
Lees verder
Fred Reichheld is a Fellow at Bain & Company. He is the bestselling author of The Loyalty Effect, published by Harvard Business Review Press, as well as numerous articles published in Harvard Business Review.
Meer over Fred ReichheldTe veel CEO's hebben ambitieuze groeiplannen, maar slagen er niet in ze te realiseren. Waarom? Omdat ze zich richten op winstdoelstellingen die op de korte termijn werken, maar medewerkers én klanten van zich vervreemden. Klanten stappen over naar een ander bedrijf als ze merken dat het bedrijf bezuinigt op kwaliteit en dienstverlening. De loyaliteit van klanten is echter de belangrijkste voorwaarde voor het voortbestaan van elk bedrijf.
Fred Reichheld, auteur van 'The Loyalty Effect', laat in dit boek zien hoe u klanten kan behouden en zelfs in promotors kunt veranderen. De ultieme vraag die elk bedrijf aan een klant moet stellen is of hij het bedrijf aan een ander zou aanbevelen.
Reichheld introduceert de NPS, de Net Promotor Score. Dit eenvoudige strategische meetinstrument wordt al in vele bedrijven met succes toegepast. De NPS
- is concreet en praktisch toepasbaar;
- kwantificeert klanttevredenheid en de meerwaarde van mond-tot-mondreclame;
- geeft medewerkers verantwoordelijkheid voor het verbeteren van klantrelaties;
- identificeert de belangrijkste klanten en daarmee prioriteiten voor investeringen;
- helpt tevreden klanten te veranderen in loyale klanten;
- helpt gemeenschappen van klanten en medewerkers opzetten, die innovatie en groei stimuleren.
Dit boek is een bestseller in de Verenigde Staten en wordt door Stephen Covey aanbevolen als verplichte lectuur voor managers die hun succes meetbaar willen maken.