Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Het succes van Internal Branding

Een sterk merk bouwen en onderhouden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 9789043027700
Verkooppositie 2100114 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Sterke merken zijn succesvol omdat ze veel fans hebben die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder kopen. Dit leidt tot betere financiële resultaten en meer medewerkers die het naar hun zin hebben. De dagen dat u fans kon maken met loze beloftes zijn voorbij. Een merk is aantrekkelijk als het een specifieke verwachting oproept en die altijd waarmaakt. Om dit te realiseren is een sterke merkpositionering nodig. Dit boek gaat over het creëren van een sterke merkpositionering die past bij de organisatie en tegelijkertijd aantrekkelijk voor klanten is.

Essentieel hierbij is het 'doorvertalen van de merkpositionering' naar de werkvloer zodat medewerkers die als vanzelf gaan beleven. Het succes van Internal Branding biedt theoretische onderbouwing, heldere en praktische modellen en staat boordevol praktische tips en voorbeelden uit de praktijk.

Een aantal klantcases is uitgewerkt, zoals Hi, VVV, Eneco, Etos en Zuyd Hogeschool, en bevat interviews met de eindverantwoordelijken. Internal Branding is in alle sectoren van de maatschappij relevant. En het is geen onderwerp van alleen marketing, HR of communicatie, maar ook van algemeen management en de directie.

De auteurs zijn allen werkzaam bij strategisch adviesbureau Business Openers dat Internal Branding op de kaart heeft gezet en vele merken helpt bij hun merkpositionering.

Marc van Eck en Ellen Leenhouts zijn mede-auteur van 'Internal Branding in de praktijk', dat door het 'Tijdschrift van Marketing' werd uitverkozen tot beste marketingboek van het jaar 2008, en van 'Businessplan op 1 A4 - word succesvoller met OGSM', dat een tijdlang nummer 1 stond op Managementboek.nl.

Specificaties

ISBN13:9789043027700
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:228
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2013

Expertrecensies (2)

Johan Bel RM | 18 juli 2013
'Het succes van Internal Branding' is een vervolg op 'Internal Branding in de praktijk'. De schrijvers Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Linda Rutten hebben hun kennis in vijf jaar verrijkt en verdiept en geven dit mee aan de lezers van hun nieuwe boek.Lees verder
Max Kohnstamm | 10 juni 2013
Vijf jaar geleden publiceerden Marc van Eck, Niels Willems en Ellen Leenhouts 'Internal Branding in de praktijk'. Nu is er een nieuwe versie: 'Het succes van Internal Branding'. De grote vraag is uiteraard of 'Het succes van Internal Branding' een wat opgelapte tweede editie is van 'Internal Branding in de praktijk' of een volwaardige opvolger zoals de subtitel 'Een sterk merk bouwen en onderhouden' doet geloven.Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
27 stemmen
8
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuurprijs 2013
Justin van Lopik 30 oktober 2013 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dit jaar 13 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs. De longlist bestond uit meer dan 50 marketingboeken.
interview
Marc van Eck: ‘Buiten winnen begint binnen’
Bert Peene 12 juni 2013 Een sterk merk is aantrekkelijk als het een specifieke verwachting oproept en die altijd waarmaakt. Zo kun je het best de moraal omschrijven van Het succes van Internal Branding (‘Een sterk merk bouwen en onderhouden’). Het is een vervolg op Internal branding in de praktijk waarin Marc van Eck en Ellen Leenhouts in 2009 het begrip ‘internal branding’ in Nederland introduceerden. Vermeerderd met nieuwe inzichten en nieuwe casuïstiek.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Marc van Eck

Marc van Eck is oprichter en managing director van New Growth Strategies en heeft de afgelopen 20 jaar talloze merken en organisaties geholpen met hun positionering in allerlei branches. Hij is tevens voorzitter van het college van register marketeers, spreker, initiatiefnemer van de Internal Branding vakgroep van het NIMA, distinguished lecturer Nyenrode, auteur van diverse bestsellers.

Andere boeken door Marc van Eck

Over Ellen van Zanten

Ellen van Zanten is partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers.

Andere boeken door Ellen van Zanten

Over Linda Rutten

Linda Rutten is werkzaam bij strategisch adviesbureau Business Openers day Internal Branding op de kaart heeft gezet en vele merken helpt bij hun merkpositionering.

Andere boeken door Linda Rutten

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De kracht van merken
2. Het draait om waarmaken
3. Internal branding om medewerkers te binden
4. Het snijvlak van marketing, communicatie en HRM
5. Leiderschap
6. Social media en internal branding
7. Bepalen (fase 0): merkpositionering en definiëring
8. Het Internal Branding fasemodel
9. Verklaren van het merk
10. Laden van het merk
11. Beleven in de praktijk
12. Verankeren in de organisatie
13. Dertien merkwaardige waarheden
14. Bijzondere praktijkcases

Literatuurlijst
Over de auteurs

Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het succes van Internal Branding