Lees verder
Neil Webers is oprichter van en directeur business development bij FLECTO, specialisten in gedragsverandering.
Meer over Neil WebersPerformance behaviour - Nederlandstalig
De LEAN-methode voor het continu verbeteren van prestatiegedrag
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789052617688Samenvatting
Uw organisatie heeft alle systemen, structuren en competenties in huis, maar toch behaalt u niet het maximale resultaat. Hoe kunt u dit veranderen? Met 'Performance behaviour' heeft u de oplossing in handen.
Performance behaviour is een unieke methode die een directe relatie legt tussen het gewenste resultaat van de organisatie en het gedrag dat nodig is om dat resultaat te behalen. Uitgangspunt daarbij is de lean filosofie die erop gericht is verspilling te elimineren zodat de productkwaliteit omhoog gaat en de kosten omlaag.
In 'Performance behaviour' laat Neil Webers zien hoe u eigenaarschap en verantwoordelijkheid bij mensen kunt creëren, waardoor elk individu bereid en in staat is om zijn eigen prestatie te meten en continu te verbeteren.
De auteur gaat in op vragen als:
- Hoe kwalificeer je gedrag en koppel je dat aan presentaties?
- Hoe beïnvloed je als leidinggevende je belangrijkste resource: mensen?
- Hoe zet je verandering om in continu verbetering?
De auteur schenkt 100% van de opbrengst van zijn royalty's van uw bestelling aan de stichting Kinderen Kankervrij (KiKa).
'Een boek voor wie praktisch aan de slag wil met gedrag om via gedrag bedrijfsresultaten positief te beïnvloeden. Neil deelt zijn ervaringen en aanpak op openhartige wijze, het resultaat: een praktisch boek dat aanzet tot denken, eigen gedragsverandering en resultaat!'
- drs. Angela Talen, partner 2KNOWHOW en auteur van o.a. 'Menskennis voor managers' en 'Het groot werkvormenboek'
'This is the missing puzzle piece in Lean six-sigma!"
- Professor Dr.Ing. M. Mola, University of applied sciences, Mülheim
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Neil Webers
Inhoudsopgave
Woord vooraf
Voorwoord
1 Wat is performance behaviour?
1.1 Relatie tussen prestatie en gedrag
1.2 Verwerking van informatie naar gedrag
1.3 Gedragsprofielen
1.4 Prestaties van de organisatie
1.5 De prestatiekant van performance behaviour
1.6 De gedragskant van performance behaviour
1.7 Sturing en verantwoording van gedrag en prestatie
2 De standaard bewaken: sturen en verantwoorden
2.1 De standaard bewaken in vijf routinestappen
2.2 Stap 1 Stel het (verbeter)doel scherp
2.3 Stap 2 Stel een uitvoeringsplan op met daarin alle standaarden
2.4 Stap 3 Voer het plan uit volgens de standaarden
2.5 Stap 4 Meet het resultaat
2.6 Stap 5 Bevestig het resultaat als het gelijk is aan het doel, of
stuur bij als het daarvan afwijkt
2.7 Voorbeeld van de standaard bewaken: 5s
3 De standaard verbeteren: afwijking van de norm als continue verbetertrigger
3.1 Van de standaard bewaken naar de standaard verbeteren in tien
verbeterstappen
3.2 Stap 1 Baken het specifieke verbeterdoel af
3.3 Stap 2 Verzamel meetbare verbeterdata
3.4 Stap 3 Analyseer de data en leid er verbeterinformatie uit af
3.5 Stap 4 Breng alle mogelijke oplossingen in kaart zonder ze in
volgorde te plaatsen
3.6 Stap 5 Kies de beste oplossing(en): correctieve en preventieve acties
3.7 Stap 6 Plan de verbeteracties tot in detail
3.8 Stap 7 Voer het verbeterplan exact uit zoals het is gepland
3.9 Stap 8 Meet de resultaten van de verbeteractie
3.10 Stap 9 Bevestig het resultaat en hecht het af door de dagelijkse
standaard bij te stellen
3.11 Stap 10 Stuur de acties bij op basis van de gemeten afwijkingen
4 De standaard vernieuwen: zes stappen om onderscheidend te innoveren
4.1 Projecten beheersen én problemen oplossen
4.2 Stap 1 Determine: bepaal doel en scope
4.3 Stap 2 Define: definieer en baken af
4.4 Stap 3 Design: ontwerp scenario's en werk ze uit
4.5 Stap 4 Execute: voer het ontwerp uit zoals gepland
4.6 Stap 5 Measure: meet het resultaat en stuur bij
4.7 Stap 6 Seal: veranker en draag geborgd over
5 Van veranderen naar continu verbeteren
5.1 Waarom organisaties doorlopend moeten veranderen
5.2 Weerstand tegen verandering
5.3 Veranderen in fasen
5.4 Succesfactoren voor verandering
5.5 Lean als referentiepunt voor continu verbeteren
5.6 Het ontwikkelen van de verbeterstrategie: van potentie naar
prestatie
6 Continue gedragsontwikkeling
6.1 Van waste behaviour naar performance behaviour
6.2 Competenties, rollen en gedragspatronen
6.3 De valkuil van de verkeerde prioriteiten bij performance behaviour
6.4 Continue ontwikkeling van gedrag
6.5 Gedragsprofielgeoriënteerde ontwikkeling
7 Performance-behaviour leiderschap: van push naar pull
7.1 De acht deelgebieden van performance-behaviourleiderschap
7.2 Gedragsprofielen en leiderschap: de performance-behaviourleider
7.3 Performance-behaviourleiderschap versus traditioneel leiderschap
7.4 Auditing als borgpin van gedrag en prestatie
7.5 Beïnvloeding van gedrag en prestatie
7.6 Performance-behaviourleiderschap en cultuur
Performance behaviourwoordenboek
Literatuuroverzicht, verwijzingen en links
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan