Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Kus de visie wakker

Organisaties energiek en effectief maken

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789052617381
Verkooppositie 424193 dagen in de top 10
Direct te downloaden

Samenvatting

Visie is hot. Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering zijn managers en medewerkers eraan toe om de dieper liggende vragen te beantwoorden over de drijfveren van de organisatie, de principes die zij koesteren en het toekomstperspectief dat ze nastreven. Het ontwikkelen en realiseren van een visie biedt daartoe volop ruimte. Een visie bindt mensen en geeft richting. Een visie is een bron van energie. Een visie draagt bij aan verhoogde effectiviteit.

Hoewel het verlangen naar visie hoogst actueel is, is het ontwikkelen en realiseren ervan voor de meeste managers geen gesneden koek. Integendeel, velen worstelen met vragen als: wat houdt visie precies in? Hoe ontwikkelt u een visie? En vooral: hoe brengt u een visie tot leven? 'Kus de visie wakker' geeft concrete en bruikbare antwoorden op deze vragen.

Op basis van jarenlange praktijkervaring reiken de auteurs een even inspirerende als systematische methodiek aan voor het succesvol ontwikkelen en realiseren van visie die als echt wordt ervaren en door alle organisatieleden wordt gedragen. 'Kus de visie wakker' biedt naast inspirerende praktijkvoorbeelden ook een overzicht van relevante literatuur en van recente onderzoeksgegevens. Het boek gaat bovenal in op de persoonlijke en collectieve worsteling die het formuleren en tot leven brengen van een visie in de dagelijkse praktijk met zich meebrengt.

De auteurs delen hun fascinatie voor het realiseren van doorbraken door het inspireren van doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hans van der Loo doet dit als zelfstandig adviseur, terwijl Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud beide verbonden zijn aan organisatieadviesbureau &Samhoud. De drie schreven eerder het veelgeprezen boek 'Plezier & prestatie', dat inmiddels ook in Spanje en Duitsland voor opwinding heeft gezorgd.

Specificaties

ISBN13:9789052617381
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:8-11-2010

Expertrecensies (3)

Renze Klamer | 24 oktober 2016
Toen ik Kus de visie wakker in handen kreeg was mijn eerste reactie: alweer een boek over het nut en de noodzaak van visies en visie ontwikkelingen. Wat een gedoe. Alweer een boek dat mij vertelt hoe belangrijk het is om een visie te hebben… Een reactie uit mijn omgeving: een visie en een missie dat is toch iets wat je op een middag bedenkt en waarbij je in twee mooie zinnen die niet teveel op elkaar moeten lijken iets moois zegt.Lees verder
Waarom bestaan wij
Ben Kuiken | 5 mei 2008
Het boek Kus de visie wakker begint met het voorbeeld van de Amerikaanse koffieketen Starbucks. Dat lijkt, achteraf gezien natuurlijk, niet het meest gelukkig gekozen voorbeeld: enige maanden na het verschijnen van het boek van het driemanschap Samhoud, Geelhoed en Van der Loo kwam Starbucks in zwaar weer terecht.Lees verder
John Daamen | 6 augustus 2007
Het hebben van een visie is 'in'. Vele organisaties blijken inmiddels een visie te hebben, maar hebt u ook de goede visie? Het boek 'Kus de visie wakker' van Hans van der Loo, Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud beschrijft het proces van de expeditie die uitgevoerd moet worden om tot een bruikbare visie te komen.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.3 van de 5
78 stemmen
41
23
9
3
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (5)

column
Presteer als een oceaanzeiler – lessen uit de Volvo Ocean Race
Hans van der Loo 24 februari 2015 Oceaanzeilers zijn doorgaans nuchtere en praktische mensen. Het zijn eerder doeners dan praters. Als je het met hen over hun doelen en resultaten hebt, krijg je korte, afgemeten antwoorden.
podcast
Jeroen Geelhoed over visie in organisaties
Pierre Pieterse 25 april 2008 Jeroen Geelhoed is samen met Hans van der Loo en Salem Samhoud auteur van het boek Kus de visie wakker. Boekcover vroeg hem of hij zelf wel eens een visie wakker heeft gekust en hoe dat voelde? Kortom: hoe maak je bedrijven wakker en hoe ontwikkel je samen met managers en medewerkers een visie? En wat is een visie nou eigenlijk precies en wat is de impact daarvan op de organisatie?
column
Management by Soprano
Hans van der Loo 15 april 2008 In hun streven naar excellente prestaties en zelfperfectionering is alles wat managers tegenwoordig wordt voorgehouden welkom. Van in boekvorm verpakte wijsheden van bergbeklimmers en andere sporters via tot in kalendervorm aangeboden tegeltjeswijsheden tot hapklare managementbrokken getransformeerde fabels, parabels en sprookjes. Getuige de hoge noteringen op bestsellerlijsten vindt dit alles gretig aftrek.
podcast
Hans van der Loo over bezieling
Pierre Pieterse 14 april 2008 Wat is een bezielde organisatie? Boekcover vroeg het Hans van der Loo, auteur van het belangwekkende boek Kus de visie wakker en de audio-cd Soul management. Van der Loo vertelt wat bezieling nou precies is en wat het oplevert. Ook gaat hij uitgebreid in op de filosofie van typisch bezielde bedrijven als Starbucks en Apple. Kortom: over het verschil tussen echte passie en platte marketing? En natuurlijk onthult Van der Loo wat zijn eigen bezieling is.
nieuws
Managementboek van het jaar in woord
Pierre de Winter 10 april 2008 De titel 'Managementboek van het jaar 2008' is toegekend aan Leidinggeven aan professionals? Niet doen! van Mathieu Weggeman. Volgens de jury een 'actueel en inhoudelijk sterk boek'.
Alle interviews en artikelen (5)

Over Hans van der Loo

Hans van der Loo is expert op het gebied van energiek veranderen. Als adviseur, publicist en spreker richt hij zich op het bevorderen van de kracht waarmee mensen, teams en organisaties in beweging te komen teneinde om uitzonderlijke prestaties te realiseren. Dat doet Hans vanuit betterday. Dit bureau, waar Hans mede-oprichter en mede-eigenaar van is, specialiseert zich in heldere cultuuranalyses, de realisatie van krachtige gedragsveranderingen en gewenste prestatieverbeteringen. Hans van der Loo is schrijver van bestsellers als ‘Waar haal je de energie vandaan?’, 'Kus de visie wakker’, 'Musk Mania (de vijf waanzinnige succesprincipes van Elon Musk)’, 'We hebben er zin in', 'Energy Boost' en 'Vaart maken'.

Andere boeken door Hans van der Loo

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Markt & Strategie bij Breman Installatiegroep. Hiervoor was Jeroen lange tijd partner bij &samhoud. Hij sprak op TEDx Sheffield en is (co)auteur van de boeken Kus de visie wakker, Plezier & prestatie, Be Useful, Wat is onze naam waard?, Briljante businessmodellen, Briljante businessmodellen in de zorg, Briljante businessmodellen in finance en Briljante businessmodellen in food. De rode draad in deze boeken is: waardevolle organisaties bouwen voor en met klanten, medewerkers, aandeelhouders en maatschappij.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Salem Samhoud

Salem Samhoud is ondernemer en organisatieadviseur en realiseert doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hij is oprichter van het succesvolle adviesbureau &samhoud en geestelijk vader van het concept persoonlijke visie

Andere boeken door Salem Samhoud

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Visie: tussen verlangen en verwaarlozing
2. Het dubbelgevoel over visie
3. Visie als kloppend hart van de cultuur
4. Van zombiezone naar zinorganisatie
5. Visie als expeditie: kenmerken en fasen
6. Ontwaken en ontsteken: vliegende start
7. Orienteren: in de spiegel kijken en vensters openen
8. Ontdekken: tot de kern komen
9. Ontvouwen: de laatste schakel

Uitleiding
Noten
Literatuurlijst
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kus de visie wakker