Lees verder
creatief ondernemer, eigenaar van Creatinc
Meer over de auteursKleur bekennen
Bepaal je koers met het organisatiekompas
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789047012757Samenvatting
Rachelle van der Linden en Marco Derksen presenteren in 'Kleur bekennen' drie stappen om je organisatie fundamenteel te vernieuwen: Reflect, Redesign en Recreate. Het begint met het doorgronden van wat je organisatie in de essentie is: een inspirator, een gids, een facilitator of een servicer? Door je rol helder te krijgen kun je gefundeerde en duurzame strategische keuzes maken, en leg je de basis voor het kompas waarmee je je organisatie op koers brengt en de toekomst in loodst.
Van der Linden en Derksen trekken al twintig jaar samen op om organisaties tot fundamentele verandering te laten komen. Ze kwamen erachter dat succesvolle vernieuwing pas lukt als een organisatie haar oorsprong niet verloochent en vanuit die kern keuzes maakt. Van der Linden werkt intuïtief, inventief en vanuit een holistisch perspectief. Derksen benadert transformatie meer vanuit een sociaal-technologische blik. Deze complementaire expertises, samen met inzichten vanuit het verleden, een scherpe visie op de toekomst én de overtuiging dat juist nu elke organisatie kleur zou moeten bekennen, hebben geleid tot dit boek.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Rachelle van der Linden
Over Marco Derksen
Inhoudsopgave
Deel I – De geboorte van ons kompas
1 De ankers en kompassen uit ons verleden
2 Koers bepalen: waar begint je reis?
3 Bouwen vanuit hart en ziel
Deel II – Van inzicht naar zelf aan de slag
4 Reflect
5 Redesign
6 Recreate
EnergieDirect
Knab
Vers
NLZiet
Een doorkijkje naar de toekomst
Onze inspiratiebronnen
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan