Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Peoplemanagement en resourcemanagement

Paperback Nederlands 2008
Verkooppositie 5380
Verwachte levertijd ongeveer 5 werkdagen

Samenvatting

Logistici zoeken altijd naar verbeteringsmogelijkheden: het moet beter, sneller en goedkoper. Dit betekent dat u als logistiek professional vaak verantwoordelijk bent voor het aanbrengen van veranderingen in de organisatie. Hierbij hoort het zorgen voor financieel goed onderbouwde plannen, voor betrokkenheid bij de werknemers, én het managen van het veranderingsproces met zijn vele aspecten.

Dit boek gaat vooral in op personele en financiële aspecten die van belang zijn bij het verbeteren van de logistiek: personeelsmanagement, bedrijfsveiligheid, cultuur, motivatie, communicatie, kostenbeheersing, financieel management, verandermanagement en projectmanagement. Het boek is daarmee niet alleen een bron van inspiratie voor logistiek managers, maar ook voor alle managers en projectleiders die verbetering in hun organisatie willen aanbrengen.

'Peoplemanagement en resourcemanagement' is deel 2 van de serie Logistiek verbeteren. Deze serie is bestemd voor (aankomend) logistici die al enige kennis en ervaring hebben opgedaan in het werken met logistiek. Zij zullen veel ideeën en methoden herkennen en daardoor de theorie gemakkelijk oppakken die nodig is voor het realiseren van logistieke verbeteringen.

Specificaties

ISBN13:9789047300526
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:368
Druk:1
Verschijningsdatum:2-12-2015

Expertrecensies (1)

Donald Suidman | 4 april 2008
Wat is er zo specifiek aan leidinggeven in de logistiek, vergeleken bij de welzijnssector of de visserij? Niet erg veel. In elke branche heeft de manager te maken met sollicitatieprocedures, motivatieproblemen, conflicten, beoordelingen, communicatie en financiën.Lees verder

Lezersrecensies

2.8 van de 5
4 stemmen
1
1
0
0
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan Engelbregt

Jan Engelbregt (1947) werkt sinds 1984 als zelfstandige organisatieadviseur vanuit Alkmaar. Hij voerde projecten uit bij onder anderen AZU, Scheper Ziekenhuis, Politie, GSD Enschede, OPG, Brocacef, COA, DSM en Hema. Voor 1984 deed hij 14 jaar ervaring op in dienstverband bij de vooraanstaande ondernemingen Hoogovens en Ahold (Albert Heijn). Hij studeerde organisatiekunde (postacademisch), bedrijfskunde (universiteit), economie (1e graad MO) en werktuigbouw (HTS). Hij werkt het liefst aan opdrachten die betrekking hebben op meerdere schakels in ene proces, waarbij concrete veranderingen een rol spelen.

Andere boeken door Jan Engelbregt

Over Niels Kruijer

Niels Kruijer werkt sinds 1997 als zelfstandig organisatie adviseur. Hij studeerde technische bedrijfskunde aan de Universiteit Twente en management consultancy aan de Erasmus Universiteit.

Andere boeken door Niels Kruijer

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Managen
3. Personeelszaken
4. Bedrijfsveiligheid, gezondheid en welzijn
5. Leidinggeven
6. Cultuur
7. Motivatie en prestatie
8. Communicatie
9. Timemanagement
10. Management accounting
11. Financieel management
12. Strategisch management
13. Probleemoplossing en besluitvorming
14. Beslissingscalculaties
15. Verandermanagement
16. Projectmanagement

Literatuur
Register
Over de auteurs

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Peoplemanagement en resourcemanagement