
Lees verder
Krijn de Best richtte zijn eigen adviesbureau op, is senior partner van Blend Group en directeur van Stem Techniek en Marketing. Hij publiceerde diverse boeken over communicatie en management en schrijft detectives.
Meer over de auteursZodra het woord marketing valt, volgt er altijd een reactie. Positief? Vaak niet. Er is altijd wel iemand die haarfijn weet uit te leggen waarom marketing onzin is, dat het te veel geld kost, niet bijdraagt aan het resultaat van de onderneming of ronduit volksbedriegerij is. Dit komt doordat velen marketing alleen associëren met glimmende folders en dure reclamecampagnes.
Dit boek neemt duidelijk stelling tegen de misvatting dat reclame en marketing onderling verwisselbare begrippen zijn. Dat zijn ze niet. Marketing is geen reclame. En als u daarvan doordrongen bent, kunt u zo veel meer doen om de volle potentie van marketing te benutten.
Marketing raakt de kern van de organisatie: haar klanten, producten en concurrenten. 'Marketing is geen reclame' beschrijft marketing vanuit die drie invalshoeken:
- Hoe kijkt de klant naar uw organisatie? Wat is de waarde van uw product of dienst voor de klant?
- Hoe richt u uw organisatie in om uw klant nog beter van dienst te zijn en zo uw positie op de markt te versterken?
- Hoe kunt u uw positie op de markt verdedigen of zelfs verbeteren? Hoe gaat u om met concurrentie en benut u uw eigen kracht?