Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Persoonlijke effectiviteit Businessetiquette 3.0
Businessetiquette 3.0
Businessetiquette 3.0
Roel Wolbrink Roel Wolbrink richtte in 1997 als 'pakkenarchitect' maatpakkenatelier New Tailor op in Amsterdam en Utrecht. Meer over Roel Wolbrink
Roel Wolbrink over etiquette Pierre Pieterse 7 july 2008 Boekcover vroeg Wolbrink waarom etiquette zo belangrijk is. En natuurlijk vroegen we of Nederlanders nu echt zulke horken zijn of dat dat in de praktijk toch wel meevalt. Lees het volledige artikel
Roel Wolbrink

Businessetiquette 3.0

Zorg dat het klikt

Paperback Nederlands 2011 9789052618333
10 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 18201162 dagen in de top 100
Paperback | NL € 25,50 E-book | NL € 15,75
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
25,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Enkele opmerkelijke resultaten uit het Businessetiquetteonderzoek dat onder 777 directeuren en managers, onder andere via Twitter, is gehouden voor dit boek:

- 70% vindt dat businessetiquette de basis vormt voor een respectvolle omgang met elkaar.
- 80% vindt communicatieregels de belangrijkste etiquette.
- Zelf scoren we het slechtst op sociale mediaetiquette en (inter)culturele etiquette.
- Van onze collega's vinden we dat ze het slechtst zijn in kledingetiquette en sociale media-etiquette.
- Aan onze zakelijke etiquette moeten we het hardst werken geeft 40% aan.
- Bij 62% komt etiquette het best tot uiting tijdens zakelijke afspraken.
- 20% past de etiquette ook bewust toe in de omgang met collega's.
- 69% vindt dat de werkgever sociale mediarichtlijnen moet opstellen.
- Internationaal gezien vinden wij onszelf (Nederlanders dus) het slechts met etiquette omgaan. De landen waarmee we het meest zaken doen, vinden dit belangrijker en passen het beter toe.
- 45% denkt dat de etiquette in de toekomst belangrijk blijft en 35% denkt dat het belangrijker wordt.

Meer dan 100 etiquetteadviezen en -regels in een verfrissend handboek waarmee u elk intermenselijk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken. Hoe gaat u met elkaar om en hoe maakt u een goede indruk?

De 'hotste' etiquette van dit moment, zoals personal branding, sociale media, internationale etiquette, gedragsregels op de werkvloer, communicatietechnieken en nog veel meer. U vindt het allemaal in 'Businessetiquette 3.0'. 3.0 omdat echte contacten weer belangrijk worden. Business is gunnen en dus gaat het erom dat u uw relaties kan ontspannen en beïnvloeden.

De noodzaak van dit boek? Groot. Zeker als u wilt scoren en carrière wilt maken.

Specificaties

ISBN13:9789052618333
Trefwoorden:zakelijke etiquette
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Academic Service
Druk:1
Verschijningsdatum:28-5-2011
Hoofdrubriek:Persoonlijke effectiviteit

Expertrecensies (2)

Brigitte Koehler | 11 juli 2011
Van kledingvoorschriften en tafelmanieren tot omgaan met e-mail en Twitter. 'Businessetiquette 3.0' van Roel Wolbrink is een boek dat hele praktische antwoorden geeft op een breed scala aan etiquettevragen. Met dit boek haal je een handboek in huis waarmee je elk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken.Lees verder
Daniëlle de Jonge | 24 juli 2008
'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Typisch zo'n uitdrukking waar veel Nederlanders fanatiek aanhanger van zijn. Jammer, want wat zou het toch fijn zijn als we in het zakenleven wat meer zakelijkheid en professionaliteit laten zien. Niet meer meegaan in de massa, maar opvallen op een positieve manier.Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
10 stemmen
4
3
3
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Roel Wolbrink over etiquette
Pierre Pieterse 7 juli 2008 Etiquette maakt het leven een stuk leuker en draagt bovendien bij aan zakelijk succes. Hoewel ook etiquette natuurlijk een set aan regels is om vanaf te wijken. Maar dan moet je de regels wel eerst kennen! Dat vindt Roel Wolbrink, auteur van het boek Businessetiquette. Boekcover vroeg Wolbrink waarom dat zo is. En natuurlijk vroegen we of Nederlanders nu echt zulke horken zijn of dat dat in de praktijk toch wel meevalt.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Roel Wolbrink

Roel Wolbrink richtte in 1997 als 'pakkenarchitect' maatpakkenatelier New Tailor op in Amsterdam en Utrecht. Hij geeft trainingen over zelfpositionering, etiquette, stijl, imago en klantgerichtheid. Eerder schreef hij 'Het Blauwe Boekje - Kledingvoorschriften' en hij is coauteur van de bestseller 'Het Blauwe Boekje - Stijlgids over manieren, eten, drinken en kleding'. Zijn nieuwste boek is 'Businessetiquette'.

Andere boeken door Roel Wolbrink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De eerste indruk
2. Zorg dat het klikt
3. Etiquette is flirten
4. Kleding is je visitekaartje
5. Gast of gastheer
6. Tafelmanieren
7. Kleine en grote praat
8. Aan het werk
9. Communicatie
10. Internationaal zakendoen

Dankwoord
Literatuur
Noten

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • High Performance 3.0
    Peter Stoppelenburg
    High Performance 3.0
    € 26,50
  • Business Bloopers
    Frans Reichardt
    Business Bloopers
    € 18,46
  • Basisvaardigheden academisch schrijven
    Francien Schoordijk
    Basisvaardigheden academisch schrijven
    € 28,50
  • Hoe-boek voor de trainer
    Marcolien Huybers
    Hoe-boek voor de trainer
    € 15,99
  • Businessetiquette 3.0
    Roel Wolbrink
    Businessetiquette 3.0
    € 15,75
  • De kernkwaliteiten van het Enneagram
    Daniel Ofman
    De kernkwaliteiten van het Enneagram
    € 14,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Businessetiquette 3.0

        Businessetiquette 3.0
        Roel Wolbrink
        /