Lena Hartog is organizer, campaigner, trainer en spreker. Ze voerde actie voor Fossielvrij NL, richtte de zeilende denktank Sail to the COP op en startte de internationale online Slow Fashion Movement. Door de jaren heen ontwikkelde ze haar eigen visie en werkwijze voor persoonlijke en maatschappelijke verandering?
Meer over Lena HartogWat jou te doen staat voor het klimaat
Een actiegids
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789026364730Samenvatting
Dit boek helpt je in actie te komen voor het klimaat op een manier die bij jou past, zin heeft én goed voelt.
Heb jij het gevoel dat je 'iets moet doen' voor het klimaat, maar weet je niet waar te beginnen? Ben je al eens in actie gekomen en wil je meer? Of denk je dat je toch geen invloed hebt, maar maak je je desondanks zorgen om onze toekomst?
Klimaatactivist Lena Hartog laat zien wat jij wél kunt doen – en dat gaat verder dan je eigen voetafdruk. Aan de hand van een stappenplan leer je hoe je het verschil kunt maken door kleine en grote acties op verschillende niveaus: in je eigen leven, in je directe omgeving en in de samenleving als geheel. Met deze persoonlijke aanpak voor collectieve verandering schep je rust en richting in onzekere tijden.
'Wat jou te doen staat voor het klimaat' is een wetenschappelijk onderbouwde en liefdevolle gids waarmee je vandaag nog aan de slag kunt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
I jij bent de druppel 29
1 Ga naar binnen 33
2 Onderzoek je context 64
3 Bepaal je morele kompas 87
4 Kies een richting 109
II de ander stroomt mee 143
5 Kom in actie 149
6 Ga in gesprek 165
7 Breid je kringen uit 177
8 Scherp je klimaatplan aan 193
III samen maken we golven 197
9 Ontwikkel je visie 201
10 Bepaal een strategie 211
11 Bereik je achterban 230
12 Verander de samenleving 235
Bonus: Blijf in beweging 249
Dankwoord 253
Bronnenlijst 257
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan