Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Algemeen management Zeg dat nog eens?
Zeg dat nog eens?
Zeg dat nog eens?
Eric de Haan Eric de Haan is bestuurder van Stichting Service Excellence, voorzitter van Stichting Gouden Oor en kerndocent van de post hbo-opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School. Meer over Eric de Haan
Zeg dat nog eens? - Inspirerende inzichten uit de (management) literatuur Justin van Lopik 7 october 2020 Meer dan zeshonderd inspirerende citaten, rake oneliners en eyeopeners uit de (management)literatuur gebundeld in één boek. Ideaal voor managers die hun tijd bewust besteden en ieder ander die op zoek is naar een treffend citaat. Een preview. Lees het volledige artikel
Eric de Haan

Zeg dat nog eens?

Inspirerende inzichten en oneliners uit de (management) literatuur

Gebonden Nederlands 2020 9789024434930
6 beoordelingen
Verkooppositie 39475 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
19,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

“De sleutel is niet intelligentie. De sleutel is bewustzijn.” – Yuval Noah Harari

Meer dan zeshonderd inspirerende citaten, rake oneliners en eyeopeners uit de (management)literatuur gebundeld in één boek. Ideaal voor managers die hun tijd bewust besteden en ieder ander die op zoek is naar een treffend citaat.

Eric de Haan (auteur, organisatieadviseur en docent) verzamelde de meest inspirerende quotes, rake citaten en wijsheden op het gebied van management, leidinggeven, verandering, organisatiecultuur, leren, HRM, klantgerichtheid, dienstverlening, samenwerken etc. Het boek is een naslagwerk dat professionals direct praktische en verhelderende inzichten geeft en aanspoort tot momenten van reflectie en ‘zen-geving’. Daarnaast is het een inspiratiebron voor iedereen die verlegen zit om een aansprekende opening of treffende afsluiter van een tekst of speech.

Om de ruim zeshonderd quotes van meer dan vierhonderd auteurs eenvoudig vindbaar te maken, zijn de citaten opgedeeld in veertig thema’s die op hun beurt weer zijn onderverdeeld in drie categorieën: de Het-, Wij- en Ik-kant van organisaties. Een grasduinboek boordevol food for thought dat ook leuk is om cadeau te doen.

"Een quote is de ingang naar een schatkamer gevuld met wijsheid. Dit boek wijst je de weg." – Jaap Peters, organisatieadviseur en auteur over o.a. Rijnlands organiseren

"Voor wie zich niet vrij kan maken van de vaart der volkeren, maar toch even stilgezet en geïnspireerd wil worden. Deze, met zorg bij elkaar gebrachte, hoogwaardige collectie van citaten op het gebied van management en leiderschap, heeft alles in huis om lang op je bureau of nachtkastje te blijven liggen!" – Hans Wopereis, mededirecteur van het ITIP School voor Leven en Werk en auteur van Bezieling werkt en Het licht en de korenmaat

Specificaties

ISBN13:9789024434930
Trefwoorden:management, organisatie, cultuur, klantgerichtheid, HRM (Human Resource Management), organisatieprocessen
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:224
Uitgever:Management Impact
Druk:2
Verschijningsdatum:23-9-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

Zeg dat nog eens? - 'Een heerlijke bundel om tot bezinning te komen'
Nan van Grootel | 12 oktober 2020
Lees verder
Zeg dat nog eens? - 'Een leuke inspiratiebundel'
Sjors van Leeuwen | 29 september 2020
Zeg dat nog eens? Dat is de titel van een handzaam boekje met meer dan zeshonderd citaten, rake oneliners en nadenkertjes uit de managementliteratuur. Een mooie inspiratiebundel samengesteld door Eric de Haan. Eric de Haan is bestuurder, docent en schrijver op het gebied van ‘service excellence’.Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
4
2
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Zeg dat nog eens? - Inspirerende inzichten uit de (management) literatuur
Eric de Haan 7 oktober 2020 Meer dan zeshonderd inspirerende citaten, rake oneliners en eyeopeners uit de (management)literatuur gebundeld in één boek. Ideaal voor managers die hun tijd bewust besteden en ieder ander die op zoek is naar een treffend citaat. Een preview.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Eric de Haan

Eric de Haan is bestuurder van Stichting Service Excellence, voorzitter van Stichting Gouden Oor en kerndocent van de post hbo-opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School. Hij schreef onder meer De Tao van Service, is coauteur van Service Excellence en van Excelleren in Service en hij ontwikkelde het spel ServiceGuru en de Service Excellence Scheurkalender.

Andere boeken door Eric de Haan

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 7

Ten geleide: quotching 9

Het 11
Beleid & strategie 15
Data & digital 22
Design thinking 23
Innoveren 24
Integraal werken 33
Klachtenmanagement 38
Leren & verbeteren 42
Management 50
Meten & monitoren 54
Organisatie & organiseren 58
Processen & klantreizen 62
Purpose (hoger doel) 63
Service excellence 68
Technologie 70
Verandermanagement 72
Visie & missie 75

Wij 79
Betrokkenheid & bevlogenheid 83
Cultuur 84
Empowerment 87
Feedback 88
Human Resource Management 89
Klantgerichtheid & klantbeleving 92
Relateren & resoneren 95
Samenwerking & teamwork 105

Ik 109
Bezieling 113
Creativiteit 114
Dankbaarheid 116
Dienstbaarheid 118
Dienstverlening 121
Emoties 122
Excelleren 126
Geven & vergeven 135
Kwaliteit & kwaliteiten 137
Leiderschap 140
Luisteren & verstaan 148
Menselijkheid 160
Motivatie 161
Service 163
Vertrouwen 166
Zingeving 168

Wie is wie 179

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • 101 Presentatietips
    Claudine Hogenboom
    101 Presentatietips
    € 18,95
  • Businessmodellen in de culturele sector
    Annick Schramme
    Businessmodellen in de culturele sector
    € 19,99
  • The Floor is Yours Herziene editie
    Hans Van de Water
    The Floor is Yours Herziene editie
    € 24,99
  • Organisatie en verandering in de praktijk
    Anton Cozijnsen
    Organisatie en verandering in de praktijk
    € 61,75
  • De kunst van mindful communiceren
    Frits Koster
    De kunst van mindful communiceren
    € 24,95
  • Wennen aan wenden
    Marilijn Boumeester
    Wennen aan wenden
    € 39,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zeg dat nog eens?

        Zeg dat nog eens?
        Eric de Haan
        /