Examenboek NIMA Basiskennis Sales
Alle exameneisen toegelicht en uitgelegd
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083003979Samenvatting
Het examenboek NIMA Basiskennis Sales bevat alle kennis die je nodig hebt om het examen Basiskennis Sales van NIMA te halen. Bij elke exameneis is een toelichting en of een uitleg geschreven, zodat je goed in staat bent de gevraagde begrippen te kennen, weet wat ze betekenen en hoe je ze van andere vaktermen kunt onderscheiden. En dat is van belang bij een examen dat uit meerkeuzevragen bestaat.
De exameneisen beginnen meteen met het hart van het verkopersvak: de specifieke communicatiemodellen voor het voeren van verkoopgesprekken, zoals het Lavidge en Steinermodel, AIDA, Starch, Vocatio en Voita. Dit wordt vervolgd met argumentatietechnieken in een verkoopgesprek, het hanteren van SMART en non-verbale communicatie. Daarna volgt de basis van marketing en detailhandelsmarketing, met de marketingmix en de communicatiemix.
In het kort wordt de basis geleerd van online marketing, zoekmachinemarketing, crm en onderzoek voor Sales en e-commerce. Dit gaat verder in technieken voor social selling, onderliggende motivatietheorieën, de relatie met de organisatie en meerdere salestechnieken, zoals de buyer journey met klanttypen en modellen voor het voeren van onderhandelingsprocessen.
Trefwoorden
verkopen sales marketing verkoopgesprekken klantrelatiebeheer accountplan salesplan accountmanagement netwerken offerte communicatie marktonderzoek nima prospectie organisatiestructuur klantbehoefte verkoopverantwoordelijkheden verkooptaken behoefteanalyse presentatietechnieken verkoopmodellen dealclosing onderhandelen salesrapportage aida-model concurrentieanalyse after-sales communicatiemodellen leadgeneratie waardepropositie
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan