Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Het innovatieboek, de herziene versie
Het innovatieboek, de herziene versie
Het innovatieboek, de herziene versie
Paul van der Voort

Paul van der Voort heeft ruim tien jaar ervaring met het realiseren van product- en procesinnovaties.

Meer over de auteurs
Paul van der Voort, Frank van Ormondt

Het innovatieboek, de herziene versie

Gids voor innoveren en innovatiemanagement

Paperback Nederlands 2011 9789052618319
10 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Verkooppositie 2716Hoogste positie: 57
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
38,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Dé gids voor ieder die succesvol wil innoveren en innovaties doelgericht wil sturen.
Het beoogde effect van innovaties is het vergroten van de toegevoegde waarde van een organisatie en/of het vergroten van klantwaarde. Dat maakt succesvol innoveren er niet eenvoudig op, maar benadrukt wel het levensbelang voor organisaties in het algemeen.

'Het Innovatieboek' geeft een overzicht van het complete terrein van innovatie. Daardoor wordt het vakgebied simpel te overzien en kunt u gemakkelijk benoemen waar u in uw innovatieproces precies bent, waar er iets mis kan gaan, wat u kunt doen om van uw innovatie een succes te maken en hoe u de organisatie innovatiever kunt krijgen.

De verschillende typen innovatie hebben betrekking op verschillende elementen uit het waardecreërend systeem. 'Het Innovatieboek' gaat in op productinnovatie, procesinnovatie, marktinnovatie, businessmodel-innovatie en duurzame innovatie. De verschillende fasen in het innovatieproces worden doorgrond: dromen, denken, durven, doen. Bovendien wordt inzichtelijk gemaakt hoe organisaties structureel innovatief kunnen worden.

Dit boek brengt samenhang aan in uiteenlopende innovatiethema's: van creativiteitstechnieken en co-creatie tot visie-ontwikkeling en innovatieve cultuur. Voor elk aspect van innovatie reikt 'Het Innovatieboek' steeds toonaangevende concepten aan, die geïllustreerd worden met voorbeelden, spreuken en figuren om ze zo toegankelijk mogelijk te maken.

Om alle facetten van innovatie te kunnen plaatsen in het gehele vakgebied, en de relaties ertussen te duiden, introduceert 'Het Innovatieboek' een nieuw raamwerk: het WIM-model. WIM staat voor de drie lagen in het innovatievakgebied:
- Waardecreatie: Hieraan relateren we het Wat en Waarom van Innovatie.
- Innoveren: Het innovatieproces: dromen, denken, durven, doen.
- Management van innovatie: Het scheppen van de juiste voorwaarden om structureel succesvol te kunnen innoveren.

Specificaties

ISBN13:9789052618319
Trefwoorden:organisatieverandering, veranderen, processen, innovatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:214
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:25-3-2016
Hoofdrubriek:Strategisch management
ISSN:

Expertrecensies (3)

Het innovatieboek, de herziene versie
Richard van der Lee | 31 mei 2012
Nuttig! Dat is in deze de gedachte die na het lezen van de herziene editie van 'Het innovatieboek' naar voren komt. De auteurs Paul van der Voort en Frank van Ormondt hebben in deze een prima naslagwerk over het belang van innovatie geschreven.
Lees verder
Het innovatieboek
Carla Verwijs | 20 maart 2007
Het wil maar niet lukken met innovatie in Nederland. De noodklok is zelfs geluid: Nederland is uit de top-10 van competitieve landen! Bedenk dat ons land ooit een derde plek innam. En als we niet uitkijken, zakken we nog verder. Om het tij te keren, werd het Innovatieplatform in het leven geroepen, onder voorzitterschap van de premier, om innovatie in Nederland te stimuleren. Maar dat platform oogstte vooral kritiek: het zou een praatgroepje zijn, terwijl het uiteindelijk toch de bedrijven zijn die actie moeten ondernemen. Om bedrijven te laten zien wat ze kunnen doen om te innoveren, en omdat hij zelf een dergelijk boek niet kon vinden, besloot Paul van der Voort een praktijkboek te schrijven: 'Het innovatieboek: Innoveren van droom tot daad'. Van der Voort put voor dit boek uit zijn ervaringen als adviseur bij Syntens, het innovatienetwerk voor ondernemers.
Lees verder
Het innovatieboek, de herziene versie
Carla Verwijs | 20 maart 2007
Het wil maar niet lukken met innovatie in Nederland. De noodklok is zelfs geluid: Nederland is uit de top-10 van competitieve landen! Bedenk dat ons land ooit een derde plek innam. En als we niet uitkijken, zakken we nog verder. Om het tij te keren, werd het Innovatieplatform in het leven geroepen, onder voorzitterschap van de premier, om innovatie in Nederland te stimuleren. Maar dat platform oogstte vooral kritiek: het zou een praatgroepje zijn, terwijl het uiteindelijk toch de bedrijven zijn die actie moeten ondernemen. Om bedrijven te laten zien wat ze kunnen doen om te innoveren, en omdat hij zelf een dergelijk boek niet kon vinden, besloot Paul van der Voort een praktijkboek te schrijven: 'Het innovatieboek: Innoveren van droom tot daad'. Van der Voort put voor dit boek uit zijn ervaringen als adviseur bij Syntens, het innovatienetwerk voor ondernemers.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
10 stemmen
5
3
2
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Paul van der Voort

Paul van der Voort heeft ruim tien jaar ervaring met het realiseren van product- en procesinnovaties. Dit zowel in de rol van projectmanager als extern adviseur. Als innovatieadviseur bij Syntens (een landelijk innovatienetwerk voor ondernemers) coacht hij ondernemers en begeleidt hij clusters van innoverende bedrijven.

Andere boeken door Paul van der Voort

Bekijk alle boeken

Over Frank van Ormondt

Frank van Ormondt is adviseur en trainer op het gebied van innovatie. Daarnaast is hij docent aan onder meer de RSM Erasmus Universiteit en de Hogeschool Inholland.

Andere boeken door Frank van Ormondt

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Waardecreatie
1. Wat is innovatie
2. Waarom innoveren we?

Deel 2: Innoveren
3. Het innovatieproces
4. Dromen
5. Denken
6. Durven
7. Doen
8. Open innovatie en co-creatie
9. Typen innovaties en hun aanpak

Deel 3: Management en innovatie
10. Meten en verbeteren
11. Strategie
12. Sturen van innovatie
13. Externe oriëntatie
14. Cultuur en structuur

Over de auteurs
Literatuurlijst
Index

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Terug aan de top
    Theo van Iperen
    Terug aan de top
    € 27,50
  • Agile Portfoliomanagement
    Henny Portman
    Agile Portfoliomanagement
    € 35,50
  • De onbevreesde organisatie
    Amy Edmondson
    De onbevreesde organisatie
    € 22,99
  • De strategie van de Kreeft
    Yousri Mandour
    De strategie van de Kreeft
    € 31,99
  • Disruption in Action
    Alexandra Jankovich
    Disruption in Action
    € 21,00
  • Succespatronen
    Lidewey van der Sluis
    Succespatronen
    € 39,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het innovatieboek, de herziene versie

        Het innovatieboek, de herziene versie
        Paul van der Voort , Frank van Ormondt
        /