Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Prestatiedoorbraak

Behaal ongekende resultaten met bevlogen medewerkers!

Paperback Nederlands 2015 9789089653055
Verkooppositie 380663 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Goed presteren is heerlijk, zowel voor medewerkers, voor klanten als voor hun werkgevers. Toch levert maar 20% van de Nederlanders de best mogelijke prestatie op het werk. Dat kan anders! De sleutel naar een prestatiedoorbraak ligt bij jou: de leidinggevende.

Jij kunt het verschil maken, ongeacht de bedrijfscultuur of de werkwijze van je team. De prestatiedoorbraak begeleidt je in die transformatie, met alle benodigde tools en modellen. Het laat zien hoe je gedrag in de praktijk kunt veranderen. Hoe je je team leert proactief te sturen op resultaten en tegelijkertijd de bevlogenheid van medewerkers aanwakkert.

En hoe je dat op langere termijn kunt vasthouden. Een boek voor managers die het beste uit hun team willen halen, en daarbij ook naar zichzelf durven te kijken. Om zo tot ongekende resultaten te komen!

- Tweede herziene editie, met nieuwe inzichten, tools en verhalen uit de praktijk.
- Een boek dat al duizenden managers heeft geïnspireerd om met het gedachtegoed van de prestatiedoorbraak aan de slag te gaan.

Specificaties

ISBN13:9789089653055
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Druk:2
Verschijningsdatum:29-10-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

Theo Sierhuis | 7 juni 2017
Iedereen, zowel medewerkers als manager, streeft ernaar om succesvol te zijn op het werk, onder meer door goed te presteren. Toch levert slechts 1 op de 5 Nederlanders een optimale prestatie op het werk. Paul van Schaik beschrijft in 'De prestatiedoorbraak' op welke wijze je als manager het verschil kunt maken, ongeacht de bedrijfscultuur of werkwijze van je team.Lees verder
Wardy Poelstra | 31 juli 2012
Een 'prestatiedoorbraak', wat zou dat zijn? Paul van Schaik omschrijft het in zijn gelijknamige boek in elk geval als iets wat de beoogde lezer zelf kan bewerkstelligen. Die beoogde lezer is een manager (m/v) die, zoals de grote meerderheid van werkend Nederland, het gevoel heeft dat hij niet alles uit zijn team en zijn werk haalt wat erin zit.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
6 stemmen
5
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul van Schaik: ‘Mensen kunnen meer dan zij denken’
Hans van der Klis 25 juli 2012 Mensen en teams zijn vaak tot meer in staat dan zij zelf beseffen. Dat is de heilige overtuiging van consultant en coach Paul van Schaik, die er een boek over schreef: De prestatiedoorbraak. Bij Reaal brengt hij zijn ideeën zelf in de praktijk.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Paul van Schaik

Paul van Schaik is als bedrijfskundige opgeleid aan de hogeschool van Leeuwarden en Nyenrode Business Universiteit. Hij is gecertificeerd teamcoach (ORSC), scrummaster en Six Sigma Black Belt. Sinds april 2014 is Paul als programmadirecteur Lean & Continu Verbeteren en verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Lean en continu verbeteren bij NS Operatie. Hij werkte voorheen als programmadirecteur Lean bij Reaal, executive partner bij Accenture en senior manager bij Celerant en Gemini Consulting. In 2015 verscheen de tweede herziene druk van zijn boek De prestatiedoorbraak. Haal ongekende resultaten met bevlogen mensen. Dit boek leert managers prestatiedoorbraken te realiseren met hun team en afdelingen. Op basis van dit boek heeft hij voor De Baak jaren trainingen gegeven op het gebied van Persoonlijk en Team Leiderschap. Paul werkt ruim twintig jaar vanuit zijn kracht en passie aan het ondersteunen en uitdagen van directie, management en medewerkers om duurzame prestatiedoorbraken te realiseren. Hij doet dit door doelstellingen en strategie te vertalen naar integrale besturing voor alle organisatieniveaus, en die besturing stap voor stap te implementeren. Ook zorgt hij voor snelle prestatiedoorbraken door via meerdaagse Kaizen-events.

Andere boeken door Paul van Schaik

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. De diagnose
1.1 Haal het beste uit jezelf en je team
1.2 Brandjes blussen
1.3 Niet volgen, maar bevlogen leiden
1.4 Als de angst overheerst

2. Jij maakt het verschil
2.1 Proactief sturen in de bovenstroom
2.2 Bevlogenheid ontwikkelen in de onderstroom
2.3 De interactie: boven- en onderstroom gecombineerd
2.4 Van vastigheid naar groei
2.5 Wie zijn die doorbraakmanagers dan?
2.6 Kan ik dat ook leren?
2.7 Uitproberen en leren

3. Ontwikkel je zelf bewustzijn
3.1 Wie ben ik?
3.2 Wat is mijn gemoedstoestand?
3.3 Wat is mijn stijl van leidinggeven?
3.4 Wat levert mijn gedrag op?
3.5 Waar komt mijn gedrag vandaan?
3.6 Wat is er allemaal mogelijk?
3.7 Hoe wil ik leidinggeven?
3.8 Hoe pak ik dat aan?

4. De bovenstroom managen
4.1 Het doel en de obstakels die dat in de weg staan
4.2 Sturen op toegevoegde waarde
4.3 Scope van werkzaamheden bepalen
4.4 Uitdagende en realistische doelen stellen
4.5 In staat stellen
4.6 Voortgang begeleiden
4.7 Fact-based beslissingen nemen op basis van grondoorzaken
4.8 Aanspreken

5. De onderstroom ontwikkelen
5.1 Spelenderwijs leren
5.2 Persoonlijk contact
5.3 Zingeving
5.4 Visie
5.5 Autonomie
5.6 Persoonlijke ontwikkeling
5.7 Positieve feedback
5.8 Support van collega’s

6. En nu aan de slag!
6.1 Toptips voor de doorbraakmanager
6.2 Maak de balans op
6.3 Zelf doen of organiseren?
6.4 Gebruik de zes bronnen van invloed
6.5 Ontwikkel je persoonlijke motivatie
6.6 Train en oefen je nieuwe gedrag
6.7 Organiseer uitdagers in je omgeving
6.8 Organiseer supporters in je omgeving
6.9 Zoek beloning voor je nieuwe gedrag
6.10 Zorg dat je omgeving je ondersteunt
6.11 Deel je ervaringen

Dankwoord
Noten
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Prestatiedoorbraak