Lees verder
Thomas Benedict heeft als trainer en organisatieadviseur in Nederland en daarbuiten in veel uiteenlopende organisaties veranderings-, cultuur- en leertrajecten uitgevoerd, onder meer voor industrie, overheid en commerciële dienstverlening.
Meer over Thomas BenedictDe winnende dialoog
Onderhandelen voor professionals
Paperback Nederlands 2008 2e druk 9789047000747Samenvatting
Uw zakelijke succes hangt in belangrijke mate af van de kwaliteit van de gesprekken en onderhandelingen die u voert. 'De winnende dialoog' biedt u het overzicht, de techniek én het inzicht om uitdagende zakelijke gesprekssituaties tot een goed einde te brengen. Het boek leert u om bij uw gesprekspartner gevoel of handelen te signaleren dat het resultaat van uw onderhandeling kan ondermijnen - en biedt u een effectieve manier daarmee om te gaan. Een manier die niet alleen respectvol is jegens de ander, maar ook ruimte laat voor uw eigen inzichten.
Aan de hand van de techniek uit 'De winnende dialoog' bouwt u aan een integere en vriendelijke manier van invloed uitoefenen, zonder manipulatie of trucs. U leert de meest uiteenlopende gesprekssituaties op een unieke manier te besturen, waardoor u sneller en scherper kunt handelen - en betere resultaten kunt behalen. Door u de principes uit dit boek eigen te maken verwerft u inzichten en technieken die van blijvende waarde zijn voor uw optreden.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Thomas Benedict
Inhoudsopgave
Deel 1: Introductie van het model
1. De winnende dialoog: uitgangspunten
2. het winnende-dialoogsysteem
3. De voorbereiding
4. Gespreksvoering
5. Evaluatie & reflectie
Deel 2: De winnende dialoog nader verklaard
6. De voorwaardenscheppende interactieniveaus (niveau -4 tot en met -1)
7. Niveau -4: agressie
8. Niveau -4a: agressie uit machteloosheid
9. Niveau -4b: intimidatie
10. Niveau -3: verhulde tegenwerking en beïnvloeding
11. Niveau -3a: gebrek aan commitment
12. Niveau -3b: negatieve meningen over jou
13. Niveau -3c: negatief gedrag
14. Niveau -3d: emotionele manipulatie
15. Niveau -2: emoties
16. Niveau -1: weerstand
17. Constructieve gespreksniveaus
18. Niveau 0: structuur aanbrengen
19. Niveau 0a: de gespreksopening
20. Niveau 0b: het tussentijdse procedurevoorstel
21. Niveau +1: informatie uitwisselen
22. Niveau +1a: luisteren, informatie ontvangen
23. Niveau +1b1: informatie geven
24. Informatie geven in bijzondere situaties
25. Niveau +1b2: overtuigen en adviseren
26. Onderhandelen (niveau +2 en +3)
27. Vaardigheden voor onderhandelaars
28. Onderhandelingen voorbereiden
29. Niveau +2: waardevergrotend onderhandelen/probleem oplossen
30. Niveau +3: waardeverdelend onderhandelen
31. Niveau +4: afronden en afspraken maken
Dankwoord
Literatuur
Bijlage 1
Register
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan