Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Uit het transformatiemoeras

De 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2021 9789047014621
Verkooppositie 43850 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Vind maar eens een organisatie die niet bezig is met ‘de digitale transformatie’. Toch blijken de meeste organisaties na een enthousiast begin vast te lopen in een waar transformatiemoeras. Ondanks alle investeringen, veranderplannen, transformatiemodellen, canvassen en consultancytrajecten lukt het ze niet om echte resultaten te boeken.

In Uit het transformatiemoeras analyseert Menno Lanting haarfijn wat er misgaat. Aan de hand van voorbeelden uit binnen- en buitenland beschrijft hij de vijf kritische faalfactoren die echte transformatie in de weg staan. En natuurlijk schetst hij ook de uitweg: om los te komen uit het moeras moet de organisatie zich omvormen tot een lerende organisatie.

Voor organisaties die relevant willen blijven in het digitale tijdperk is het namelijk niet genoeg om alleen de bestaande processen te digitaliseren. Ze moeten hun cultuur, businessmodel en organisatiemodel aanpassen, niet eenmalig, maar in een continu proces. Organisaties die zich verbinden aan een ecosysteem en daarbij wezenlijke toegevoegde waarde leveren, zijn klaar voor de toekomst.

Specificaties

ISBN13:9789047014621
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:20-4-2021
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (2)

Uit het transformatiemoeras - 'Vol met wenkende perspectieven'
Rudy Kor | 28 april 2021
In zijn tiende boek zet Menno Lanting de volgende stap in zijn zoektocht naar wat digitalisering betekent voor organisaties. Hij begon zijn queeste alweer tien jaar geleden met het boek Connect! In zijn nieuwste boek is de digitale transformatie het centrale thema.Lees verder
Uit het transformatiemoeras - 'Rechtop in mijn stoel'
Elly Stroo Cloeck | 20 april 2021
Bedrijven die met een digitale transformatie beginnen zien een goede start, de winst neemt toe. Maar al snel vlakt dit af, en ondanks voortdurende investeringen blijven de resultaten gelijk. Ze zitten vast in een moeras en de transformatie kost meer dan het oplevert.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Menno Lanting: ‘Mensen die digitale transformatie begrijpen, moet je echt zoeken’
Hans van der Klis 20 april 2021 Bij veel organisaties wil het nog niet zo lukken met de digitale transformatie. Met zijn nieuwe boek Uit het transformatiemoeras biedt Menno Lanting de worstelende ondernemers de helpende hand. Niet met een peptalk, maar met een beschrijving van de vijf belangrijkste faalfactoren. ‘Ik ben zelf ook meer gaan voelen voor de paradox.’
Alle interviews en artikelen (1)

Over Menno Lanting

Menno Lanting ondersteunt organisaties om aangesloten te blijven op de snel veranderende wereld. Hij onderzoekt doorlopend hoe organisaties van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden kunnen transformeren. En hij beantwoordt de vraag welke organisatievormen, leiderschapskwaliteiten en business modellen daarbij nodig zijn. Menno Lanting schreef ‘Connect!’, dat in 2011 tot Managementboek van het Jaar werd verkozen. Daarnaast schreef hij ’Iedereen CEO’, ‘De slimme organisatie’, ‘Lead with a Tweet', ‘Olietankers en speedboten’, 'De disruptieparadox' en 'Het geheim van disruptie'.

Andere boeken door Menno Lanting

Inhoudsopgave

Inleiding 7

DEEL I – AFSTAND VOOR OVERZICHT
1 De hele olifant 17
2 De essentie van de digitale transformatie 31
3 Een snellere rups of een vlinder? 51

DEEL II– DE FAALFACTOREN
Inleiding op de faalfactoren 65
4 Faalfactor 1 Het Red Queen-effect. Hollen in hetzelfde paradigma 69
5 Faalfactor 2 Penny wise, pound foolish. Focus op de technologie in plaats van echt waarde toevoegen 87
6 Faalfactor 3 Laat duizend bloemen bloeien. Geen of te weinig visie vanuit de top en te veel bottom-up-initiatieven 109
7 Faalfactor 4 Grote mond, slappe knieën. De bestaande organisatiestructuur en -cultuur werken de transformatievisie tegen 135
8 Faalfactor 5 Bad karma. Je blindstaren op de klant in plaats van waarde toe te voegen aan het ecosysteem 153

DEEL III – OP WEG NAAR EEN NIEUWE REALITEIT
9 De -factor van leiderschap in een transformatie 179
10 De toekomst is aan de olietankers. What doesn’t kill you makes you stronger 191
11 De mens als zwakste schakel. Een morele uitdaging in de digitale transformatie 211

Noten 225

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Uit het transformatiemoeras