (1967) is opgeleid als tolk-vertaler Frans en Russisch. Sinds 2003 is zij zelfstandig adviseur. Anneke werkte meerdere perioden in Engeland voor verschillende gemeenten en een woningcorporatie. De afgelopen jaren deed zij interventies bij stadsdelen, gemeentelijke instellingen en verschillende bibliotheken en culturele instellingen in Gelderland.

Andere boeken door Anneke Schreel

Bekijk alle boeken

Over Michiel Grünwald

Michiel Grünwald (Rotterdam, 1965) studeerde Engelse taal- en letterkunde aan de Universiteit van Amsterdam. Van 1999 tot 2012 werkte hij als leidinggevende bij de gemeente Amsterdam waar hij kennis maakte met de Vanguard Methode. Het was de eerste veranderaanpak die hem hielp om echte en blijvende verbeteringen voor zowel klanten als medewerkers te realiseren. In 2012 besloot hij zich aan te sluiten bij Vanguard Nederland.

Andere boeken door Michiel Grünwald

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Barsten in de spiegel
1.1 Het ziekenhuis
1.2 De politie
1.3 De gemeente
1.4 ICT: een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen
1.5 De scherven bijeengeveegd

2. Anders denken
2.1 Hoe managers denken
2.2 Er is een andere manier

3. In het werk
3.1 De Vanguard Methode
3.2 Hoe Vanguard werkt
3.3 Vragen uit de Vanguardaanpak

4. Verbeter het werk
4.1 Wat is de bedoeling van het werk?
4.2 Hoe ziet ‘perfect’ eruit?
4.3 Hoe ziet ‘schoon’ eruit?
4.4 Hoe weet je dat werk beter gaat?
4.5 Tegen welke obstakels loop je aan als je probeert het werk perfect en schoon uit te voeren?
4.6 Hoe worden kwesties opgepakt?
4.7 Welke andere rollen en deskundigheden heb je nodig?
4.8 Hoe ontwikkel je deskundigheid?
4.9 Hoe krijg je de rest van de organisatie mee in de verandering? Wie eerst en wie later?
4.10 Hoe leer je managers in het werk om de goede dingen te doen?
4.11 Hoe neem je (keten)partners en toeleveranciers mee in het proces?
4.12 Hoe zorg je voor duurzaamheid van de verandering in de organisatie?
4.13 Hoe communiceer je over veranderen?
4.14 Tot slot

5. Aan het werk
5.1 Wat is goed leiderschap?
5.2 Obstakels voor goed leiderschap
5.3 En dan de praktijk

6. In een traditie
6.1 William Edwards Deming
6.2 Taiichi Ohno
6.3 Russell Ackoff
6.4 Chris Argyris
6.5 Frederick Irving Herzberg
6.6 Alfie Kohn
6.7 John Seddon

Literatuur
Over de auteurs

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Praktijkgids interne onderzoeken sector politie (opsporingsinstanties)
    Oene Bouman
    Praktijkgids interne onderzoeken sector politie (opsporingsinstanties)
    € 58,13
  • Een woord een woord
    Frank Westerman
    Een woord een woord
    € 21,99
  • De strafbaarstelling van mensenhandel ontrafeld
    L.B. Esser
    De strafbaarstelling van mensenhandel ontrafeld
    € 73,50
  • Wet wapens en munitie
    H.J.B. Sackers
    Wet wapens en munitie
    € 59,00
  • Praktijkgids voor klachtbehandeling van ongewenste omgangsvormen
    Oene Bouman
    Praktijkgids voor klachtbehandeling van ongewenste omgangsvormen
    € 38,75
  • Alcoholcontrole op straat 2020
    A.C. Pluijm
    Alcoholcontrole op straat 2020
    € 17,80

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Weten hoe het werk werkt

        Weten hoe het werk werkt
        Mirjam Coret , Chrétien Felser , Anneke Schreel , Michiel Grünwald
        /